Zadaci za učenike:
1. Identifikacija problema u lokalnoj zajednici:
Učenici istražuju društvene i ekološke probleme u svojoj lokalnoj zajednici. Mogu se baviti pitanjima poput zagađenja zraka, otpada, nedostatka zelenih površina, problema s recikliranjem, socijalnim nejednakostima ili manjkom ekološke svijesti među građanima.
Rezultati istraživanja mogu biti predstavljeni kroz kratke izvještaje ili analize.
2. Umjetnost kao alat za podizanje svijesti:
Učenici istražuju primjere iz svijeta gdje je umjetnost korištena za podizanje svijesti o društvenim i ekološkim problemima (npr. murali, instalacije, ekološki performansi).
Zadatak učenika je osmisliti vlastiti umjetnički projekt koji bi podigao svijest o odabranom problemu u njihovom gradu. Na primjer:
Izrada ekološkog murala na temu zaštite okoliša.
Dizajniranje umjetničke instalacije od recikliranih materijala.
Organiziranje umjetničkog performansa koji skreće pažnju na problem otpada ili zagađenja.
3. Povezivanje umjetnosti i održivog razvoja:
Učenici trebaju objasniti kako njihov umjetnički projekt može promovirati održivi razvoj. Na primjer:
Kako mural može motivirati građane da bolje recikliraju ili smanje upotrebu plastike.
Kako instalacija od recikliranih materijala može educirati o smanjenju otpada.
Kako umjetnički performans može potaknuti socijalnu pravdu i ekološku odgovornost.
Svaki projekt mora uključivati konkretne mjere koje promiču odgovorno poslovanje ili ponašanje u skladu s načelima održivosti.
4. Digitalna prezentacija i kampanja:
Učenici koriste IKT alate za izradu digitalne prezentacije svog projekta. Prezentacija treba sadržavati:
Opis problema.
Umjetničko rješenje (uz prikaz vizualnog izgleda ili ideje).
Povezanost s održivim razvojem.
Uz prezentaciju, učenici trebaju osmisliti digitalnu marketinšku kampanju za promociju svog projekta, koristeći društvene mreže, web stranice ili aplikacije. Mogu uključiti plakate, videozapise, postove na društvenim mrežama ili virtualne izložbe.
5. Građanski odgoj i društvena odgovornost:
Kroz projekt, učenici će analizirati svoju ulogu građana u promicanju društvenih promjena. Diskutiraju kako njihova umjetnička djela mogu doprinijeti socijalnoj pravdi i potaknuti lokalnu zajednicu da preuzme odgovornost za ekološke i društvene probleme.
Prezentacija projekata:
Na kraju, učenici prezentiraju svoje projekte pred razredom ili širim auditorijem (npr. školom, lokalnom zajednicom) kroz virtualnu izložbu ili organiziranu izložbu u školi ili gradu. Moguće je koristiti digitalne alate za kreiranje interaktivne prezentacije ili video materijala.
Ciljevi projekta:
Podizanje svijesti o društvenim i ekološkim problemima kroz kreativnost.
Razvijanje vještina povezivanja umjetnosti s održivim razvojem i društvenom odgovornošću.
Korištenje digitalnih alata za promociju i vizualizaciju kreativnih rješenja.
Unaprjeđenje timskog rada i građanske odgovornosti među učenicima.
Vremenski okvir:
Projekt može trajati nekoliko tjedana, uključujući faze istraživanja, osmišljavanja umjetničkog rješenja, izrade prezentacije i provedbe digitalne kampanje.
Ovaj projekt integrira umjetnost, ekološku svijest i građanski odgoj, omogućujući učenicima da koriste kreativnost u rješavanju stvarnih problema u svojoj zajednici.
Međupredmetne teme:
1. Održivi razvoj:
Učenici kroz projekt razmatraju ekološke probleme u svojoj zajednici i koriste umjetnost za podizanje svijesti o održivom razvoju. Održivi razvoj ovdje uključuje rješavanje problema otpada, zagađenja ili zaštite okoliša, uz poticanje društveno odgovornog poslovanja i ponašanja.
2. Građanski odgoj:
Projekt uključuje promišljanje o ulozi građana u rješavanju društvenih i ekoloških problema. Učenici kroz umjetnost izražavaju poruke o socijalnoj pravdi, ekološkoj odgovornosti i aktivnoj ulozi pojedinaca i zajednice u oblikovanju održive budućnosti.
3. Uporaba informacijske i komunikacijske tehnologije (IKT):
Digitalni alati igraju ključnu ulogu u projektu jer učenici koriste tehnologiju za kreiranje i prezentiranje svojih umjetničkih rješenja, izradu digitalnih kampanja, te prikazivanje i promociju svog rada putem društvenih mreža, web stranica ili virtualnih izložbi.