preskoči na sadržaj

Komercijalno-trgovačka škola Split

 > Naslovnica
Vijesti

Splitske sumporne toplice-stavovi učenika u cilju ostvarivanja ishoda MPT Održivi razvoj

Autor: Vanja Perković, 11. 10. 2024.

Objava rezultata istraživanja iz područja odgoja i obrazovanja

Osmislile i provele: Ivana Prezzi i Magda Barišić

U suvremenom društvu, održivi razvoj više nije samo teorijska ideja – potrebno ga je pretvoriti u praktičan alat koji može rješavati složene, ali konkretne probleme. Ovakav pristup doveo je do definiranja triju ključnih domena: Povezanost, Djelovanje i Dobrobit, koje djeluju kao integrirana cjelina.
  • Povezanost (odr A.5.1.): Kritičko promišljanje o tome kako naš način života utječe na okoliš i ljude.
  • Djelovanje (odr B.5.2.): Inovativno i kreativno djelovanje usmjereno na postizanje održivosti.
  • Dobrobit (odr C.5.2.): Predlaganje načina za unapređenje osobne i opće dobrobiti.

Kako bi se postigli ovi ciljevi u okviru međupredmetne teme Održivi razvoj, maturanti će ove godine osmisliti i izraditi marketinšku kampanju za obnovu povijesnih Splitskih sumpornih toplica kao modernu turističku atrakciju. Pri tome će primijeniti znanja iz marketinga i strukovnih vježbi.
Prvi korak u kampanji je provođenje ankete među učenicima kako bi se saznalo koliko su informirani o sumpornim toplicama i njihovoj povijesnoj važnosti.

Rezultati istraživanja koje je provedeno među učenicima Komercijalno-trgovačke škole Split u dobi od 15 do 19 godina, na uzorku od 190 učenika, daju zanimljiv uvid u svijest i stavove mladih o Splitskim sumpornim toplicama te o potencijalu njihove obnove u kontekstu održivog razvoja. Ovo istraživanje obuhvaća nekoliko ključnih pitanja koja se odnose na poznavanje toplica, mišljenja o važnosti njihove obnove te potencijalne prijedloge za unapređenje ovog projekta.

1. Spoznaje o Splitskim sumpornim toplicama

Jedno od prvih pitanja u anketi bilo je: "Jeste li ikada čuli za Splitske sumporne toplice?" Većina učenika odgovorila je potvrdno, što pokazuje da su toplice relativno poznate među mladima. Oko 65% ispitanika navelo je da su čuli za ovaj lokalitet, dok je preostalih 35% izjavilo da nikad nisu čuli za Splitske sumporne toplice. Ovaj podatak ukazuje na važnost boljeg informiranja mladih o kulturno-povijesnoj baštini grada Splita.

2. Stavovi o obnovi Splitskih sumpornih toplica

Drugo ključno pitanje ispitivalo je mišljenje učenika o mogućnosti obnove toplica i njihovom utjecaju na lokalnu zajednicu: "Smatrate li da bi obnova Splitskih sumpornih toplica doprinijela poboljšanju kvalitete života lokalnog stanovništva?"

  • Više od 70% ispitanika smatra da bi obnova značajno doprinijela lokalnoj zajednici. Ovo mišljenje sugerira da mladi prepoznaju potencijal ovog projekta u smislu očuvanja baštine, ali i kao priliku za razvoj turističke ponude grada.
  • Dodatni dio ispitanika smatra da bi obnova mogla poboljšati zdravstvo, s obzirom na povijesnu upotrebu sumporne vode u ljekovite svrhe.

S druge strane, manji broj ispitanika (oko 20%) nije bio siguran o tome kako bi obnova utjecala na život lokalnog stanovništva, što može ukazivati na nedovoljno razumijevanje šireg konteksta projekta ili nepoznavanje benefita koje toplice mogu pružiti.

3. Prijedlozi za poboljšanje projekta obnove

Na pitanje o mogućim prijedlozima za poboljšanje projekta obnove, odgovori su bili podijeljeni. Veći dio ispitanika (oko 50%) izjavio je da nema posebne prijedloge, dok je manji dio (oko 30%) dao konkretne sugestije, poput:

  • Ulaganja u promociju i turističku valorizaciju toplica.
  • Uključivanja lokalne zajednice i mladih u planiranje i realizaciju projekta.
  • Uređenja prostora na način koji bi omogućio organizaciju kulturnih i edukativnih događanja, čime bi se dodatno naglasila povijesna i društvena važnost toplica.

Zanimljivo je napomenuti da je nekoliko ispitanika predložilo integraciju zelenih tehnologija i održivih rješenja u procesu obnove, čime bi se dodatno pridonijelo ciljevima održivog razvoja.

4. Opći zaključci

Rezultati ovog istraživanja pokazuju da su mladi u Splitu svjesni važnosti kulturno-povijesne baštine i pozitivno nastrojeni prema projektima koji mogu unaprijediti kvalitetu života u njihovoj zajednici. Splitske sumporne toplice, kao povijesno značajan lokalitet, prepoznate su kao potencijalno važno mjesto za razvoj turizma, kulture i zdravstva, posebno ako bi se obnovile na način koji bi uključio moderne i održive tehnologije.

Preporučuje se da se mladi aktivnije uključe u planiranje i provođenje ovakvih projekata te da se organiziraju informativne kampanje koje bi ih dodatno educirale o značaju Splitskih sumpornih toplica. Na ovaj način, ne samo da bi se povećala svijest o baštini, već bi se i stvorila snažnija veza između mladih i njihove lokalne zajednice, čime bi se dugoročno doprinijelo održivom razvoju grada Splita.

Izvadak iz provedne ankete




KonTaŠ?

Sva postiguća naših učenika i naše škole dijelimo kroz publicističke vrste preko našeg novog portala

KonTaŠ?

https://kontash.com/

                
ali i preko društvenih mreža:

  

 

 

ERASMUS+

 

 

 

PROJEKT MOBILNOSTI
„TREASURE THE EXPERIENCE”
Dublin, Irska, 29.siječnja 2023. – 11.veljače 2023.
https://radio.hrt.hr/radio-split/vijesti/splitski-maturanti-radili-u-irskoj--10635521
 
Erasmus + projekt
Poziv učenicima 
Obavijest o selekcijskom intervjuu 
Odabir sudionika
Spremni za polazak
We`re back
 

 

 

na stranici www.studij.hr možete pronaći detaljne informacije u vezi s postupkom prijava na visoka učilišta, rangiranju, kalendaru s rokovima u postupku prijava, kao i mogućnosti usporedbe studijskih programa i ostvarenim bodovima za upis prethodnih godina. Na stranici su objavljeni i statistički podatci za sva visoka učilišta kojima se stječe uvid u broj prijavljenih i broj ostvarenih prava na upis za prethodne akademske godine.

UPISI

PROJEKTI

Save, be happy! šk.god.2022./2023.

 

Projekt Come, See, Learn... dobio je europsku oznaku kvalitete 

 

PODUZETNIŠTVO

Izložba “Poduzetničke boje”

Split, KTŠS, 11. travnja 2019.

Marketing za male i srednje poduzetnike

Video kao rezultat projekta Postani/ostani poduzetnik (POP)

 

CARNET

ZNAŠ LI SE ZAŠTITITI NA INTERNETU ?

Korisni linkovi
EU projekti

 

CMS za škole logo
Komercijalno-trgovačka škola Split / A. G. Matoša 60, HR-21000 Split / ss-kom-trg-st.skole.hr / ured@ss-kom-trg-st.skole.hr
preskoči na navigaciju