preskoči na sadržaj

Komercijalno-trgovačka škola Split

 > Naslovnica
Vijesti

Debata: “Ulagati u investicijske fondove ili držati novac u banci?”

Autor: Vanja Perković, 22. 4. 2025.

Primjer dobre prakse inovativnih metoda poučavanja

Svjetski dan investicijskih fondova obilježava se svake godine 19. travnja s ciljem promicanja financijske pismenosti. Ovaj dan posvećen je podizanju svijesti o važnosti dugoročnog ulaganja, financijskog planiranja i osobne odgovornosti u upravljanju novcem.

Svjetski dan investicijskih fondova prvi je put obilježen 2019. godine na inicijativu organizacije EFAMA (European Fund and Asset Management Association), uz podršku nacionalnih udruga i institucija širom Europe. Cilj je približiti građanima, osobito mladima, koncept investicijskih fondova kao dostupnog i sigurnog načina ulaganja koji može pomoći u ostvarivanju financijskih ciljeva.

 

Povodom Svjetskog dana investicijskih fondova 21. travnja, 5., 6. i 7. školski sat mentorica Marija Istenić za maturante komercijalnog smjera organizirala je edukativnu aktivnost u obliku debate.

Kroz debatu na temu “Ulagati u investicijske fondove ili držati novac u banci?”, učenici su razvijali financijsku pismenost i razumijevanje tržišnih mehanizama, ali i važne komunikacijske i analitičke vještine potrebne u svakodnevnom životu.

Učenici su bili podijeljeni u dva tima - jedan tim zastupao je stajalište da je ulaganje u fondove korisnije, dok je drugi branio ideju da je sigurnije držati novac u banci.

Tim “Ulaganje u fondove”

Učenici ovog tima imali su zadatak obraniti stav da je ulaganje u investicijske fondove bolji izbor od držanja novca u banci. Njihovi glavni argumenti bili su:

  • potencijalno veći prinos na ulaganja u odnosu na niske kamate na štednju.
  • diversifikacija rizika kroz ulaganje u različite instrumente (dionice, obveznice, tržišta).
  • zaštita od inflacije – fondovi mogu rasti brže od rasta cijena.
  • porezne olakšice kod određenih vrsta fondova.
  • stručno upravljanje sredstvima od strane financijskih stručnjaka.
  • pristup globalnim tržištima i specijaliziranim sektorima.
  • likvidnost – mogućnost brze isplate sredstava.
  • niže naknade u usporedbi s nekim bankovnim uslugama.

Tim “Novac u banci”

Drugi tim snažno je zastupao sigurnost i stabilnost koje pruža štednja u banci. Njihovi argumenti uključivali su:

  • sigurnost kapitala uz državnu zaštitu štednje
  • stabilnost i predvidivost štednje.
  • jednostavno korištenje i lako razumijevanje štednih proizvoda.
  • brz pristup sredstvima bez rizika.
  • otpornost na tržišne šokove i ekonomske krize.
  • nema potrebe za financijskim znanjem ili aktivnim upravljanjem.
  • jasni i transparentni uvjeti.
  • pogodno za kratkoročne ciljeve i sigurnosnu mrežu.

Ovim načinom rada učenici su:

  • aktivno učili kroz istraživanje i raspravu
  • povezali školski sadržaj s realnim životnim situacijama
  • razvijali kritičko mišljenje, komunikaciju i timski rad
  • učili se demokratskom izražavanju mišljenja i međusobnom poštovanju
  • ojačali samopouzdanje i vještine javnog nastupa

Debata je pokazala koliko učenici mogu biti motivirani kada im se pruži prilika da uče na zanimljiv, interaktivan i životno primjenjiv način. Rasprava je bila argumentirana, strukturirana i vođena u duhu međusobnog poštovanja. Iako se timovi nisu natjecali za pobjedu, svi su učenici izašli iz ove aktivnosti bogatiji za nova znanja, vještine i iskustvo - sposobnost kritičkog promišljanja i donošenja informiranih financijskih odluka.

Naša škola će i dalje poticati ovakve aktivnosti koje učenicima omogućuju da razvijaju kompetencije potrebne za 21. stoljeće.

Aktivnosti učenika i ostvareni ishodi u prilogu.


Priloženi dokumenti:
Aktivnosti_ucenika.pdf (884.05 KB)
Ostvareni_ishodi.pdf (614.92 KB)


KonTaŠ?

Sva postiguća naših učenika i naše škole dijelimo kroz publicističke vrste preko našeg novog portala

KonTaŠ?

https://kontash.com/

                
ali i preko društvenih mreža:

  

 

 

ERASMUS+

 

 

 

PROJEKT MOBILNOSTI
„TREASURE THE EXPERIENCE”
Dublin, Irska, 29.siječnja 2023. – 11.veljače 2023.
https://radio.hrt.hr/radio-split/vijesti/splitski-maturanti-radili-u-irskoj--10635521
 
Erasmus + projekt
Poziv učenicima 
Obavijest o selekcijskom intervjuu 
Odabir sudionika
Spremni za polazak
We`re back
 

 

 

na stranici www.studij.hr možete pronaći detaljne informacije u vezi s postupkom prijava na visoka učilišta, rangiranju, kalendaru s rokovima u postupku prijava, kao i mogućnosti usporedbe studijskih programa i ostvarenim bodovima za upis prethodnih godina. Na stranici su objavljeni i statistički podatci za sva visoka učilišta kojima se stječe uvid u broj prijavljenih i broj ostvarenih prava na upis za prethodne akademske godine.

UPISI

PROJEKTI

Save, be happy! šk.god.2022./2023.

 

Projekt Come, See, Learn... dobio je europsku oznaku kvalitete 

 

PODUZETNIŠTVO

Izložba “Poduzetničke boje”

Split, KTŠS, 11. travnja 2019.

Marketing za male i srednje poduzetnike

Video kao rezultat projekta Postani/ostani poduzetnik (POP)

 

CARNET

ZNAŠ LI SE ZAŠTITITI NA INTERNETU ?

Korisni linkovi
EU projekti

 

CMS za škole logo
Komercijalno-trgovačka škola Split / A. G. Matoša 60, HR-21000 Split / ss-kom-trg-st.skole.hr / ured@ss-kom-trg-st.skole.hr
preskoči na navigaciju