Debata: “Ulagati u investicijske fondove ili držati novac u banci?”
Autor: Vanja Perković, 22. 4. 2025.
Primjer dobre prakse inovativnih metoda poučavanja Svjetski dan investicijskih fondova obilježava se svake godine 19. travnja s ciljem promicanja financijske pismenosti. Ovaj dan posvećen je podizanju svijesti o važnosti dugoročnog ulaganja, financijskog planiranja i osobne odgovornosti u upravljanju novcem. Svjetski dan investicijskih fondova prvi je put obilježen 2019. godine na inicijativu organizacije EFAMA (European Fund and Asset Management Association), uz podršku nacionalnih udruga i institucija širom Europe. Cilj je približiti građanima, osobito mladima, koncept investicijskih fondova kao dostupnog i sigurnog načina ulaganja koji može pomoći u ostvarivanju financijskih ciljeva.
Povodom Svjetskog dana investicijskih fondova 21. travnja, 5., 6. i 7. školski sat mentorica Marija Istenić za maturante komercijalnog smjera organizirala je edukativnu aktivnost u obliku debate.
Kroz debatu na temu “Ulagati u investicijske fondove ili držati novac u banci?”, učenici su razvijali financijsku pismenost i razumijevanje tržišnih mehanizama, ali i važne komunikacijske i analitičke vještine potrebne u svakodnevnom životu.
Učenici su bili podijeljeni u dva tima - jedan tim zastupao je stajalište da je ulaganje u fondove korisnije, dok je drugi branio ideju da je sigurnije držati novac u banci.
Tim “Ulaganje u fondove”
Učenici ovog tima imali su zadatak obraniti stav da je ulaganje u investicijske fondove bolji izbor od držanja novca u banci. Njihovi glavni argumenti bili su:
- potencijalno veći prinos na ulaganja u odnosu na niske kamate na štednju.
- diversifikacija rizika kroz ulaganje u različite instrumente (dionice, obveznice, tržišta).
- zaštita od inflacije – fondovi mogu rasti brže od rasta cijena.
- porezne olakšice kod određenih vrsta fondova.
- stručno upravljanje sredstvima od strane financijskih stručnjaka.
- pristup globalnim tržištima i specijaliziranim sektorima.
- likvidnost – mogućnost brze isplate sredstava.
- niže naknade u usporedbi s nekim bankovnim uslugama.
Tim “Novac u banci”
Drugi tim snažno je zastupao sigurnost i stabilnost koje pruža štednja u banci. Njihovi argumenti uključivali su:
- sigurnost kapitala uz državnu zaštitu štednje
- stabilnost i predvidivost štednje.
- jednostavno korištenje i lako razumijevanje štednih proizvoda.
- brz pristup sredstvima bez rizika.
- otpornost na tržišne šokove i ekonomske krize.
- nema potrebe za financijskim znanjem ili aktivnim upravljanjem.
- jasni i transparentni uvjeti.
- pogodno za kratkoročne ciljeve i sigurnosnu mrežu.
Ovim načinom rada učenici su:
- aktivno učili kroz istraživanje i raspravu
- povezali školski sadržaj s realnim životnim situacijama
- razvijali kritičko mišljenje, komunikaciju i timski rad
- učili se demokratskom izražavanju mišljenja i međusobnom poštovanju
- ojačali samopouzdanje i vještine javnog nastupa
Debata je pokazala koliko učenici mogu biti motivirani kada im se pruži prilika da uče na zanimljiv, interaktivan i životno primjenjiv način. Rasprava je bila argumentirana, strukturirana i vođena u duhu međusobnog poštovanja. Iako se timovi nisu natjecali za pobjedu, svi su učenici izašli iz ove aktivnosti bogatiji za nova znanja, vještine i iskustvo - sposobnost kritičkog promišljanja i donošenja informiranih financijskih odluka.
Naša škola će i dalje poticati ovakve aktivnosti koje učenicima omogućuju da razvijaju kompetencije potrebne za 21. stoljeće.
Aktivnosti učenika i ostvareni ishodi u prilogu.
Sva postiguća naših učenika i naše škole dijelimo kroz publicističke vrste preko našeg novog portala
KonTaŠ?
https://kontash.com/
PROJEKT MOBILNOSTI
„TREASURE THE EXPERIENCE”
Dublin, Irska, 29.siječnja 2023. – 11.veljače 2023.
https://radio.hrt.hr/radio-split/vijesti/splitski-maturanti-radili-u-irskoj--10635521
Erasmus + projekt
Poziv učenicima
Obavijest o selekcijskom intervjuu
Odabir sudionika
Spremni za polazak
We`re back
na stranici www.studij.hr možete pronaći detaljne informacije u vezi s postupkom prijava na visoka učilišta, rangiranju, kalendaru s rokovima u postupku prijava, kao i mogućnosti usporedbe studijskih programa i ostvarenim bodovima za upis prethodnih godina. Na stranici su objavljeni i statistički podatci za sva visoka učilišta kojima se stječe uvid u broj prijavljenih i broj ostvarenih prava na upis za prethodne akademske godine.
Izložba “Poduzetničke boje”
Split, KTŠS, 11. travnja 2019.
Marketing za male i srednje poduzetnike
Video kao rezultat projekta Postani/ostani poduzetnik (POP)
Projekti | ![]() |
![]() |
strukovno obrazovanje | ![]() |
![]() |