preskoči na sadržaj

Komercijalno-trgovačka škola Split

 > Naslovnica
Vijesti

Debata: "Bi li Hrvatska bila uspješnija izvan Europske unije?"

Autor: Vanja Perković, 27. 5. 2025.

Primjer dobre prakse inovativnih metoda poučavanja

Debata kao nastavna metoda ima veliki značaj u obrazovnom procesu jer potiče aktivno učenje, kritičko razmišljanje i razvoj komunikacijskih vještina. Učenici kroz debatu ne samo da usvajaju znanje o određenoj temi, već uče kako argumentirano iznositi svoja mišljenja, slušati sugovornike i poštovati različita stajališta.

 

Jedna od ključnih dobrobiti debate je razvoj kritičkog mišljenja. Učenici se potiču da preispituju informacije, analiziraju različite izvore i oblikuju vlastite zaključke. Osim toga, debata pomaže u jačanju samopouzdanja i javnog govora, jer učenici redovito govore pred razredom i uče kako jasno i uvjerljivo iznositi svoje stavove.

Debata također doprinosi razvijanju timskog rada, jer se učenici često pripremaju u grupama i zajedno razrađuju argumente. Kroz takvu suradnju uče se odgovornostiorganizaciji i dijalogu, što su vještine korisne ne samo u školovanju, nego i u svakodnevnom životu.

Stoga su dana 26. svibnja preko Zoom platforme od 12:00 do 13:30 s maturantima komercijalnog i ekonomskog smjera nastavnice Marija Istenić iz Komercijalno-trgovačke škole Split i Nada Ratković iz Srednje strukovne škole Bana Josipa Jelačića iz Sinja organizirale javnu debatu učenika na aktualnu političku temu: "Bi li Hrvatska bila uspješnija izvan Europske unije?". Riječ je o jednoj od najaktualnijih političko-gospodarskih tema današnjice, koja potiče na razmišljanje o smjeru kojim se naša zemlja kreće i ulozi koju Europska unija ima u tom procesu.

Učenici podijeljeni u timove žustro su branili svoje stavove. Afirmacijski tim zastupao je stav da bi Hrvatska mogla biti uspješnija izvan okvira EU, dok je negacijski tim branio mišljenje da je članstvo u Uniji ključno za napredak i stabilnost zemlje. Ostali učenici predstavljali su publiku koja je na kraju ocjenjivala koji tim je bio uvjerljiviji.

Oba tima pokazala su zavidnu razinu pripremljenosti i poznavanja teme. Učenici su prethodno proučavali relevantne izvore, analizirali podatke i razrađivali argumente, čime su dokazali ne samo retoričke vještine, već i kritičko razmišljanje i sposobnost timskog rada. Kroz strukturirane nastupe izlagali su stavove, navodili konkretne primjere iz hrvatskog gospodarstva, poljoprivrede i politike te se osvrnuli na posljedice članstva u EU u proteklih deset godina.

Debata je započela uvodnim govorima svakog tima, nakon čega su uslijedile replike, međusobna pitanja i iznošenje dodatnih argumenata. Afirmacijski tim istaknuo je da Hrvatska, kao mala država, često nema dovoljno utjecaja u donošenju europskih odluka te da bi van EU mogla samostalno definirati svoje gospodarske prioritete, graditi samoodrživ razvoj, jače podržavati domaće proizvođače i pregovarati s drugim državama prema vlastitim interesima, lakše zadržati mlade i obrazovane ljude i spriječiti odljev mozgova te očuvati svoj identitet kroz jezik, kulturu i specifične tradicije.

Slika 1. Afirmacijski tim zastupa stav da bi Hrvatska imala veći uspjeh izvan EU

S druge strane, negacijski tim naglasio je ključne prednosti koje članstvo donosi - poput povlačenja sredstava iz europskih fondova, pristupa zajedničkom tržištu, slobode kretanja i mogućnosti obrazovanja diljem Europe. Također su istaknuli važnost pravne sigurnosti, političke stabilnosti i suradnje u kriznim situacijama, poput pandemije i energetske krize. Istaknuli su da, iako je mala zemlja, Hrvatska ima svoje predstavnike u institucijama EU i može utjecati na odluke koje se tiču cijele Europe.

Slika 2. Negacijski tim brani koristi članstva

Učenici koji su bili u publici s velikim zanimanjem slušali su izlaganja i često izražavali odobravanje pljeskom. Posebnu pohvalu zaslužuju članovi tima koji su se znali vješto nositi s protivničkim argumentima te ostati smireni i jasni u svojim izlaganjima.

Na kraju publika je glasala o tome čiji su ih argumenti bili uvjerljiviji. Rezultati su pokazali da je publika podijeljena, što svjedoči o uspješno predstavljenim stavovima i kvaliteti rasprave.

Debata je bila ne samo intelektualno poticajna, već i pravi primjer kako učenici mogu na zreo i odgovoran način raspravljati o važnim temama koje se tiču budućnosti njihove domovine. Ovakve aktivnosti dokaz su da se kritičko mišljenje, komunikacijske vještine i građanski odgoj mogu uspješno razvijati kroz školsku nastavu.

Održana debata još je jednom pokazala koliko učenici mogu biti angažirani, informirani i argumentirani kada im se pruži prilika da izraze svoje mišljenje i uče kroz dijalog. Bez obzira na to kojoj su strani pripadali, svi sudionici pokazali su visok stupanj odgovornosti, poštovanja prema sugovornicima i sposobnost da promisle o složenim društveno-političkim pitanjima. Učenici su pokazali zrelost u raspravi te interes za javne i društvene teme. Debata nije imala "pobjednika" u klasičnom smislu, ali je bez sumnje pobijedilo znanje, argumentacija i timski duh. Ovakve aktivnosti obogaćuju školski život i potiču razvoj ključnih vještina koje će učenicima koristiti i u nastavku školovanja, ali i u svakodnevnom životu.

 




KonTaŠ?

Sva postiguća naših učenika i naše škole dijelimo kroz publicističke vrste preko našeg novog portala

KonTaŠ?

https://kontash.com/

                
ali i preko društvenih mreža:

  

 

 

ERASMUS+

 

 

 

PROJEKT MOBILNOSTI
„TREASURE THE EXPERIENCE”
Dublin, Irska, 29.siječnja 2023. – 11.veljače 2023.
https://radio.hrt.hr/radio-split/vijesti/splitski-maturanti-radili-u-irskoj--10635521
 
Erasmus + projekt
Poziv učenicima 
Obavijest o selekcijskom intervjuu 
Odabir sudionika
Spremni za polazak
We`re back
 

 

 

na stranici www.studij.hr možete pronaći detaljne informacije u vezi s postupkom prijava na visoka učilišta, rangiranju, kalendaru s rokovima u postupku prijava, kao i mogućnosti usporedbe studijskih programa i ostvarenim bodovima za upis prethodnih godina. Na stranici su objavljeni i statistički podatci za sva visoka učilišta kojima se stječe uvid u broj prijavljenih i broj ostvarenih prava na upis za prethodne akademske godine.

UPISI

PROJEKTI

Save, be happy! šk.god.2022./2023.

 

Projekt Come, See, Learn... dobio je europsku oznaku kvalitete 

 

PODUZETNIŠTVO

Izložba “Poduzetničke boje”

Split, KTŠS, 11. travnja 2019.

Marketing za male i srednje poduzetnike

Video kao rezultat projekta Postani/ostani poduzetnik (POP)

 

CARNET

ZNAŠ LI SE ZAŠTITITI NA INTERNETU ?

Korisni linkovi
EU projekti

 

CMS za škole logo
Komercijalno-trgovačka škola Split / A. G. Matoša 60, HR-21000 Split / ss-kom-trg-st.skole.hr / ured@ss-kom-trg-st.skole.hr
preskoči na navigaciju