preskoči na sadržaj

Komercijalno-trgovačka škola Split

 > Naslovnica
Vijesti

POSJET KUĆI ŠENOA I 42. MEĐUNARODNOM SAJMU INTERLIBER

Autor: Velimir Ćurčija, 5. 12. 2019.

POSJET KUĆI ŠENOA I 42. MEĐUNARODNOM SAJMU INTERLIBER

Dana 15.11.2019. učenici prvih razreda pod vodstvom profesorica Ivane Čote, Ivane Prezzi, Mirele Maričić, Antonije Tošić, Domine Ban i pedagoginje Kristine Šerić posjetili su grad Zagreb. Izlet je obuhvaćao stručni posjet Kući Šenoa, Arheološkom muzeju (izložba Avari i Slaveni)  i 42. međunarodnom sajmu knjiga Interliber.

Učenici su najprije posjetili muzej Kuća Šenoa gdje su čuli predavanje gđe Jasmine Reis o djelovanju obitelji Šenoa i utjecaju na kulturni razvoj grada Zagreba i Hrvatske općenito te vidjeli kulturnu baštinu koju su stvorili članovi obitelji Šenoa kroz četiri generacije. Posebni naglasak stavljen je na život i stvaralaštvo Augusta Šenoe koji je obilježio protorealističko razdoblje od 1860. do 1881. zbog čega se i naziva Šenoinim dobom. Zatim je slijedio posjet Arheološkom muzeju gdje su učenici imali priliku vidjeti izložbu Avari i Slaveni: predmete, oružje i replike posmrtnih ostataka ratnika koji su obilježili ove prostore. U popodnevnim satima učenici su se upoznali sa sajmom kao jednim vidom organiziranog oblika tržišta u domaćoj i međunarodnoj trgovini te istovremeno prepoznali bon-ton na javnom mjestu.

 

Fotografije: Pod opširnije

Ishodi

HRVATSKI JEZIK

SŠ HJ A.1.1. Učenik opisuje i pripovijeda u skladu sa svrhom i željenim učinkom na primatelja.
SŠ HJ A.1.2. Učenik sluša u skladu s određenom svrhom opisne i pripovjedne tekstove različitih funkcionalnih stilova i oblika.
SŠ HJ A.1.3. Učenik čita u skladu s određenom svrhom opisne i pripovjedne tekstove različitih funkcionalnih stilova i oblika.
SŠ HJ A.1.4. Učenik piše tekstove opisnoga i pripovjednog diskursa u kojima ostvaruje obilježja funkcionalnih stilova u skladu sa svrhom i željenim učinkom na primatelja.
SŠ HJ A.1.7. Učenik objašnjava razliku između hrvatskoga jezika kao sustava govora i hrvatskoga standardnog jezika.
SŠ HJ B.1.1. Učenik izražava svoj literarni doživljaj i objašnjava stav o književnom tekstu.
SŠ HJ B.1.2. Učenik razlikuje i opisuje književni tekst prema temi i žanru na sadržajnoj i izraznoj razini i primjenjuje književnoteorijske pojmove.
SŠ HJ B.1.3. Učenik prepoznaje i opisuje književni tekst u književnopovijesnom, društvenom i kulturnom kontekstu.
SŠ HJ B.1.4. Učenik se stvaralački izražava prema vlastitome interesu potaknut tekstom.
SŠ HJ C.1.2. Učenik analizira tekstove popularne i visoke kulture i njihov utjecaj na vlastiti kulturni identitet.
POSLOVNE KOMUNIKACIJE

Učenik prepoznaje sajam kao jedan od organiziranih oblika trgovanja.
Učenik prepoznaje kulturološki utjecaj na poslovno komuniciranje.
Učenik prepoznaje specifičnosti lijepog ponašanja na sajmu i u muzeju.

Ishodi međupredmetnih tema

GRAĐANSKI ODGOJ I OBRAZOVANJE

C.4.3. Promiče kvalitetu života u zajednici.
(Objašnjava društvenu isključenost.)
(Reagira na društvenu isključenost i nasilno ponašanje)

OSOBNI I SOCIJALNI RAZVOJ

 A 4.1. Razvija sliku o sebi.
A.4.3. Razvija osobne potencijale. (Povezuje osobine i ponašanja koji mogu utjecati na prihvaćenost)
B.4.1. Uviđa posljedice svojih i tuđih stavova/postupaka/izbora.
B.4.2. Suradnički uči i radi u timu
B.4.3. Preuzima odgovornost za svoje ponašanje
C.4.1. Prepoznaje i izbjegava rizične situacije u društvu i primjenjuje strategije samozaštite

ODRŽIVI RAZVOJ

A.4.1. Razlikuje osobni od kolektivnih identiteta i ima osjećaj pripadnosti čovječanstvu.

C.4.3. Analizira i uspoređuje uzroke i posljedice socijalnih razlika u nekim društvima sa stajališta dobrobiti pojedinca.

UPORABA INFORMACIJSKE I KOMUNIKACIJSKE TEHNOLOGIJE

A.4.1. Učenik kritički odabire odgovarajuću digitalnu tehnologiju.

A.4.2. Učenik se koristi društvenim mrežama i mrežnim programima uz upravljanje različitim postavkama funkcionalnosti.

C.4.2. Učenik samostalno provodi složeno pretraživanje informacija u digitalnome okružju.

D.4.1. Učenik samostalno ili u suradnji s drugima stvara nove sadržaje i ideje ili preoblikuje postojeća digitalna rješenja primjenjujući različite načine za poticanje kreativnosti.

UČITI KAKO UČITI

A.4/5.1. Upravljanje informacijama
(Učenik samostalno traži nove informacije iz različitih izvora, transformira ih u novo znanje i uspješno primjenjuje pri rješavanju problema.)
A.4/5.3. Kreativno mišljenje
(Učenik kreativno djeluje u različitim područjima učenja.)
A.4/5.4. Kritičko mišljenje
(Učenik samostalno kritički promišlja i vrednuje ideje.)
B.4/5.4. Samovrednovanje/samoprocjena
(Učenik samovrednuje proces učenja i svoje rezultate, procjenjuje ostvareni napredak te na temelju toga planira buduće učenje.)
C.4/5.4. Emocije
(Učenik se koristi ugodnim emocijama i raspoloženjima tako da potiču učenje i kontrolira neugodne emocije i raspoloženja tako da ga ne ometaju u učenju.)
D.4/5.1. Fizičko okružje učenja
(Učenik stvara prikladno fizičko okružje za učenje s ciljem poboljšanja koncentracije i motivacije.)
D.4/5.2. Suradnja s drugima
(Učenik ostvaruje dobru komunikaciju s drugima, uspješno surađuje u različitim situacijama i spreman je zatražiti i ponuditi pomoć.)
ZDRAVLJE

B.4.1.A Odabire primjerene odnose i komunikaciju.
B.4.1.B Razvija tolerantan odnos prema drugima
B.4.1.C Analizira vrste nasilja, mogućnosti izbjegavanja sukoba i načine njihova nenasilnoga rješavanja.
B.4.2.B Obrazlaže utjecaj zaštitnih i rizičnih čimbenika na mentalno zdravlje.

Opis aktivnosti

U sklopu posjeta Zagrebu učenici će posjetiti Kuću Šenoa i 42. međunarodni sajam knjiga Interliber. Pri samom dolasku u centar grada, učenici će se podijeliti u dvije grupe (otprilike 30 učenika). Prva grupa krenut će u razgled grada putevima Augusta Šenoe vođeni „učiteljicom Brankom“, likom iz istoimenog Šenoina romana. Posjetit će sva mjesta značajna za Šenoin život i stvaralaštvo koje je obilježilo protorealističko razdoblje od 1860. do 1881. te se naziva i Šenoinim dobom. Druga grupa posjetit će muzej Kuća Šenoa gdje će čuti predavanje gđe Jasmine Reis o djelovanju obitelji Šenoa i utjecaju na kulturni razvoj grada Zagreba i Hrvatske općenito te će vidjeti kulturnu baštinu koju su stvorili članovi obitelji Šenoa kroz četiri generacije. Učenici će se zamijeniti i odraditi obje aktivnosti. Za vrijeme obilaska fotografirat će i snimati svojim pametnim telefonima mjesta, predmete te će izražajno čitati i recitirati stihove/citate iz Šenoinih djela. Pri dolasku u Split, timovi će snimiti video kojem će dati naslov. U njima ce prikazati biografiju Augusta Šenoe ili putopis o Zagrebu. Svi radovi bit će online dostupni na youtube kanalu naše škole.

Učenici će, nakon izalaganja videa, međusobno vrednovati svoje uratke, vodeći se ishodima koji će im biti tablično zadani. Učenici koji su dio novinarske družine, napisat će izvještaj sa stručnog izleta u Zagreb koji će se objaviti u školskom listu Merkur. Nakon što pročitaju zadano djelo za cjelovito čitanje (Šenoa, Prijan Lovro) iznijeti će svoje kritičko mišljenje o siromašnom liku, stvarnom prijatelju Augusta Šenoe, Lovri Mahniču kojem je posvetio svoju pripovijetku. Lovrinu sudbinu povezat će s likom siromašnih studenata danas i uočiti zakonske okvire koji štite socijalno isključenu djecu.

U popodnevnim satima učenici će se upoznati sa sajmom kao jednim vidom organiziranog oblika tržišta u domaćoj i međunarodnoj trgovini, a istovremeno imati zadatak pronaći štandove s ekonomskim temama, popisati najmanje deset naslova ekonomske tematike te na taj način prepoznati poslovnu komunikaciju knjigama.

Po povratku u Split, učenici će napisati seminarske radove na zadanu temu – Posjet sajmu Interliber, opisujući dojmove sa sajma, njegovu organizaciju, po čemu se razlikuju od uobičajene trgovine, vremenski okvir u kojem se odvija, kupce kojima su namijenjeni te ekonomske naslove koje su pronašli prema sljedećem modelu (npr. Benedikt Kotruljević (Benko Kotruljić, Dubrovnik oko 1400. - 1468.) hrvatski trgovac, ekonomist, diplomat i humanist. Smatra se izumiteljem dvostavnog knigovodstva. Rođen u uglednoj dubrovačkoj obitelji, široko obrazovan. Poznat je po svom djelu O trgovini i o savršenu trgovcu (napisanom 1458. na talijanskom jeziku kojeg je tiskao u Veneciji) koje se smatra prvim europskim priručnikom o trgovini i knjigovodstvu. Prva kopija danas se drži u Nacionalnoj malteškoj knjižnici.

Istovremeno, učenici će prepoznati bon-ton na javnom mjestu kao npr. na sajmu i u muzeju se ne jede, pazi se da se ne stvara velika buka. Glasni komentari ili zviždanje nisu primjereni posjetu muzeju. Ako stojiš u redu nemoj se gurati i zalijepiti za osobu ispred sebe tako da ona može osjetiti tvoj dah na vratu, ako pogledaš knjigu i odlučiš je ne kupiti, vrati je gdje je bila, a ne među sasvim druge knjige...
Učenici će ovim projektom koristiti informacijsku tehnologiju, biti kreativni, maštoviti i odgovorni, poticati suradničko učenje, jačati verbalni i neverbalnu komunikaciju, primjenjivati stečena pravopisna i gramatička pravila te razvijati opću kulturu aktivnog slušanja, govorenja i pisanja

Okvirni broj sati

petak, 15. studenog 2019.
jednodnevni stručni izlet, 12 sati

Sudionici

učenici prvih razreda (smjer – komercijalist)

Izradile: Ivana Čota, Ivana Prezzi i Maričić Mirela, prof. šk. god. 2019./2020.


Priloženi dokumenti:
Zagreb_FOTOGRAFIJE.docx (27.23 MB)


KonTaŠ?

Sva postiguća naših učenika i naše škole dijelimo kroz publicističke vrste preko našeg novog portala

KonTaŠ?

https://kontash.com/

                
ali i preko društvenih mreža:

  

 

 

ERASMUS+

 

 

 

PROJEKT MOBILNOSTI
„TREASURE THE EXPERIENCE”
Dublin, Irska, 29.siječnja 2023. – 11.veljače 2023.
https://radio.hrt.hr/radio-split/vijesti/splitski-maturanti-radili-u-irskoj--10635521
 
Erasmus + projekt
Poziv učenicima 
Obavijest o selekcijskom intervjuu 
Odabir sudionika
Spremni za polazak
We`re back
 

 

 

na stranici www.studij.hr možete pronaći detaljne informacije u vezi s postupkom prijava na visoka učilišta, rangiranju, kalendaru s rokovima u postupku prijava, kao i mogućnosti usporedbe studijskih programa i ostvarenim bodovima za upis prethodnih godina. Na stranici su objavljeni i statistički podatci za sva visoka učilišta kojima se stječe uvid u broj prijavljenih i broj ostvarenih prava na upis za prethodne akademske godine.

UPISI

PROJEKTI

Save, be happy! šk.god.2022./2023.

 

Projekt Come, See, Learn... dobio je europsku oznaku kvalitete 

 

PODUZETNIŠTVO

Izložba “Poduzetničke boje”

Split, KTŠS, 11. travnja 2019.

Marketing za male i srednje poduzetnike

Video kao rezultat projekta Postani/ostani poduzetnik (POP)

 

CARNET

ZNAŠ LI SE ZAŠTITITI NA INTERNETU ?

Korisni linkovi
EU projekti

 

CMS za škole logo
Komercijalno-trgovačka škola Split / A. G. Matoša 60, HR-21000 Split / ss-kom-trg-st.skole.hr / ured@ss-kom-trg-st.skole.hr
preskoči na navigaciju