preskoči na sadržaj

Komercijalno-trgovačka škola Split

 > Naslovnica
Vijesti

KAKO SMO PROSLAVILI GISDAY 2022...

Autor: Vanja Perković, 16. 11. 2022.

Geografski informacijski sustav ili skraćeno GIS predstavlja skup integralnih softverskih programa (alata) izrađenih s ciljem pohranjivanja, pretraživanja, manipuliranja, analiziranja i prikazivanja geografskih informacija. Kao takav pomaže korisnicima da razvijaju vještinu prostornog razmišljanja i potiču aktivno sudjelovanje u procesu stjecanja znanja o promjenama i utjecanjima na okoliš koji ih okružuje. S obzirom na pedagoške i interdisciplirane prednosti GIS je našao svoje mjesto u brojnim javnim ustanovama i kurikulumima školskih programa diljem svijeta.

Dugi niz godina raspravlja se o implementaciji digitalne kartografije u srednjim školama. Cilj je uvesti suvremenu informacijsko-komunikacijsku tehnologiju (IKT) u procese učenja i poučavanja u srednjim školama.

U našoj školi koristimo GIS alat zadnje tri godine s ciljem povezivanja strukovnih i općeobrazovnih predmeta. Obilježavamo GIS day svaku treću srijedu u studenom i tom prilikom izlažemo radove naših učenika pod mentorstvom Lucije Čapalije, prof. geografije i Ivane Prezzi, prof. predmeta struke, u suradnji s profesoricom Informatike Vanjom Perković i ravnateljicom Mirelom Maričić.

Izložba je rezultat učeničkih GIS radionica. 

UČENIČKI RADOVI PRVIH I DRUGIH RAZREDA U KORELACIJI PREDMETA STRUKE I GEOGRAFIJE

OPIS RADIONICA ZA MATURANTE

RADIONICA PUTOPIS

Učenici vole „misterije“. Učenici vole i zabavne „putopise“ koji im pomažu da dožive regiju i određeno geografsko područje. Kombinacija ova dva poznata scenarija poučavanja Detektivske priče i Putopis, možda donekle nezanimljiv sadržaj nastavnog predmeta čine živopisnim i zanimljivim. Kroz nastavni predmet Tehnika vanjskotrgovinskog poslovanja maturanti su se upoznali sa međunarodnim trgovačkim običajima, uzancama i izrazima te prepoznali 11 transportnih klauzula poznatih kao Incoterms klauzule. Ishod vezan uz navedenu nastavnu cjelinu:

  • povezati osnovne troškove u vanjskotrgovinskom poslovanju s transportnim klauzulama                                                            

Učenici se dijele u grupe od 4-5 učenika. Svaka skupina dobiva isti zadatak, da istraži geografsku rutu i izračuna isplativost uvoznog posla. Koristeći StoryMaps alat učenici će izraditi „putopis“ na način da osmisle najbližu rutu iz L.A.-a do Rijeke i Mumbai-a do Rijeke. Istraživat će na internetu, a svoj putopis će začiniti kartama, zvučnim datotekama, i/ili digitalnim fotografijama. Možda će htjeti opisati velike gradove na tom putu, bilo koju informaciju koja će oslikati trodimenzionalni portret područja. Pri obilježavanju rute, pomoći će im dvije „misteriozne priče.

Evo primjera zadatka za učenike koji su koristili u ostvarenju zadanih ishoda:

Uvoznik iz Zagreba je pribavio dvije ponude za 1000 komada neke robe. Ponuđač iz Indije mu nudi robu za 5000 INR po komadu na paritetu FOB Mumbai, a dobavljač iz Los Angelesa SAD na paritetu CFR Rijeka za 100 USD po komadu. Roba ulazi u carinsko područje EU preko luke Rijeka. Roba je pakirana u 100 jednakih sanduka čije su dimenzije 100x120x120 cm, a pojedinačna težina im je 1500 kg bruto. Pomorska vozarina od Mumbaia do Rijeke iznosi 197.938,14 INR , a od Los Angeles-a do Rijeke USD 3.500,00. Osiguranje je u slučaju uvoza iz Indije 87.516,31 INR, a u slučaju SAD-a 1.683,67 USD. Troškovi špeditera su 2000 kn, prekrcaj i manipulacija robom u Rijeci 1500 kn, prijevoz do skladišta u Zagreba 2500 kn, a troškovi kontrole kvalitete robe 1000 kn. PDV je uračunat u sve domaće troškove. FOB nam govori da su troškovi vozarine i osiguranja na teret uvoznika što znači da taj trošak snosi naš uvoznik pa je logično da mu je u interesu pronaći najekonomičniju rutu prijevoza. Vaš je zadatak pronaći najekonomičniju rutu oba prijevoza robe i obilježiti je uz pomoć StoryMaps alata. Neka vaš „putopis“ bude bogat lukama, morima i kanalima kroz koje putujete. Na svojoj ruti obavezno upotrijebite i sljedeća 2 misteriozna puta:

Misteriozni put 1.

Njegova konstrukcija je bio jedan od najvećih i najtežih inženjerskih projekata ikad poduzetih. Imao je ogroman utjecaj na brodarstvo između dva oceana, zamjenjujući alternativni dugi i opasan put. Brod ploveći iz New Yorka za San Francisco ovim putem putuje 9.500 km (6.000 milja). Njegov koncept seže natrag do ranog 16. stoljeća, prvi pokušaj konstruiranja započeo je 1880. godine pod francuskim vodstvom. Nakon što je pokušaj propao i nakon što je umrlo 22.000 radnika, konačno je otvoren 1914. Gradnja duga 48 milja bila je prožeta problemima, uključujući bolesti (posebno malarija i žuta groznica) i odronima zemlje. Od otvaranja, vrlo je uspješan put i nastavlja biti ključna poveznica za međunarodni brodski prijevoz. Svake godine više od 14.000 brodova prođe tim putem, prevozeći više od 205 miljiuna tona tereta. Putovanje obično traje oko devet sati, a putovati mogu brodice od jahte do višetonažnih prekooceanskih brodova. U prosjeku ga prođe 40 brodova na dan. O kojem je putu riječ?

Misteriozni put 2.

Umjetno je prokopan dužinom od  193,3 kilometra između dva mora, a razdvaja 2 kontinenta i najbliža je pomorska veza između zapadne i istočne Zemljine hemisfere. Njegova golema strateška važnost postaje još jasnija u svjetlu činjenice da je najvažniji tankerski plovni put za opskrbu Europe bliskoistočnom naftom. Njegovu gradnju izvelo je francusko trgovačko društvo pod upravom Ferdinanda Lessepsa. Planove za gradnju radio je još od 1838. austrijski pionir željeznica Alois Negrelli. Pri njegovoj izgradnji s Lessepsom je surađivao i hrvatski građevinski inženjer Antun Luković. Pušten je u promet 16. studenog 1869. godine.Njegovom izgradnjom regija je bitno izmijenjena i postala je jedno od najvažnijih gospodarskih područja toga kraja. Na sjevernome ulazu je grad Port Said, a najveći je Ismaillia. O kojem je prometnom putu riječ?

 




KonTaŠ?

Sva postiguća naših učenika i naše škole dijelimo kroz publicističke vrste preko našeg novog portala

KonTaŠ?

https://kontash.com/

                
ali i preko društvenih mreža:

  

 

 

ERASMUS+

 

 

 

PROJEKT MOBILNOSTI
„TREASURE THE EXPERIENCE”
Dublin, Irska, 29.siječnja 2023. – 11.veljače 2023.
https://radio.hrt.hr/radio-split/vijesti/splitski-maturanti-radili-u-irskoj--10635521
 
Erasmus + projekt
Poziv učenicima 
Obavijest o selekcijskom intervjuu 
Odabir sudionika
Spremni za polazak
We`re back
 

 

 

na stranici www.studij.hr možete pronaći detaljne informacije u vezi s postupkom prijava na visoka učilišta, rangiranju, kalendaru s rokovima u postupku prijava, kao i mogućnosti usporedbe studijskih programa i ostvarenim bodovima za upis prethodnih godina. Na stranici su objavljeni i statistički podatci za sva visoka učilišta kojima se stječe uvid u broj prijavljenih i broj ostvarenih prava na upis za prethodne akademske godine.

UPISI

PROJEKTI

Save, be happy! šk.god.2022./2023.

 

Projekt Come, See, Learn... dobio je europsku oznaku kvalitete 

 

PODUZETNIŠTVO

Izložba “Poduzetničke boje”

Split, KTŠS, 11. travnja 2019.

Marketing za male i srednje poduzetnike

Video kao rezultat projekta Postani/ostani poduzetnik (POP)

 

CARNET

ZNAŠ LI SE ZAŠTITITI NA INTERNETU ?

Korisni linkovi
EU projekti

 

CMS za škole logo
Komercijalno-trgovačka škola Split / A. G. Matoša 60, HR-21000 Split / ss-kom-trg-st.skole.hr / ured@ss-kom-trg-st.skole.hr
preskoči na navigaciju