preskoči na sadržaj

Komercijalno-trgovačka škola Split

 > Naslovnica
Vijesti

"Van prostora i vremena" - simulacija dizajna održive ambalaže za globalno tržište

Autor: Vanja Perković, 3. 5. 2024.

Primjer dobre prakse inovativnih metoda poučavanja

Izradile: Magda Barišić i Ivana Prezzi

Povodom Europskog tjedna za smanjenje otpada, nastavnica Magda Barišić i Ivana Prezzi provele su inovativnu metodu suradnje s učenicima 4.c razreda. Cilj je bio podići svijest o važnosti smanjenja otpada i pravilnog postupanja s ambalažom, istovremeno ostvarujući međupredmetne teme održivog razvoja. Na temelju Aktivnosti 1 koju su učenici odradili u studenom, za kraj školske godine, ostvarujemo Aktivnost 2 u korelaciji navedenih predmeta.                              

  

Aktivnost 1: Projekcija filma "Van prostora i vremena"

U sklopu aktivnosti, učenici su sudjelovali u projekciji filma "Van prostora i vremena", koji je tematski povezan s izazovima upravljanja otpadom i problematikom ambalaže. Ovaj korak omogućio je učenicima da se dublje upuste u temu te da kroz audiovizualni medij steknu bolji uvid u probleme i moguća rješenja.

 

Obrađivanje teme kroz interdisciplinarni pristup

Nadalje, u nastavnom procesu korišteni su didaktički dokumenti pronađeni na službenoj web stranici Europskog tjedna za smanjenje otpada kao osnova za obradu teme ambalaže: https://www.yumpu.com/xx/document/view/68545542/euyc-hrvatska-ewwr-2023  Kroz analizu tih materijala, učenici su stekli dublje razumijevanje utjecaja ambalaže na okoliš te su bili potaknuti na razmišljanje o alternativnim rješenjima.

 

Integracija odgojno-obrazovnih očekivanja međupredmetne teme ODRŽIVI RAZVOJ:

Povezanost održivog razvoja (Domena A):

A.5.1. Kritičko promišljanje: Učenici su potaknuti na kritičko razmišljanje o povezanosti vlastitog načina života s utjecajem na okoliš i ljude, posebice kroz analizu problema ambalaže i upravljanja otpadom.

A.5.2. Analiza načela održive proizvodnje i potrošnje: Analizom materijala o održivosti ambalaže, učenici su razvijali sposobnost analize načela održive proizvodnje i potrošnje.

Djelovanje održivog razvoja (Domena B):

B.5.1. Kritičko promišljanje: Učenici su potaknuti na kritičko razmišljanje o utjecaju njihovog djelovanja na Zemlju i čovječanstvo kroz svjesnost o problemima otpada i upravljanja ambalažom.

Dobrobit održivog razvoja (Domena C):

C.5.1. Objašnjavanje povezanosti: Učenici su poticali na objašnjavanje povezanosti potrošnje resursa i pravedne raspodjele radi osiguranja opće dobrobiti, s fokusom na alternativne načine upravljanja ambalažom.

Integracija društvenog i ekološkog marketinga

U sklopu predmeta Marketing, učenici su istraživali koncepte društvenog i ekološkog marketinga, koji sve više postaju ključni u svim sektorima industrije. Ovo uključuje:

  • Društveno-odgovorni marketing: Naglasak je na marketinškim odlukama koje uzimaju u obzir društvene i ekološke učinke.
  • Zeleni marketing: Poseban fokus stavljen je na društveno-odgovorni marketing u kojem se sve marketinške odluke donose uvažavajući moguće učinke na okoliš.

Ova integracija omogućila je učenicima da razumiju kako marketinške strategije mogu biti usmjerene prema održivijim praksama, uzimajući u obzir potrebe društva i zahtjeve za očuvanjem okoliša.

 

Globalizacija je ključni koncept u međunarodnom poslovanju i vanjskotrgovinskim odnosima te može biti sjajan okvir za interaktivnu nastavu s učenicima. U korelaciji predmeta, odlučile smo  povezati društveno odgovorni i zeleni marketing  s temom globalizacije:

  1. Analiza životnog ciklusa ambalaže u kontekstu globalizacije:
    • Nastavnik potiče učenike da razmišljaju o globalnoj dimenziji proizvodnje i potrošnje ambalaže. Pitanja poput "Kako globalizacija utječe na izbor materijala i dizajn ambalaže?" ili "Kakav je utjecaj globalne trgovine na upravljanje otpadom?" mogu potaknuti dublje razumijevanje veza između održivosti, globalizacije i upravljanja ambalažom.
  2. Izrada SWOT analize o ambalaži u kontekstu globalnog tržišta:
    • Učenici mogu primijeniti SWOT analizu na primjere ambalaže s globalnim naglaskom. Na primjer, analiza ambalaže za proizvode koji se izvoze može istaknuti izazove i prilike povezane s globalizacijom, kao i utjecaj na tržište i potrošače diljem svijeta.
  3. Simulacija dizajna održive ambalaže za globalne tržišne uvjete:
    • Kroz ovu aktivnost, učenici mogu razvijati kreativnost i strateško razmišljanje prilagođeno globalnom poslovnom okruženju. Fokus na tome kako dizajn ambalaže može zadovoljiti različite kulturne i ekonomske potrebe diljem svijeta naglašava važnost prilagodljivosti u kontekstu globalizacije.
  4. Istraživanje lokalnih i globalnih inicijativa za upravljanje ambalažom:
    • Učenici mogu uspoređivati inicijative za upravljanje ambalažom na lokalnoj razini s globalnim trendovima. Kroz istraživanje, učenici će bolje razumjeti kako globalizacija oblikuje politike upravljanja otpadom i održivost u različitim zemljama.

Ove metode rada  integrirane su u nastavni plan predmeta Marketing i  Tehnika  vanjskotrgovinskog poslovanja kako bi se omogućilo učenicima da bolje razumiju kompleksnu povezanost između globalizacije, održivosti i vanjskotrgovinskih praksi. Za kraj školske godine, koristit ćemo interaktivnu aktivnost simulacije i istraživanja kako bi angažirali učenike da praktično primijenjene koncepte.

Aktivnost 2: Simulacija dizajna održive ambalaže za globalno tržište

Cilj zadatka: Razviti kreativnost i strateško razmišljanje u dizajnu održive ambalaže prilagođene za globalnu uporabu.

Opis zadatka:

  1. Uvodna faza (istraživanje):
    • Učenici će istražiti trenutne trendove u dizajnu održive ambalaže širom svijeta. Trebaju istražiti primjere uspješnih inovacija u ambalaži koje su prilagođene globalnim tržištima.
  2. Definiranje zadatka:
    • Nastavnik će postaviti zadatke učenicima da osmisle dizajn održive ambalaže za određeni proizvod koji bi se mogao izvoziti i prodavati na globalnom tržištu. Primjeri proizvoda mogu uključivati prehrambene proizvode, kozmetiku, elektroniku ili moda.
  3. Analiza ciljanih tržišta:
    • Učenici će istražiti ciljana tržišta za odabrani proizvod (npr.SAD, EU, Kina). Trebaju razumjeti kulturne, ekonomske i ekološke specifičnosti svakog tržišta.
  4. Dizajniranje održive ambalaže:
    • Učenici će razviti koncepte za održivu ambalažu koja će odgovarati potrebama ciljanih tržišta. Trebaju uzeti u obzir faktore poput reciklabilnosti, materijala, praktičnosti i estetike.
  5. Izrada prototipa:
    • Nakon što razviju koncepte, učenici će stvoriti prototip ambalaže koristeći jednostavne materijale poput papira, kartona ili plastike. Prototip treba ilustrirati njihov dizajn i funkcionalnost.
  6. Prezentacija i evaluacija:
    • Svaki učenik će prezentirati svoj dizajn održive ambalaže pred razredom. Prezentacija treba uključivati obrazloženje dizajna, analizu ciljanih tržišta te argumente o održivosti i praktičnosti njihovog rješenja.

Kriteriji evaluacije:

  • Kreativnost i inovativnost dizajna ambalaže.
  • Prilagođenost dizajna ciljanim tržištima.
  • Održivost materijala i procesa proizvodnje.
  • Jasna prezentacija i argumentacija.

Ovaj metodički zadatak omogućuje učenicima da primijene svoje znanje o marketingu i globalizaciji te vanjskotrgovinskim praksama u konkretan dizajnerski zadatak. Potiče ih da razmišljaju holistički o održivosti, ekonomskim faktorima i praktičnim zahtjevima međunarodnih tržišta.

                                  




KonTaŠ?

Sva postiguća naših učenika i naše škole dijelimo kroz publicističke vrste preko našeg novog portala

KonTaŠ?

https://kontash.com/

                
ali i preko društvenih mreža:

  

 

 

ERASMUS+

 

 

 

PROJEKT MOBILNOSTI
„TREASURE THE EXPERIENCE”
Dublin, Irska, 29.siječnja 2023. – 11.veljače 2023.
https://radio.hrt.hr/radio-split/vijesti/splitski-maturanti-radili-u-irskoj--10635521
 
Erasmus + projekt
Poziv učenicima 
Obavijest o selekcijskom intervjuu 
Odabir sudionika
Spremni za polazak
We`re back
 

 

 

na stranici www.studij.hr možete pronaći detaljne informacije u vezi s postupkom prijava na visoka učilišta, rangiranju, kalendaru s rokovima u postupku prijava, kao i mogućnosti usporedbe studijskih programa i ostvarenim bodovima za upis prethodnih godina. Na stranici su objavljeni i statistički podatci za sva visoka učilišta kojima se stječe uvid u broj prijavljenih i broj ostvarenih prava na upis za prethodne akademske godine.

UPISI

PROJEKTI

Save, be happy! šk.god.2022./2023.

 

Projekt Come, See, Learn... dobio je europsku oznaku kvalitete 

 

PODUZETNIŠTVO

Izložba “Poduzetničke boje”

Split, KTŠS, 11. travnja 2019.

Marketing za male i srednje poduzetnike

Video kao rezultat projekta Postani/ostani poduzetnik (POP)

 

CARNET

ZNAŠ LI SE ZAŠTITITI NA INTERNETU ?

Korisni linkovi
EU projekti

 

CMS za škole logo
Komercijalno-trgovačka škola Split / A. G. Matoša 60, HR-21000 Split / ss-kom-trg-st.skole.hr / ured@ss-kom-trg-st.skole.hr
preskoči na navigaciju