OBJAVA REZULTATA ISTRAŽIVANJA - UMJETNA INTELIGENCIJA
Autor: Vanja Perković, 27. 5. 2024.
Umjetna inteligencija već mijenja svijet. Tehnologije temeljene na umjetnoj inteligenciji već se uvelike koriste te pomažu i unapređuju ljudima život.
Suvremeni život doista izvlači goleme koristi od sveprisutnosti umjetne inteligencije. Na naše živote pozitivno su utjecale tehnologije kao što su pametni telefoni, prepoznavanje lica, napredni medicinski uređaji, automobili s autopilotom i slično. Sve te tehnologije osnažene su korištenjem umjetne inteligencije. Ona mijenja način na koji živimo, radimo i funkcioniramo u suvremenom svijetu. Osim što umjetna inteligencija pokreće različite nove tehnologije, značajno unaprjeđuje postojeće, poput medicinske dijagnostike ili web preglednika. Umjeta inteligencija potiče i inovativnost u proizvodnji, imajući na umu održivost i ekološku budućnost našeg planeta.
Bez obzira čime se bavimo, umjetnu inteligenciju već sad upotrebljavamo i možemo upotrijebiti u svoju korist te si olakšati svakodnevnicu na više razina. Stereotipi i predrasude o umjetnoj inteligenciji postoje od trenutka prvog računala, a razvojem tehnologije razvija se i naša mašta, jer ovaj sofisticirani alat “uči“.
Mogu li računala misliti? Hoće li roboti i umjetna inteligencija pokoriti svijet i zamijeniti ljudski rad? Može li umjetna inteligencija zamijeniti ljudske karakteristika kao što su emocija i empatija? Može li umjetna inteligencija donosi moralne odluke? Trebamo li se bojati umjetne inteligencije i razvitka ove tehnologije uopće?
Što o prethodnim pitanjima i umjetnoj inteligenciji misle učenici Komercijalno-trgovačke škole Split, od 22. travnja do 24. svibnja 2024. godine istražile su nastavnice Marija Istenić i Ivana Čota.
U istraživanju je sudjelovalo 275 učenika Komercijalno-trgovačke škole Split.
Rezultati ankete pokazali su da:
- 86% učenika smatra da dosta znaju o umjetnoj inteligenciji, 62% njih smatra da je korisna, 11% ih osjeća zabrinutost, 10% neizvjesnost, a samo 1% učenika osjeća ushićenost.
- 75% učenika već se koristilo umjetnom inteligencijom, ChatGPT koristilo je 29% učenika, mobitel 23%, Snapchat UI 19%, razne aplikacije 15%, a 10% učenika koristilo je umjetnu inteligenciju pri pisanju školskih zadaća, eseja, životopisa...
- 78% učenika povremeno ili svakodnevno koristi umjetnu inteligenciju u nastavi
- 71% učenika smatra da umjetna inteligencija djelomično ili u potpunosti može zamijeniti ljudski rad, a 35% njih smatra da nikako ne može zamijeniti poslove nastavnika
- 45% ispitanika smatra da napredna umjetna inteligencija ne može donositi moralne odluke, 27% učenika smatra da umjetna inteligencija nema moć logičkog razmišljanja, a 69% njih smatra da umjetna inteligencija nikako ne može donositi odluku da će učenik ponavljati razred zbog nedovoljnog uspjeha
- samo 15% učenika odabralo bi UI liječnika, a na pitanje bi li više vjerovali čovjeku ili umjetnoj inteligenciji u vožnji automobilom 71% učenika opredjelilo se za čovjeka
- 46% učenika dijeli svoje informacije i podatke s umjetnom inteligencijom, iako samo 18% ispitanika vjeruje umjetnoj inteligenciji
- 28% učenika smatra da je pojava umjetne inteligencije negativna za društvo, a 20% njih misli da prilike i prednosti proizvoda i usluga koje koriste umjetnu inteligenciju ne nadmašuju prijetnje i rizike
- 27% učenika smatra da će umjetna inteligencija dovesti do toga da će mnogi ljudi ostati bez posla, 32% izjavljuje da će umjetna inteligencija omogućiti lakše širenje lažnih vijesti i dezinformacija, 21% njih misli da će umjetna inteligencija dovesti do porobljavanja ljudi, 17% ispitanika vjeruje da će umjetna inteligencija dovesti do smaka svijeta, 30% njih misli da će umjetna inteligencija dovesti do smanjenja privatnosti, 27% učenika smatra da će umjetna inteligencija omogućiti lakšu komunikaciju i sporazumijevanje, 17% njih izjavljuje da će umjetna inteligencija poboljšati životni standard, 12% učenika misli da će umjetna inteligencija riješiti mnoge društvene probleme, 19% ispitanika smatra da će umjetna inteligencija poboljšati medicinske usluge, a samo 19% učenika misli da će umjetna inteligencija osigurati inovativniji i kvalitetniji nastavni proces
- 54% učenika smatra da će umjetna inteligencija negativno utjecati na međuljudske odnose, 55% ispitanika izjavljuje da će umjetna inteligencija negativno utjecati na sigurnost, 69% učenika smatra da će umjetna inteligencija negativno utjecati na privatnost, 41% njih misli da će umjetna inteligencija negativno utjecati na zdravstvenu skrb, 44% učenika izjavljuje da će umjetna inteligencija negativno utjecati na promet i transport, polovina ispitanika misli da će umjetna inteligencija negativno utjecati na upravljanje ljudskim potencijalima, a 40% učenika smatra da će umjetna inteligencija negativno utjecati na obrazovanje.
Općeniti stav učenika Komercijalno-trgovačke škole Split prema umjetnoj inteligenciji je nešto više negativan nego pozitivan iako je većina učenika za sada neopredijeljena jer ne zna kako bi umjetna inteligencija mogla utjecati na naše živote.
Rezultati istraživanja:
Sva postiguća naših učenika i naše škole dijelimo kroz publicističke vrste preko našeg novog portala
KonTaŠ?
https://kontash.com/
PROJEKT MOBILNOSTI
„TREASURE THE EXPERIENCE”
Dublin, Irska, 29.siječnja 2023. – 11.veljače 2023.
https://radio.hrt.hr/radio-split/vijesti/splitski-maturanti-radili-u-irskoj--10635521
Erasmus + projekt
Poziv učenicima
Obavijest o selekcijskom intervjuu
Odabir sudionika
Spremni za polazak
We`re back
na stranici www.studij.hr možete pronaći detaljne informacije u vezi s postupkom prijava na visoka učilišta, rangiranju, kalendaru s rokovima u postupku prijava, kao i mogućnosti usporedbe studijskih programa i ostvarenim bodovima za upis prethodnih godina. Na stranici su objavljeni i statistički podatci za sva visoka učilišta kojima se stječe uvid u broj prijavljenih i broj ostvarenih prava na upis za prethodne akademske godine.
Izložba “Poduzetničke boje”
Split, KTŠS, 11. travnja 2019.
Marketing za male i srednje poduzetnike
Video kao rezultat projekta Postani/ostani poduzetnik (POP)
Projekti |
strukovno obrazovanje |