preskoči na sadržaj

Komercijalno-trgovačka škola Split

 > Naslovnica
OBAVIJEST O promjeni telefonskih brojeva Škole

 

PEDAGOŠKA SLUŽBA (pedagog, psiholog, voditelj)  091/38 03 947

REFERADA ZA UČENIKE I RODITELJE (potvrde, duplikati svjedodžbi...)  095/38 22 346

KNJIŽNICA   095/34 38 319

 

Ostale službe:

RAČUNOVODSTVO  095/38 35 697

TAJNIK                   095/37 86 238

RAVNATELJ             021/38 68 29


Vijesti

Svjetski tjedan novca (Global Money Week)

Autor: Vanja Perković, 8. 3. 2022.

Povodom Svjetskog tjedna novca (engl. Global Money Week) koji se održava od 21. do 27. ožujka 2022., odlučili smo sudjelovati u natječaju HANFA-e (HRVATSKA AGENCIJA ZA NADZOR FINANCIJSKIH USLUGA) „Osiguraj se mudro“. Natječajem se htjelo potaknuti mlade da razmišljaju o svojoj budućnosti te da shvate važnost sustava osiguranja u Hrvatskoj. Natječemo se s videoradom učenika završnog razreda u čijoj su izradi sudjelovali Mihaela Bosiljčić, Ema Vuko, Maja Bartulović, Dario Trošelj i Mia Totić (4.b) pod vodstvom mentorice prof. Ivane Prezzi. Želimo im puno uspjeha!

Videorad učenika, koji odgovara na temeljna pitanja:

  • Što je osiguranje?
  • Što podrazumijeva pojam rizika u osiguranju?
  • Kako nam osiguranje može pomoći u slučaju nastanka osiguranog slučaja?

pogledajte niže:

Osnovni pojmovi osiguranja

 

Brojne su priče o nastanku osiguranja. Prve spoznaje datiraju čak mnogo prije Grčke i Rima. Jedna priča datira iz 17. st. iz Londona. Brodari koji su u to doba intezivno plovili prekoatlantskim rutama, odlazeći sa svojim drvenim jedrenjacima u Južnu Ameriku po kakao, pamuk, duhan ili egzotično voće, redovito su preuzimali rizik da će im se putem dogoditi nesreća. Kako su svi imali isti interes zaštiti se od nesretnog slučaja, došli su na ideju. Logika je bila sljedeća. Svaki put prije kretanja preko Atlantika, svaki od njih stavit će sa strane po 1/10 vrijednosti svoga jedrenjaka. Pa tako, ako je jedrenjak u to doba vrijedio 100£, a na putovanje je krenulo 10 jedrenjaka, svaki brodar stavio je sa strane, na zajedničku hrpu po 10£.  Hrpa od 100£ čekala je njihov povratak. Svi oni koji su doživjeli nezgodu na svom putovanju, na povratku bi štetu nadoknadili iz zajedničke hrpe. Ukoliko štete nije bilo, na sljedećem putovanju, brodari bi opet izdvojili određeni postotak vrijednosti svoga plovila odnosno osigurane svote i nagomilali sredstva u zajednički fond. Brodari su se sastajali u Edward Lloyd's Coffee House-u pa za razvoj pomorskog osiguranja danas držimo zaslužnog upravo Edwarda Lloyda. Danas je udruženje članova poznato kao Lloyd's of London ili jednostavno Lloyd's. Upravo taj određeni postotak kojeg je tada brodar stavljao sa strane, zovemo premija osiguranja, a brodar postaje osiguranik.

Prema svemu gore navedenom, možemo zaključiti  da je osiguranje jedan oblik upravljanja rizikom gdje se vrši prijenos rizika sa osiguranika na osiguravajuće društvo uz plaćanje premije osiguranja. Osigurana svota je dogovoreni novčani iznos koji predstavlja gornju granicu odgovornosti i obaveze osiguravatelja u slučaju nastanka osiguranog/ nesretnog  slučaja.

Ukoliko fond kojeg neka osiguravajuća kuća kreira ubiranjem premija osiguranja nije dovoljan za pokriće nastalih šteta, osiguravajuća kuća će se obratiti reosiguravajućem društvu i prenijeti rizik na istog koje će uz naplatu 'proširiti' fond za isplatu eventualno nastalih šteta.

Ivana Prezzi, dipl.oec.




KonTaŠ?

Sva postiguća naših učenika i naše škole dijelimo kroz publicističke vrste preko našeg novog portala

KonTaŠ?

https://kontash.com/

                
ali i preko društvenih mreža:

  

 

 

ERASMUS+

 

 

 

PROJEKT MOBILNOSTI
„TREASURE THE EXPERIENCE”
Dublin, Irska, 29.siječnja 2023. – 11.veljače 2023.
https://radio.hrt.hr/radio-split/vijesti/splitski-maturanti-radili-u-irskoj--10635521
 
Erasmus + projekt
Poziv učenicima 
Obavijest o selekcijskom intervjuu 
Odabir sudionika
Spremni za polazak
We`re back
 

 

 

na stranici www.studij.hr možete pronaći detaljne informacije u vezi s postupkom prijava na visoka učilišta, rangiranju, kalendaru s rokovima u postupku prijava, kao i mogućnosti usporedbe studijskih programa i ostvarenim bodovima za upis prethodnih godina. Na stranici su objavljeni i statistički podatci za sva visoka učilišta kojima se stječe uvid u broj prijavljenih i broj ostvarenih prava na upis za prethodne akademske godine.

UPISI

PROJEKTI

Save, be happy! šk.god.2022./2023.

 

Projekt Come, See, Learn... dobio je europsku oznaku kvalitete 

 

PODUZETNIŠTVO

Izložba “Poduzetničke boje”

Split, KTŠS, 11. travnja 2019.

Marketing za male i srednje poduzetnike

Video kao rezultat projekta Postani/ostani poduzetnik (POP)

 

CARNET

ZNAŠ LI SE ZAŠTITITI NA INTERNETU ?

Korisni linkovi
EU projekti

 

CMS za škole logo
Komercijalno-trgovačka škola Split / A. G. Matoša 60, HR-21000 Split / ss-kom-trg-st.skole.hr / ured@ss-kom-trg-st.skole.hr
preskoči na navigaciju