preskoči na sadržaj

Komercijalno-trgovačka škola Split

 > Naslovnica
OBAVIJEST O promjeni telefonskih brojeva Škole

 

PEDAGOŠKA SLUŽBA (pedagog, psiholog, voditelj)  091/38 03 947

REFERADA ZA UČENIKE I RODITELJE (potvrde, duplikati svjedodžbi...)  095/38 22 346

KNJIŽNICA   095/34 38 319

 

Ostale službe:

RAČUNOVODSTVO  095/38 35 697

TAJNIK                   095/37 86 238

RAVNATELJ             021/38 68 29


Vijesti

OBJAVA REZULTATA ISTRAŽIVANJA - Financijska pismenost učenika Komercijalno-trgovačke škole Split

Autor: Vanja Perković, 29. 3. 2023.

Teme financijske pismenosti najčešće se obrađuju prilikom obilježavanja Svjetskog i Europskog tjedna novca. Svjetski i Europski tjedan novca vodeći je globalni događaj podizanja svijesti o važnosti financijskog obrazovanja odraslih, djece i mladih. Cilj obilježavanja Svjetskog i Europskog tjedna novca je financijskim obrazovanjem unaprijediti razinu financijske pismenosti i omogućiti djeci, mladima i građanima stjecanje znanja, vještina, stavova i ponašanja nužnih u svakodnevnom privatnom i poslovnom životu kako bi u budućnosti mogli donositi primjerene financijske odluke.

 

Na temu financijske pismenosti mladih provode se različita istraživanja. Znanstvenici sa sveučilišta Sheffield proveli su istraživanje na 3200 djece između 11 i 15 godina. Istraživanje je pokazalo da djeca koja imaju honorarni posao u ranoj tinejdžerskoj dobi više će štedjeti kad odrastu nego oni koji novac dobivaju od roditelja. Istraživanje je također pokazalo da djeca koja su štedjela tijekom djetinjstva nastavljaju štedjeti i kad budu odrasle osobe Na potrošačko ponašanje utjecat će i potrošačke navike roditelja. Roditeljski poticaj da se prime posla tijekom praznika i vikendima, djeci će ojačati karakter i olakšati im život u odrasloj dobi.

Kako raspolažu svojim novcem i kolika je razina financijske pismenosti učenika Komecijalno-trgovačke škole Split zanimalo je nastavnicu Mariju Istenić te je od 20. do 29. ožujka 2023. godine provela istraživanje među maturantima komercijalnog smjera. U istraživanju su sudjelovala 62 učenika četvrtih razreda.

Rezultati ankete pokazali su da učenici imaju na raspolaganju svoj mjesečni džeparac. 52% učenika novac dobiva od roditelja, a za istaknuti je i da 33% učenika samostalno zarađuje. 71% učenika smatra da im je iznos mjesečnog džeparca dovoljan za njihove potrebe. 74% učenika smatra da srednjoškolci mogu zaraditi za svoj džeparac. A na pitanje misle li da racionalno raspolažu svojim novcem 58% učenika odgovorilo je potvrdno. 19% učenika mjesečni džeparac potroše isti dan, 65% njih rasporede ga i potroše tijekom mjeseca, dok 16% učenika uspije i uštedjeti. Učenici uglavnom troše na jelo i piće, odjeću i obuću te na izlaske. Čak 82% ispitanika smatra da je korisno štedjeti, a njih 51% i odvaja dio novca za štednju. 54% učenika bi željelo štedjeti za automobil, 34% za putovanja, a samo 2% za obrazovanje. Posebnu pozornost privlači podatak da je 87% učenika spremno raditi preko ljeta, a njih 56% već je radilo preko ljetnih praznika. 63% ispitanika smatra da je novac jako važan, a na pitanje kakav bi posao u budućnosti željeli  imatin 34% učenika prednost daju poslu kojeg vole, dok 55% smatra da je najvažnije da je posao dobro plaćen. Čak 77% ispitanika smatra da se njihovi vršnjaci trebaju educirati o financijskoj pismenosti.

Djeca su svakodnevno izložena raznim oblicima oglašavanja od najranije dobi. Oglašavanje usmjereno prema mladima dokazalo se kao unosan posao. Marketinška industrija uvelike utječe na mlade potičući ih na pretjeranu potrošnju. Zato je potrebno kontinuirano raditi na podizanju financijske svijesti kod djece i mladih, educirati ih i potaknuti na razmišljanje o budućnosti i planiranju, ukazati na jačanje svijesti o prihodima odnosno rashodima, kako bi bili sposobni ispravno odlučivati o potrošnji, odnosno voditi sami svoj osobni proračun i štedjeti.

Rezultati istraživanja:

https://bit.ly/43wYM3o

 

Autor: Marija Istenić, prof. savjetnik




KonTaŠ?

Sva postiguća naših učenika i naše škole dijelimo kroz publicističke vrste preko našeg novog portala

KonTaŠ?

https://kontash.com/

                
ali i preko društvenih mreža:

  

 

 

ERASMUS+

 

 

 

PROJEKT MOBILNOSTI
„TREASURE THE EXPERIENCE”
Dublin, Irska, 29.siječnja 2023. – 11.veljače 2023.
https://radio.hrt.hr/radio-split/vijesti/splitski-maturanti-radili-u-irskoj--10635521
 
Erasmus + projekt
Poziv učenicima 
Obavijest o selekcijskom intervjuu 
Odabir sudionika
Spremni za polazak
We`re back
 

 

 

na stranici www.studij.hr možete pronaći detaljne informacije u vezi s postupkom prijava na visoka učilišta, rangiranju, kalendaru s rokovima u postupku prijava, kao i mogućnosti usporedbe studijskih programa i ostvarenim bodovima za upis prethodnih godina. Na stranici su objavljeni i statistički podatci za sva visoka učilišta kojima se stječe uvid u broj prijavljenih i broj ostvarenih prava na upis za prethodne akademske godine.

UPISI

PROJEKTI

Save, be happy! šk.god.2022./2023.

 

Projekt Come, See, Learn... dobio je europsku oznaku kvalitete 

 

PODUZETNIŠTVO

Izložba “Poduzetničke boje”

Split, KTŠS, 11. travnja 2019.

Marketing za male i srednje poduzetnike

Video kao rezultat projekta Postani/ostani poduzetnik (POP)

 

CARNET

ZNAŠ LI SE ZAŠTITITI NA INTERNETU ?

Korisni linkovi
EU projekti

 

CMS za škole logo
Komercijalno-trgovačka škola Split / A. G. Matoša 60, HR-21000 Split / ss-kom-trg-st.skole.hr / ured@ss-kom-trg-st.skole.hr
preskoči na navigaciju