preskoči na sadržaj

Komercijalno-trgovačka škola Split

 > Naslovnica
OBAVIJEST O promjeni telefonskih brojeva Škole

 

PEDAGOŠKA SLUŽBA (pedagog, psiholog, voditelj)  091/38 03 947

REFERADA ZA UČENIKE I RODITELJE (potvrde, duplikati svjedodžbi...)  095/38 22 346

KNJIŽNICA   095/34 38 319

 

Ostale službe:

RAČUNOVODSTVO  095/38 35 697

TAJNIK                   095/37 86 238

RAVNATELJ             021/38 68 29


Vijesti

Projekt SAVE

Autor: Vanja Perković, 4. 10. 2023.

Primjer dobre prakse inovativnih metoda poučavanja-ODRŽIVI RAZVOJ

Pišu: Magda Barišić i Ivana Prezzi

Dragi maturanti,

Do kraja listopda morate odabrati svoju temu za završni rad. Temeljem važećeg Pravilnika o izradbi i obrani završnog rada u srednjim strukovnim školama, izradba se sastoji od uratka koji može biti:  projekt, praktični rad s elaboratom, složeniji ispitni zadatak ili drugi sličan uradak usklađen s nastavnim programom.

Suvremeni pristupi nastavi omogućili su nam da učenike mentoriramo pri izradbi različitih završnih radova. Umjesto klasičnog obrađivanja određene teme uz navođenje primjera iz prakse koji se godinama predaje u pisanom obliku kao završni rad u strukovnim školama komercijalnog usmjerenja, osmislili smo nove načine.

Na jednu od ideja potakla nas je međunarodna  inicijativa ekološke održivosti „SAVE“ koju provodi Privredna banka Zagreb u suradnji s Muzejom štednje u Torinu. „SAVE“ je format koji je razvio Muzej štednje u suradnji s Europskom investicijskom bankom (EIB), a cilj je upoznavanje mladih s razvojem kružnog gospodarstva i socijalne/ekološke održivosti.

Ukoliko ste zainteresirani, pozvani ste  prepoznati ekološke i društvene probleme svog grada i predložiti ideje za njihovo rješavanje. Aktivnosti mogu uključivati  interakciju s javnom upravom (gradonačelnikom i/ili vijećnicima), lokalnim udrugama i poduzećima te, gdje je to moguće, provođenje anketa i razgovora s građanima.

Na taj način učenici ostvaruju sljedeće ishode strukovnog predmeta:

-              predlažu pitanja za upitnik prema zadatku

-              određuju tip pitanja usklađen s ciljem istraživanja

-              prosuđuju kvalitetu postavljenih pitanja u upitniku

Jedan od zadataka svakog učenika će biti osmisliti upitnik na zadanu temu održivog razvoja s najmanje 10 pitanja koja će pomoći  kod analiziranja potencijalnih ideja i njihove realizacije. Office365 je usluga koja omogućuje obrazovnim institucijama i njenim nastavnicima i učenicima besplatan pristup Office365 alatima. Kako svi učenici imaju aktivne račune putem stranice https://portal.office.com logirat će se  AAI@EduHr korisničkim računom te jednostavno izraditi anketu u Forms-u.

Također, preporuka je istražiti probleme čitajući lokalni tisak, gledajući lokalne vijesti, istražujući dobre prakse u drugim gradovima ili inozemstvu.

Završni rad  također bi uključivao izradu videa u trajanju od 5 minuta ili prezentacije od max 10 slideova koje biste izradili prema uputama organizatora.

Kako do ideje?

Učenici će:

  • predlagati ideje
  • prikazati generiranje ideja, brainstorming metodom pomoću digitalnog alata za izradu umnih mapa, dostupno na www.bubbl.us
  • odabrati ideju

Opis aktivnosti:

Učenici brainstorming metodom predlažu  potencijalne ideje za ovaj projekt i ucrtavaju ih u umnu mapu digitalnog alata bubble.us. Po završetku izrade umne mape, učenici istražuju svoje ideje na internetu. Pregledavaju i pronalaze podatke o realizaciji pojedine ideje, o tvrtkama koje se već bave određenom uslugom ili prodajom određenog proizvoda kojeg su se učenici dosjetili. Nakon istraživanja, učenici se opredjeljuju za jednu od ideja iz svoje umnu mape.

Jedna od ideja za ovaj projekt može uključivati  izradu plana za otvaranje reciklažnog dvorišta u sklopu škole. Učenici će prepoznati pojam sekundarnih sirovina poput papira, obojenih metala, stakla, plastike, drva, tkanine ili gume. Istražit će na internetu o načinima sakupljanja starog papira, značaju organizirane sakupljačke mreže i ulozi reciklažnog dvorišta u njoj. Naglasak će biti stavljen na sortiranju starog papira koji tek kao sortiran služi kao sirovina  u ponovnoj preradi, a čime bi se kod učenika razvila svijest o načinu izdvajanja otpada u za to posebno predviđene kontejnere.

Kurikulum međupredmetne teme održivi razvoj doveo je do određivanja triju domena: Povezanost, Djelovanje i Dobrobit, koje djeluju kao integrirana cjelina. Zajedno one ispunjavaju ulogu temeljnih koncepata za uspješno i primjenjivo učenje i poučavanje o održivome razvoju u 21. stoljeću. Pritom Povezanost (domena A) obuhvaća temeljna načela održivosti i međuovisnosti u ekosustavima, Djelovanje (domena B) obuhvaća potrebu aktivnoga širenja i primjene prikladnih znanja i vještina za održivo življenje, a Dobrobit (domena C) obuhvaća odgovornosti i prava u ostvarivanju željenoga cilja: dobrobiti za sve ljude, okoliš i buduće generacije.
Uloga nastavnika je motivirati učenike za aktivno učenje, za rješavanje problemskih zadataka i za praktično djelovanje. On stvara uvjete za ugodno i prijateljsko ozračje koje je preduvjet za ostvarivanje visokih razina postignuća i kompetencija. 

Zbog navedenog, profesorice su došle na ideju projekta kroz kojeg učenici razrađuju poslovnu ideju otvaranja reciklažnog dvorišta u sklopu škole, pri čemu svaki učenik maturant ostvaruje ishode 5.ciklusa spomenutih A, B i C domena međupredmetne teme:

odr A.5.1. Kritički promišlja o povezanosti vlastitoga načina života s utjecajem na okoliš i ljude.

odr B.5.1. Kritički promišlja o utjecaju našega djelovanja na Zemlju i čovječanstvo.

odr C.5.1. Objašnjava povezanost potrošnje resursa i pravedne raspodjele za osiguranje opće dobrobiti.

Detaljno o projektu kao završnom radu:

U nastavnom procesu, težimo oblikovati generacije koje su svjesne ekoloških i društvenih problema te su sposobne razvijati održiva rješenja. Upravo zbog toga, na satu Marketinga primjenjujemo inovativne metode poučavanja kako bismo potaknuli učenike na razmišljanje o društveno-odgovornom i zelenom marketingu.

  1. Rasprava o društvenom i ekološkom marketingu

U okviru nastavne jednice Temeljna obilježja suvremenog marketinga, učenici će raspravljati o konceptima drušveno-odgovornog i zelenog marketinga. Kroz interaktivne diskusije, studije slučaja i analize, nastavnica će ih potaknuti na razmišljanje kako marketinške strategije mogu utjecati na društvo i okoliš. Učenici će istraživati primjere uspješnih kompanija, gradova i država koje promiču održivi razvoj.

  1. Rješenja za ekološke i društvene probleme grada

Nastavnica će potaknuti učenike da indentificiraju ekološke i društvene probleme u svom gradu. Kroz brainstorming i grupne aktivnosti, poticat će ih da razvijaju kreativna rješenja koja se temelje na konceptima društveno-odgovornog i zelenog marketinga.Ovakve aktivnosti potiču kritičko razmišljanje i timsku suradnju.

  1. Projektni zadatak – Istraživanje tržišta za ekološki i društveni problem

Nakon obrade nastavne cjeline „Istraživanje tržišta“ učenici će primijeniti svoje znanje na stvarnom problemu u svom gradu.Dobit će zadatak da istraže tržište (čitajući lokalni tisak, gledajući lokalne vijsti, istražujući dobre prakse u drugim gradovima ili inozmestvu) vezano za ekološki problem, provedu dubinski intervju s relevantnim dionicima (to mogu biti: građani, poduzetnici, vijećnici i/ili gradonačelnik), izrade anketni upitnik i provedu istraživanje među građanima. Nakon prikupljenih podataka, analizirat će rezultate kako bi došli do ideje za rješenje problema.Svoj rad će prezentirati videom u trajanju od 5 minuta ili prezentacijom od max 10 slajdova.

  1. Povezivanje s Operativnim planom i programom predmeta

Sve navedene aktivnsti i teme dio su operativnog plana i programa predmeta Marketing.Učenici ne samo da će razumjeti ključne koncepte marketinga, već će i primijeniti ta znanja u stvarnim situacijama.Ova inovativna metoda poučavanja omogućit će im praktično iskustvo u rješavanju društvenih i ekoloških problema, što je ključno za njihov razvoj kao odgovornih građana.

  1. Prijavljivanje za sudjelovanje u međunarodnoj inicijativi ekološke održivosti „SAVE“

Razred koji najbolje odradi zadatak prijavit ćemo za sudjelovanje u međunarodnoj inicijativi ekološke održivosti „SAVE“, koju provodi Privredna banka Zagrreb u suradnji s Muzejom štednje u Torinu.

Svoje ideje pošaljite na ivana.prezzi@skole.hr ili magda.barisic@skole.hr

 

 




KonTaŠ?

Sva postiguća naših učenika i naše škole dijelimo kroz publicističke vrste preko našeg novog portala

KonTaŠ?

https://kontash.com/

                
ali i preko društvenih mreža:

  

 

 

ERASMUS+

 

 

 

PROJEKT MOBILNOSTI
„TREASURE THE EXPERIENCE”
Dublin, Irska, 29.siječnja 2023. – 11.veljače 2023.
https://radio.hrt.hr/radio-split/vijesti/splitski-maturanti-radili-u-irskoj--10635521
 
Erasmus + projekt
Poziv učenicima 
Obavijest o selekcijskom intervjuu 
Odabir sudionika
Spremni za polazak
We`re back
 

 

 

na stranici www.studij.hr možete pronaći detaljne informacije u vezi s postupkom prijava na visoka učilišta, rangiranju, kalendaru s rokovima u postupku prijava, kao i mogućnosti usporedbe studijskih programa i ostvarenim bodovima za upis prethodnih godina. Na stranici su objavljeni i statistički podatci za sva visoka učilišta kojima se stječe uvid u broj prijavljenih i broj ostvarenih prava na upis za prethodne akademske godine.

UPISI

PROJEKTI

Save, be happy! šk.god.2022./2023.

 

Projekt Come, See, Learn... dobio je europsku oznaku kvalitete 

 

PODUZETNIŠTVO

Izložba “Poduzetničke boje”

Split, KTŠS, 11. travnja 2019.

Marketing za male i srednje poduzetnike

Video kao rezultat projekta Postani/ostani poduzetnik (POP)

 

CARNET

ZNAŠ LI SE ZAŠTITITI NA INTERNETU ?

Korisni linkovi
EU projekti

 

CMS za škole logo
Komercijalno-trgovačka škola Split / A. G. Matoša 60, HR-21000 Split / ss-kom-trg-st.skole.hr / ured@ss-kom-trg-st.skole.hr
preskoči na navigaciju