preskoči na sadržaj

Komercijalno-trgovačka škola Split

 > Naslovnica
OBAVIJEST O promjeni telefonskih brojeva Škole

 

PEDAGOŠKA SLUŽBA (pedagog, psiholog, voditelj)  091/38 03 947

REFERADA ZA UČENIKE I RODITELJE (potvrde, duplikati svjedodžbi...)  095/38 22 346

KNJIŽNICA   095/34 38 319

 

Ostale službe:

RAČUNOVODSTVO  095/38 35 697

TAJNIK                   095/37 86 238

RAVNATELJ             021/38 68 29


Vijesti

Korelacija predmeta

Autor: Vanja Perković, 17. 10. 2023.

Ostvarivanje ishoda međupredmetne teme osobni i socijalni razvoj u korelaciji predmeta Hrvatski jezik i premeta struke -primjer dobre prakse inovativnih metoda poučavanja

 

Izradile: Magda Barišić, Suzana Ković, Zdenka Krželj i Ivana Prezzi

 

Profesorica hrvatskog jezika i profesorice struke okupile su maturante Komercijalno-trgovačke škole Split na projekciju edukativnih dokumentarnih filmova u trajanju od 40 minuta.

Popis i opis filmova:

 

1. BEZ VEZE, Hrvatska

Produkcija: Video skupina Učeničkog doma Ugostiteljsko-turističke škole u Osijeku

Skupina srednjoškolki istražuje koliki je utjecaj pametnih telefona na naše živote, iznose

nam neke zanimljive podatke o korištenju telefona kod mladih te koliko vremena one i

njihove prijateljice iz doma dnevno provode u interakcije s ekranom. Odlučuju se za

zanimljiv eksperiment: tri dana provest će bez telefona i saznat ćemo do kojih su sve uvida

time došle.

 

2. BRAVO ANAMARIJA, Hrvatska

Produkcija: Studio kreativnih ideja Gunja

Lokalni ženski nogometni tim u poodmaklim je pripremama za nadolazeće natjecanje.

Trener se raspada pod stresom i počinje zadavati curama preteške zadatke – sve dok se

Anamarija ne odluči zauzeti za čitavu grupu.

 

3. DOBAR TEK, Hrvatska

Produkcija: Blank_filmski inkubator, Zagreb

Filip dolazi u posjet roditeljima nakon godinu dana. Ponovno se povezuje s članovima svoje

obitelji, stvari se čine savršenima – sve dok se ne spomene prošlost.

 

4. PRIJATELJSTVO DVAJU BIĆA, Hrvatska

Produkcija: Centar za cjeloživotno učenje i kulturu Bjelovar

Adaptiran prema knjizi The Giving Tree Shela Silversteina, ovaj film donosi filmsku viziju

odnosa jednog dječaka i stabla jabuke.

 

5. GRANICE, Srbija

Produkcija: Elektrotehnička škola „Nikola Tesla“, Niš

Animirani film o stvaranju i nestajanju granica.

6. PONOĆNI GRAD, Norveška

Produkcija: samostalni autor

Tromsø, sjever Norveške. Grupa prijatelja sastaje se u ponoć za posljednju zajedničku

avanturu prije negoli će svatko otići svojim putem. Cijelu se noć smiju, plaču, prisjećaju

prošlosti i razmišljaju o tome kako će budućnost utjecati na njihove međusobne

odnose. Ponoćni grad prikazuje kaotično, ali predivno mladenačko doba i strahove

onoga trenutka kada osjetimo da mu se bliži kraj.

 

 

Projekcije filmova dostupne su na https://drive.google.com/drive/folders/1OTNcgzT93xHF-gaqA6Z4xRWz9yM6-8G1

Filmovi koje su učenici odgledali sadrže ključne sadržaje povezane s temama osobnog i socijalnog razvoja kao i građanskog odgoja i obrazovanja.

Ukazuje na  rizične društvene situacije, ali i  strategije samozaštite, razvijanja komunikacijskih kompetencija, društveni utjecaj na ovisnost, mentalno zdravlje mladih, kritički stav prema medijima i društvenim mrežama, osobnu odgovornost za ponašanje u društvu, odgovornost za očuvanje društvenih vrijednosti, formalne i neformalne norme u različitim društvenim skupinama. ;

 

U korelaciji predmeta Hrvatski jezik i premeta struke, učenici su ostvarili sljedeće ishode:

prepoznati etičku, moralnu i kulturnu dimenziju komunikacije kao i ishode međupredmetne teme osobni i socijalni razvoj Domene C – 5. Ciklus (3. i 4. razred četverogodišnjega srednjoškolskog obrazovanja): Ja i društvo:

osr C.5.1.

sigurno se ponaša u društvu i suočava s ugrožavajućim situacijama koristeći se prilagođenim strategijama samozaštite

osr C.5.2.

preuzima odgovornost za pridržavanje zakonskih propisa te društvenih pravila i normi

osr C.5.3.

ponaša se društveno odgovorno.

Svrha domene C jest razvoj svijesti o pripadanju i vlastitoj ulozi u društvu, razumijevanje odnosa pojedinca i društva. Učenici se potiču na aktivan i konstruktivan doprinos skupini, školi i zajednici te prihvaćanje društvenih normi i pravila. Proširuju iskustva povezivanjem, pomaganjem i pokazivanjem solidarnosti onima kojima je pomoć potrebna. Prepoznaju potencijalno rizične situacije u društvu i razvijaju strategije za zaštitu. Zalažu se za što kvalitetniji život u društvu u kojemu žive, motivirani su sudjelovati i uključiti se u skladu s osobnim potrebama.

Nakon što odgledaju filmove, učenici će iz predmeta struke  provesti istraživanje o korištenju mobitela uopće, ali i preporuci županije da se isti ne koriste za vrijeme nastave kao i tendencijama da ih se u potpunosti zabrani u školama. Za formiranje ankete koristit će Office 365 za škole, MS Forms pa na taj način ostvariti i ishode međupredmetne teme IKT-a:

- učenik samostalno provodi složeno istraživanje radi rješenja problema u digitalnome okružju

- učenik samostalno provodi složeno pretraživanje informacija u digitalnome okružju

- učenik samostalno kritički procjenjuje proces, izvore i rezultate pretraživanja, odabire potrebne informacije

- učenik samostalno i odgovorno upravlja prikupljenim informacijama.

 

Također o svemu navedenom, učenici će debatirati na satu Hrvatskog jezika u nastavnom procesu koji slijedi i na taj način ostvariti ishode predmeta Hrvatski jezik:

-  učenik raspravlja u skladu sa svrhom i željenim učinkom na primatelja (A.4.1)     

-  određuje temu, oblik, svrhu i namjenu rasprave: informiranje, dokazivanje

 - oblikovanja argumenata i protuargumenata

-  procjenjuje valjanost informacije

-  govori u skladu s govornom ulogom

- razgovara radi donošenja zajedničkoga zaključka o mogućem rješenju problemske situacije ili o zajedničkoj odluci

- razlikuje činjenice od mišljenja i vrijednosnih sudova

- izriče stav, navodi argumente i protuargumente

- samostalno primjenjuje stečena znanja o hrvatskome standardnom jeziku, uvažava pravogovornu normu, govorne vrednote i neverbalne znakove

-  učenik procjenjuje utjecaj medijskih tekstova na doživljaj stvarnosti i oblikovanje identiteta primatelja (C.4.1)

- procjenjuje različita djelovanja tekstova u javnim, komercijalnim i neprofitnim medijima na oblikovanje na oblikovanje vlastitog doživljaja stvarnosti i identiteta

 

-  učenik obrazlaže povezanost vlastitog i hrvatskoga kulturnog identiteta s određenim kulturnim krugom na temelju različitih tekstova (C.4.2)

- uspoređuje pojave iz različitih kulturnih krugova i opisuje njihove utjecaje na oblikovanje kulturnog identiteta

- posjećuje kulturno-umjetničke događaje i manifestacije u stvarnom i digitalnom okružju i procjenjuje ih.  

 

Predmetnim se područjem (Kultura i mediji)

- potiče razvoj znanja o sebi i drugima, uvažavanje različitih uvjerenja i vrijednosti te se omogućuje djelovanje u društvenoj zajednici

 - razumijevanje kulture s gledišta svakodnevnoga života, s društvenoga gledišta, kulture u odnosu na popularnu kulturu i kulture u odnosu prema književnosti i ostalim umjetnostima te utjecaj kulture na oblikovanje vlastitoga kulturnog identiteta

- poticanje svjesnosti o jedinstvenosti i vrijednosti različitih mišljenja, stavova i ideja, društava i kultura sa svrhom uspješne komunikacije te razumijevanja drugih i drukčijih.

 

Učenici zauzimaju kritički odnos prema prikupljenim informacijama iz  medija i uvježbavaju procijeniti i vrjednovati njihove svrhe i namjene te ih stvaralački preoblikovati primjenom različitih strategija slušanja i govorenja na osnovu argumenata i protuargumenata radi donošenja zajedničkoga zaključka o mogućem rješenju problemske situacije, naravno pri tomu uvažavajući vrijednosti različitih mišljenja, stavova i ideja, kao i poštujući pravogovornu normu.

 




KonTaŠ?

Sva postiguća naših učenika i naše škole dijelimo kroz publicističke vrste preko našeg novog portala

KonTaŠ?

https://kontash.com/

                
ali i preko društvenih mreža:

  

 

 

ERASMUS+

 

 

 

PROJEKT MOBILNOSTI
„TREASURE THE EXPERIENCE”
Dublin, Irska, 29.siječnja 2023. – 11.veljače 2023.
https://radio.hrt.hr/radio-split/vijesti/splitski-maturanti-radili-u-irskoj--10635521
 
Erasmus + projekt
Poziv učenicima 
Obavijest o selekcijskom intervjuu 
Odabir sudionika
Spremni za polazak
We`re back
 

 

 

na stranici www.studij.hr možete pronaći detaljne informacije u vezi s postupkom prijava na visoka učilišta, rangiranju, kalendaru s rokovima u postupku prijava, kao i mogućnosti usporedbe studijskih programa i ostvarenim bodovima za upis prethodnih godina. Na stranici su objavljeni i statistički podatci za sva visoka učilišta kojima se stječe uvid u broj prijavljenih i broj ostvarenih prava na upis za prethodne akademske godine.

UPISI

PROJEKTI

Save, be happy! šk.god.2022./2023.

 

Projekt Come, See, Learn... dobio je europsku oznaku kvalitete 

 

PODUZETNIŠTVO

Izložba “Poduzetničke boje”

Split, KTŠS, 11. travnja 2019.

Marketing za male i srednje poduzetnike

Video kao rezultat projekta Postani/ostani poduzetnik (POP)

 

CARNET

ZNAŠ LI SE ZAŠTITITI NA INTERNETU ?

Korisni linkovi
EU projekti

 

CMS za škole logo
Komercijalno-trgovačka škola Split / A. G. Matoša 60, HR-21000 Split / ss-kom-trg-st.skole.hr / ured@ss-kom-trg-st.skole.hr
preskoči na navigaciju