Korelacija predmeta
Autor: Vanja Perković, 17. 10. 2023.
Ostvarivanje ishoda međupredmetne teme osobni i socijalni razvoj u korelaciji predmeta Hrvatski jezik i premeta struke -primjer dobre prakse inovativnih metoda poučavanja Izradile: Magda Barišić, Suzana Ković, Zdenka Krželj i Ivana Prezzi Profesorica hrvatskog jezika i profesorice struke okupile su maturante Komercijalno-trgovačke škole Split na projekciju edukativnih dokumentarnih filmova u trajanju od 40 minuta.
Popis i opis filmova:
1. BEZ VEZE, Hrvatska
Produkcija: Video skupina Učeničkog doma Ugostiteljsko-turističke škole u Osijeku
Skupina srednjoškolki istražuje koliki je utjecaj pametnih telefona na naše živote, iznose
nam neke zanimljive podatke o korištenju telefona kod mladih te koliko vremena one i
njihove prijateljice iz doma dnevno provode u interakcije s ekranom. Odlučuju se za
zanimljiv eksperiment: tri dana provest će bez telefona i saznat ćemo do kojih su sve uvida
time došle.
2. BRAVO ANAMARIJA, Hrvatska
Produkcija: Studio kreativnih ideja Gunja
Lokalni ženski nogometni tim u poodmaklim je pripremama za nadolazeće natjecanje.
Trener se raspada pod stresom i počinje zadavati curama preteške zadatke – sve dok se
Anamarija ne odluči zauzeti za čitavu grupu.
3. DOBAR TEK, Hrvatska
Produkcija: Blank_filmski inkubator, Zagreb
Filip dolazi u posjet roditeljima nakon godinu dana. Ponovno se povezuje s članovima svoje
obitelji, stvari se čine savršenima – sve dok se ne spomene prošlost.
4. PRIJATELJSTVO DVAJU BIĆA, Hrvatska
Produkcija: Centar za cjeloživotno učenje i kulturu Bjelovar
Adaptiran prema knjizi The Giving Tree Shela Silversteina, ovaj film donosi filmsku viziju
odnosa jednog dječaka i stabla jabuke.
5. GRANICE, Srbija
Produkcija: Elektrotehnička škola „Nikola Tesla“, Niš
Animirani film o stvaranju i nestajanju granica.
6. PONOĆNI GRAD, Norveška
Produkcija: samostalni autor
Tromsø, sjever Norveške. Grupa prijatelja sastaje se u ponoć za posljednju zajedničku
avanturu prije negoli će svatko otići svojim putem. Cijelu se noć smiju, plaču, prisjećaju
prošlosti i razmišljaju o tome kako će budućnost utjecati na njihove međusobne
odnose. Ponoćni grad prikazuje kaotično, ali predivno mladenačko doba i strahove
onoga trenutka kada osjetimo da mu se bliži kraj.
Projekcije filmova dostupne su na https://drive.google.com/drive/folders/1OTNcgzT93xHF-gaqA6Z4xRWz9yM6-8G1
Filmovi koje su učenici odgledali sadrže ključne sadržaje povezane s temama osobnog i socijalnog razvoja kao i građanskog odgoja i obrazovanja.
Ukazuje na rizične društvene situacije, ali i strategije samozaštite, razvijanja komunikacijskih kompetencija, društveni utjecaj na ovisnost, mentalno zdravlje mladih, kritički stav prema medijima i društvenim mrežama, osobnu odgovornost za ponašanje u društvu, odgovornost za očuvanje društvenih vrijednosti, formalne i neformalne norme u različitim društvenim skupinama. ;
U korelaciji predmeta Hrvatski jezik i premeta struke, učenici su ostvarili sljedeće ishode:
prepoznati etičku, moralnu i kulturnu dimenziju komunikacije kao i ishode međupredmetne teme osobni i socijalni razvoj Domene C – 5. Ciklus (3. i 4. razred četverogodišnjega srednjoškolskog obrazovanja): Ja i društvo:
osr C.5.1.
sigurno se ponaša u društvu i suočava s ugrožavajućim situacijama koristeći se prilagođenim strategijama samozaštite
osr C.5.2.
preuzima odgovornost za pridržavanje zakonskih propisa te društvenih pravila i normi
osr C.5.3.
ponaša se društveno odgovorno.
Svrha domene C jest razvoj svijesti o pripadanju i vlastitoj ulozi u društvu, razumijevanje odnosa pojedinca i društva. Učenici se potiču na aktivan i konstruktivan doprinos skupini, školi i zajednici te prihvaćanje društvenih normi i pravila. Proširuju iskustva povezivanjem, pomaganjem i pokazivanjem solidarnosti onima kojima je pomoć potrebna. Prepoznaju potencijalno rizične situacije u društvu i razvijaju strategije za zaštitu. Zalažu se za što kvalitetniji život u društvu u kojemu žive, motivirani su sudjelovati i uključiti se u skladu s osobnim potrebama.
Nakon što odgledaju filmove, učenici će iz predmeta struke provesti istraživanje o korištenju mobitela uopće, ali i preporuci županije da se isti ne koriste za vrijeme nastave kao i tendencijama da ih se u potpunosti zabrani u školama. Za formiranje ankete koristit će Office 365 za škole, MS Forms pa na taj način ostvariti i ishode međupredmetne teme IKT-a:
- učenik samostalno provodi složeno istraživanje radi rješenja problema u digitalnome okružju
- učenik samostalno provodi složeno pretraživanje informacija u digitalnome okružju
- učenik samostalno kritički procjenjuje proces, izvore i rezultate pretraživanja, odabire potrebne informacije
- učenik samostalno i odgovorno upravlja prikupljenim informacijama.
Također o svemu navedenom, učenici će debatirati na satu Hrvatskog jezika u nastavnom procesu koji slijedi i na taj način ostvariti ishode predmeta Hrvatski jezik:
- učenik raspravlja u skladu sa svrhom i željenim učinkom na primatelja (A.4.1)
- određuje temu, oblik, svrhu i namjenu rasprave: informiranje, dokazivanje
- oblikovanja argumenata i protuargumenata
- procjenjuje valjanost informacije
- govori u skladu s govornom ulogom
- razgovara radi donošenja zajedničkoga zaključka o mogućem rješenju problemske situacije ili o zajedničkoj odluci
- razlikuje činjenice od mišljenja i vrijednosnih sudova
- izriče stav, navodi argumente i protuargumente
- samostalno primjenjuje stečena znanja o hrvatskome standardnom jeziku, uvažava pravogovornu normu, govorne vrednote i neverbalne znakove
- učenik procjenjuje utjecaj medijskih tekstova na doživljaj stvarnosti i oblikovanje identiteta primatelja (C.4.1)
- procjenjuje različita djelovanja tekstova u javnim, komercijalnim i neprofitnim medijima na oblikovanje na oblikovanje vlastitog doživljaja stvarnosti i identiteta
- učenik obrazlaže povezanost vlastitog i hrvatskoga kulturnog identiteta s određenim kulturnim krugom na temelju različitih tekstova (C.4.2)
- uspoređuje pojave iz različitih kulturnih krugova i opisuje njihove utjecaje na oblikovanje kulturnog identiteta
- posjećuje kulturno-umjetničke događaje i manifestacije u stvarnom i digitalnom okružju i procjenjuje ih.
Predmetnim se područjem (Kultura i mediji)
- potiče razvoj znanja o sebi i drugima, uvažavanje različitih uvjerenja i vrijednosti te se omogućuje djelovanje u društvenoj zajednici
- razumijevanje kulture s gledišta svakodnevnoga života, s društvenoga gledišta, kulture u odnosu na popularnu kulturu i kulture u odnosu prema književnosti i ostalim umjetnostima te utjecaj kulture na oblikovanje vlastitoga kulturnog identiteta
- poticanje svjesnosti o jedinstvenosti i vrijednosti različitih mišljenja, stavova i ideja, društava i kultura sa svrhom uspješne komunikacije te razumijevanja drugih i drukčijih.
Učenici zauzimaju kritički odnos prema prikupljenim informacijama iz medija i uvježbavaju procijeniti i vrjednovati njihove svrhe i namjene te ih stvaralački preoblikovati primjenom različitih strategija slušanja i govorenja na osnovu argumenata i protuargumenata radi donošenja zajedničkoga zaključka o mogućem rješenju problemske situacije, naravno pri tomu uvažavajući vrijednosti različitih mišljenja, stavova i ideja, kao i poštujući pravogovornu normu.
Sva postiguća naših učenika i naše škole dijelimo kroz publicističke vrste preko našeg novog portala
KonTaŠ?
https://kontash.com/
PROJEKT MOBILNOSTI
„TREASURE THE EXPERIENCE”
Dublin, Irska, 29.siječnja 2023. – 11.veljače 2023.
https://radio.hrt.hr/radio-split/vijesti/splitski-maturanti-radili-u-irskoj--10635521
Erasmus + projekt
Poziv učenicima
Obavijest o selekcijskom intervjuu
Odabir sudionika
Spremni za polazak
We`re back
na stranici www.studij.hr možete pronaći detaljne informacije u vezi s postupkom prijava na visoka učilišta, rangiranju, kalendaru s rokovima u postupku prijava, kao i mogućnosti usporedbe studijskih programa i ostvarenim bodovima za upis prethodnih godina. Na stranici su objavljeni i statistički podatci za sva visoka učilišta kojima se stječe uvid u broj prijavljenih i broj ostvarenih prava na upis za prethodne akademske godine.
Izložba “Poduzetničke boje”
Split, KTŠS, 11. travnja 2019.
Marketing za male i srednje poduzetnike
Video kao rezultat projekta Postani/ostani poduzetnik (POP)
Projekti |
strukovno obrazovanje |