Objava rezultata istraživanja- Strategije za smanjenje ambalaže
Autor: Vanja Perković, 6. 12. 2023.
Osmislile i provele: Magda Barišić i Ivana Prezzi Sama riječ ambalaža potječe od francuske riječi emballage, što u prijevodu znači zavoj. Primarno, ambalaža služi kako bi očuvala kvalietu robe kao i kvanitet robe u prijevozu i manipulaciji. Njena marketinška svrha vrlo često je od velike važnosti za prezentaciju i prodaju pakirane robe.
U zadnja dva destljeća, ekološka osvještenost potrošača pretvorila je ekološku ambalažu u „tihog prodavača“ i snažnog faktora utjecaja na sam rezultat prodaje. Potrošači prepoznaju različite oznake koje na sebi nosi ekološka ambalaža i spremniji su kupiti proizvod u ekološko prihvatljivoj ambalaži. Jedna od najpoznatijih oznaka na ekološkoj ambalaži je 3 R simbol (eng. reduce – reuse – recycle) odnosno smanjiti iskorištavanje prirodnih resursa- ponovno upotrijebiti- reciklirati.
Proveli smo istraživanje anketiranjem na razini Splitsko-damatinske županije, na uzorku od 200 ispitanika (N=200). Temeljem rezultata ankete, 75% ispitanih je u dobi ispod 19 godina što pokazuje da su anketu uglavnom ispunjavali mladi sa tek završenom srednjom školom, od čega većinom žene (63%). Većina ispitanika smatra da se od ambalaže najviše recikliraju čepovi. Sto sedamdeset ispitanika preferira recikliranje plastike i plastičnih materijala, a većina, njih 68%, je u recikliranju plastike već i sudjelovalo.
Nadalje, najviše bi ispitanika iskoristilo stari papir i karton i/ili staklene boce i limenke koje više ne koriste u kreativnim projektima. Veliki dio ispitanika (45%) već odvaja tekstil za recikliranje, a njih 10% razmišlja o tome da to ubuduće radi. Ispitanici do sada uglavnom nisu imali priliku reciklirati nešto neobično, ali se izjašnjavaju da razmišljaju o tome pa bi tako njih 43% rado sudjelovalo u "Uradi sam" projektima s recikliranim materijalima. Najviše ispitanika (46%) smatra da bi edukacija bila najbolji način motiviranja drugih ljudi da započmu reciklirati.
Upoznavanje mladih sa potencijalom ekološke ambalaže važno je za razvijanje znanja, vještina i stavova vezanih uz održivi razvoj. Već u srednjoškolskoj dobi, mladi mogu analizirati utjecaj ljudi na okoliš i ekološki način života, utjecaj gospodarstva i politike na održivi razvoj kao i pravilnu raspodjelu korištenja prirodnih resursa.
Sva postiguća naših učenika i naše škole dijelimo kroz publicističke vrste preko našeg novog portala
KonTaŠ?
https://kontash.com/
PROJEKT MOBILNOSTI
„TREASURE THE EXPERIENCE”
Dublin, Irska, 29.siječnja 2023. – 11.veljače 2023.
https://radio.hrt.hr/radio-split/vijesti/splitski-maturanti-radili-u-irskoj--10635521
Erasmus + projekt
Poziv učenicima
Obavijest o selekcijskom intervjuu
Odabir sudionika
Spremni za polazak
We`re back
na stranici www.studij.hr možete pronaći detaljne informacije u vezi s postupkom prijava na visoka učilišta, rangiranju, kalendaru s rokovima u postupku prijava, kao i mogućnosti usporedbe studijskih programa i ostvarenim bodovima za upis prethodnih godina. Na stranici su objavljeni i statistički podatci za sva visoka učilišta kojima se stječe uvid u broj prijavljenih i broj ostvarenih prava na upis za prethodne akademske godine.
Izložba “Poduzetničke boje”
Split, KTŠS, 11. travnja 2019.
Marketing za male i srednje poduzetnike
Video kao rezultat projekta Postani/ostani poduzetnik (POP)
Projekti |
strukovno obrazovanje |