preskoči na sadržaj

Komercijalno-trgovačka škola Split

 > Naslovnica
OBAVIJEST O promjeni telefonskih brojeva Škole

 

PEDAGOŠKA SLUŽBA (pedagog, psiholog, voditelj)  091/38 03 947

REFERADA ZA UČENIKE I RODITELJE (potvrde, duplikati svjedodžbi...)  095/38 22 346

KNJIŽNICA   095/34 38 319

 

Ostale službe:

RAČUNOVODSTVO  095/38 35 697

TAJNIK                   095/37 86 238

RAVNATELJ             021/38 68 29


Vijesti

SVJETSKI I EUROPSKI TJEDAN NOVCA

Autor: Vanja Perković, 27. 2. 2024.

Nastava u učionici, pripremne aktivnosti uoči Europskog tjedna novca

Pripremile: Ivana Prezzi, Magda Barišić, Dijana Dvornik i ravnateljica Mirela Maričić

Dana 19. veljače 2024. Komercijalno-trgovačka škola Split je zaprimila dopis Ministarstva znanosti i obrazovanja  kojim se poziva da pripremi i osmisli aktivnosti  kojima će sudjelovati u organizaciji Europskog tjedna novca i time doprinijeti ostvarenju cilja Ministarstva da dostavi ukupni opis aktivnosti u Republici Hrvatskoj Organizaciji za ekonomsku suradnju i razvoj (OECD).

                                 

Republika Hrvatska se svake godine uključuje u obilježavanje Svjetskog i Europskog tjedna novca. Svjetski tjedan novca vodeći je globalni događaj podizanja svijesti o važnosti financijskog obrazovanja mladih u cilju donošenja informiranih financijskih odluka te u konačnici postizanja financijske dobrobiti i otpornosti. Europski tjedan novca je godišnja inicijativa koja uključuje mlade u više od 35 europskih zemalja s aktivnostima kao što su nastava u učionici, seminari, konferencije, Europski kviz o novcu i sl. Kako bismo unaprijedili razinu financijske pismenosti naših učenika , Komercijalno-trgovačka škola Split odlučila je provesti nekoliko aktivnosti koje pridonose ostvarenju navedenog cilja.

Jedna od aktivnosti koju će provesti naša škola u sklopu ovog događaja je posjet Hrvatskoj narodnoj banci u dogovorenom terminu dana 15.03.2024. . Kako bi se što bolje pripremili za posjet HNB-u, koja je za naše učenike pripremila niz edukativnih aktivnosti, potrebno je provesti pripremne radnje kroz nastavu u učionici.  U korelaciji predmeta struke, u sklopu nastavnih sadržaja, učenicima 3. i 4. razreda naše škole stavljen je naglasak na ostvarenje sljedećih ishoda koje ostvaruju u tjednu koji slijedi:

  • prepoznati ulogu HNB-a u gospodarstvu RH
  • razlikovati valute koje kotiraju na deviznom tržištu RH od onih koje ne kotiraju na navedenom tržištu
  • prepoznati deviznu doznaku kao jedan od instrumenata plaćanja na inozemnom tržištu
  • navesti slučajeve u vanjskotrgovinskom  poslovanju za primjenu bankovne doznake

Uz ishode struke, učenici također ostvaruju ishode međupredmetnih tema:

  • osr B.5.2. Suradnički uči i radi u timu
  • ikt B.5.1. Učenik samostalno komunicira u digitalnome okružju.
  • uku C.4/5.2. 2. Slika o sebi kao učeniku
  • Učenik iskazuje pozitivna očekivanja i vjeruje u svoj uspjeh u učenju.
  • uku C.4/5.3. 3. Interes, Učenik iskazuje interes za različita područja, preuzima odgovornost za svoje učenje i ustraje u učenju.

Nastavni sat je zamišljen u korelaciji strukovnih predmeta Tehnika vanjskotrgovinskog poslovanja, Računovodstvo (nastavna jedinica Potraživanja iz inozemstva) te Politika i gospodarstvo, a tijek nastavnog procesa uključuje tri etape; uvodnu, središnju i zaključnu, kada se provodi vrednovanje.

Uvodno, nastavnica uz pomoć PowerPoint prezentacije upoznaje učenike s definicijom devizne doznake. Potom učenici ponavljaju sadržaj prethodne nastavne jednice Isplativost izvoza/uvoza te se prisjećaju valuta s kojima su se susreli tijekom riješavanja zadataka. Nastavnica ih upućuje na tečajnu listu HNB te ih upoznaje sa valutama koje kotiraju na deviznom tržištu Republike Hrvatske.

U središnjem dijelu učenici se dijele u grupe po četiri učenika prema pravilima pedagoške prakse. Osmišljena digitalna igra Chase Maze-Devizni tečaj dostupna na Wordwallu na https://wordwall.net/resource/27146385/tehnika-vanjskotrgovinskog-poslovanja/devizni-te%C4%8Daj  pomoći će u ostvarenju zadanog ishoda nastavne jedinice- razlikovati valute koje kotiraju na deviznom tržištu RH od onih koje ne kotiraju na našem tržištu. Odabrani predstavnik svake grupe odlazi pred računalo nastavnika kako bi odigrao igricu u što kraćem vremenu, dok mu članovi grupe u tome pomažu s obzirom da se slika igre projicira na glavnom platnu u razredu. Igrifikacija predstavlja izazov u vlastitoj pedagoškoj praksi, a svakako je odličan način motiviranja učenika, jača natjecateljski duh učenika, a time i sami poduzetnički duh. Nakon što odigraju zadanu igru već su u mogućnosti razlikovati valute koje kotiraju na deviznom tržištu Hrvatske od onih koje ne kotiraju. Nastavnik sada dijeli zadatke za svaku grupu. Važno je spomenuti da su svi zadaci napisani u Comic Sans MS fontu zbog sklonosti osoba s disleksijom prema sans-serif fontovima. Navedeno ne olakšava samo čitanje osobama s poteškoćama disleksije već cijeli razred osjeća veće zadovoljstvo inkluzijom jer navedeni font ne otežava rad drugih dok itekako poboljšava rad kod učenika s poremećajem disleksije. Za rješenje će im trebati Tečajna lista HNB koju će sami pronaći na internetu prema uspustvima nastavnika. Primjer zadatka za učenike:

Provedete knjiženja koristeći T konta 103 i 122 na sljedećim primjerima:

  1. Kupac iz Australije podmirio nam je račun za obavljenu marketinšu uslugu br. 34-2022 u iznosu od 1.200,00 AUD.
  2. Tvrtka Canadian Ltd. doznačila je sredstva na naš devizni račun u iznosu od 275,00 CAD.
  3. Firma iz Danske platila je za naručenu robu 1.411,00 DKK.

Nakon 10 minuta, predstavnik svake grupe izlazi pred ploču, čita zadatak te ga knjiži na ploči pred razredom. Na ovaj način ostvaruje se i treći navedeni ishod navođenja slučajeva u vanjskotrgovinskom poslovanju za primjenu bankovne doznake. Zaključno će se vršti ponavljanje i vrednovanje. Ponoviti se može putem križaljke dostupne na https://crosswordlabs.com/view/devizna-doznaka. Navedena križaljka bit će podijeljena svima u papirnatom obliku kojeg će učenici zalijepiti u bilježnice kao podsjetnik na nastavni sadržaj. Za sam kraj kreira se forms obrazac samovrednovanja. Učenici očitavaju QR kod svojim mobilnim uređajima, odgovaraju na pitanja i postiže se evaluacija nastavne jedinice prema navedenim kriterijima formativnog vrednovanja:

  • vrednovanje za učenje, odvija se tijekom cijelog nastavnog procesa. Npr. u igricama i kvizu učenici i nastavnica zajednički otkrivaju pogreške, dobivaju povratnu informaciju o tome koliko još trebaju ponoviti da bi prepoznali i razlikovali valute koje kotiraju na tržištu RH od onih koje ne kotiraju. Na isti način, koju vrstu zadataka još trebaju provježbati da bi bez grešaka navodili slučajeve u vanjskotrgovinskom poslovanju za primjenu devizne doznake.
  • vrednovanje kao učenje, odvija se u trećem dijelu sata putem obrasca samovrednovanja. Kriteriji: Da-Nisam siguran/sigurna-Ne

Ako je preko 90 % učenika odgovorilo sva četiri pitanja –Da, znači da je očekivano ostvareno. Ukoliko je preko 90 % učenika odgovorilo da nije sigurno u odgovor, znači da postoji raskorak između očekivanog i njihovog znanja. Nastavnik nije jedini odgovoran pa će i učenici morati preuzeti odgovornost za svoje učenje. Ukoliko je preko 90 % učenika odgovorilo na sva četiri pitanja-Ne, znači da ishodi nisu ostvareni što ukazuje da se treba postići bolja motiviranost učenika.

  • Vrednovanje naučenog provest će se na kraju cjeline u obliku sumativnog vrednovanja.




KonTaŠ?

Sva postiguća naših učenika i naše škole dijelimo kroz publicističke vrste preko našeg novog portala

KonTaŠ?

https://kontash.com/

                
ali i preko društvenih mreža:

  

 

 

ERASMUS+

 

 

 

PROJEKT MOBILNOSTI
„TREASURE THE EXPERIENCE”
Dublin, Irska, 29.siječnja 2023. – 11.veljače 2023.
https://radio.hrt.hr/radio-split/vijesti/splitski-maturanti-radili-u-irskoj--10635521
 
Erasmus + projekt
Poziv učenicima 
Obavijest o selekcijskom intervjuu 
Odabir sudionika
Spremni za polazak
We`re back
 

 

 

na stranici www.studij.hr možete pronaći detaljne informacije u vezi s postupkom prijava na visoka učilišta, rangiranju, kalendaru s rokovima u postupku prijava, kao i mogućnosti usporedbe studijskih programa i ostvarenim bodovima za upis prethodnih godina. Na stranici su objavljeni i statistički podatci za sva visoka učilišta kojima se stječe uvid u broj prijavljenih i broj ostvarenih prava na upis za prethodne akademske godine.

UPISI

PROJEKTI

Save, be happy! šk.god.2022./2023.

 

Projekt Come, See, Learn... dobio je europsku oznaku kvalitete 

 

PODUZETNIŠTVO

Izložba “Poduzetničke boje”

Split, KTŠS, 11. travnja 2019.

Marketing za male i srednje poduzetnike

Video kao rezultat projekta Postani/ostani poduzetnik (POP)

 

CARNET

ZNAŠ LI SE ZAŠTITITI NA INTERNETU ?

Korisni linkovi
EU projekti

 

CMS za škole logo
Komercijalno-trgovačka škola Split / A. G. Matoša 60, HR-21000 Split / ss-kom-trg-st.skole.hr / ured@ss-kom-trg-st.skole.hr
preskoči na navigaciju