OBJAVA REZULTATA ISTRAŽIVANJA - SIGURNOST NA INTERNETU
Autor: Vanja Perković, 16. 2. 2024.
Dan sigurnijeg interneta obilježava se diljem svijeta i jedan je od najvažnijih dana u kalendaru informacijske sigurnosti. Ove godine ponovno je u fokusu i europska strategija za bolji internet za djecu (BIK+). Cilj ove strategije su digitalne usluge primjerene dobi u kojima je svako dijete u Europi zaštićeno, osnaženo i poštovano na internetu, te nitko nije zanemaren. Stvaranje okruženja u kojem su djeca zaštićena od potencijalnih rizika na internetu, osnažena potrebnim alatima i znanjem za odgovorno kretanje digitalnim krajolikom te poticanje online prostora u kojem se prema svakom djetetu postupa s poštovanjem i dostojanstvom je ključno. Cilj je izgraditi digitalni sustav koji ne ostavlja nijedno dijete, njegujući osjećaj uključenosti i štiteći prava i iskustva svakog mladog pojedinca
Dan sigurnijeg interneta obilježava se svake godine s ciljem promicanja sigurnije i odgovornije uporabe digitalnih tehnologija i mobilnih uređaja, u prvom redu među djecom i mladima. Glavni pokretač za obilježavanje istoga na nacionalnoj razini je Centar za sigurniji Internet (CSI) koji za sve zainteresirane svake godine pripremi edukativne materijale za radionice na nastavi, kviz za djecu i mlade, podcaste za roditelje te događaje uživo.
Ovogodišnji Dan sigurnijeg interneta obilježio se u utorak, 6. veljače 2024. godine pod sloganom “Gejmaj sigurno - zajedno za bolji internet“ kako bi se djecu i mlade usmjerilo na odgovorno igranje videoigra.
Povodom Dana sigurnijeg interneta Marija Istenić, prof. savjetnica među komercijalistima maturalnih razreda od 01. do 16. veljače 2024. godine provela je istraživanje o sigurnosti na internetu. U istraživanju je sudjelovalo 77 učenika.
Istraživanje je pokazalo da:
- iako 89% učenika na internetu dnevno provede više od 4 sata, njih 90% je izjavilo da im roditelji ne ograničavaju korištenje interneta
- polovina ispitanika smatra da vrijeme provedeno na internetu pozitivno utječe na njihove ocjene, a internet najčešće koriste za društvene mreže, igrice, slušanje muzike i gledanje filmova
- boraveći na internetu 36% učenika najviše je zaokupilo slušanje glazbe na internetu, 23% učenika zaokupljeno je gledanjem video klipova, ostali pretražuju stvari koje bi kupili, postavljaju fotografije ili komentare, pretražuju vijesti ili igraju igrice, a samo 6% učenika izjavilo je da internet koriste za školsku zadaću ili da nauče nešto novo
- 30% učenika najčešće koristi Instagram, 23% ih je najčešće na WhatsAppu, a 20% na YouTubeu
- 91% učenika izjavilo je da poznaju ljude s kojima se dopisuju na internetu
- 83% maturanata dijeli svoje slike i videa prijateljima preko društvenih mreža, a njih 33% i osobne podatke
- ipak 94% ispitanika izjavilo je da im slike i tekst objavljen na društvenim mrežama mogu vidjeti samo oni kojima oni dozvole
- 64% učenika zahtjev za prijateljstvo prihvaća samo ako dobro poznaju osobu, a 27% njih prihvaća zahtjev osobe s kojom imaju zajedničke prijatelje
- brine podatak da se 68% učenika osobno susrelo s osobom koju su upoznali na društvenoj mreži, 53% ih je izjavilo da je to bila osoba njihove dobi dok ih se 16% susrelo sa osobom starijom od njih
- 81% ispitanika izjavilo je da nikada nije objavilo na internetu nešto neprimjereno o nekoj osobi, što je za svaku pohvalu
- 27% učenika već je imalo neugodno iskustvo na društvenim mrežama, a 21% njih bilo je izloženo računalnim napadima
- na pitanje ako bi doživjeli bilo koji oblik online nasilja kome bi se prvo obratili za pomoć, 48% učenika odgovorilo je roditeljima, 17% prijateljima, samo 4% bi se obratilo razredniku/ici, a 18% učenika ne bi reklo nikome što je također podatak koji zabrinjava
- 87% ispitanika smatra da znaju ili djelomično znaju kako će se zaštititi od opasnosti koje prijete na internetu
Zanimljivi su odgovori na pitanja jesu li im njihovi nastavnici potpora u korištenju interneta, a njihovi odgovori su:
- 62% učenika odgovorilo je da su im nastavnici predložili načine kako internet koristiti na siguran način
- 75% ispitanika izjavilo je da su ih nastavnici potaknuli da istražuju i uče na internetu
- 70% maturanata odgovorilo je da su im nastavnici pomogli kada im je nešto bilo teško napraviti ili pronaći na internetu
- a čak 83% učenika smatra da bi ih se o opasnostima koji prijete na internetu trebalo više educirati
REZULTATI ISTRAŽIVANJA
Sva postiguća naših učenika i naše škole dijelimo kroz publicističke vrste preko našeg novog portala
KonTaŠ?
https://kontash.com/
PROJEKT MOBILNOSTI
„TREASURE THE EXPERIENCE”
Dublin, Irska, 29.siječnja 2023. – 11.veljače 2023.
https://radio.hrt.hr/radio-split/vijesti/splitski-maturanti-radili-u-irskoj--10635521
Erasmus + projekt
Poziv učenicima
Obavijest o selekcijskom intervjuu
Odabir sudionika
Spremni za polazak
We`re back
na stranici www.studij.hr možete pronaći detaljne informacije u vezi s postupkom prijava na visoka učilišta, rangiranju, kalendaru s rokovima u postupku prijava, kao i mogućnosti usporedbe studijskih programa i ostvarenim bodovima za upis prethodnih godina. Na stranici su objavljeni i statistički podatci za sva visoka učilišta kojima se stječe uvid u broj prijavljenih i broj ostvarenih prava na upis za prethodne akademske godine.
Izložba “Poduzetničke boje”
Split, KTŠS, 11. travnja 2019.
Marketing za male i srednje poduzetnike
Video kao rezultat projekta Postani/ostani poduzetnik (POP)
Projekti |
strukovno obrazovanje |