5. MILENIJSKO NATJECANJE IZ KREATIVNE INDUSTRIJE
Autor: Vanja Perković, 8. 12. 2023.
Stvarajmo kreativne proizvode nadahnute kulturnom baštinom Milenijsko natjecanje iz kreativne industrije nacionalno je i međunarodno natjecanje organizirano za osnovnoškolce, srednjoškolce i studente iz Republike Hrvatske i inozemstva. Natjecanje je oblikovano po pedagoškim i metodičkim standardima, a organizira ga Ekonomski fakultet u Osijeku i Andizet - Institut za znanstvena i umjetnička istraživanja u kreativnoj industriji. Ove godine održano je 5. Milenijsko natjecanje iz kreativne industrije na Ekonomskom fakultetu u Osijeku od 5. do 7. prosinca 2023. godine predstavljanjem rješenja natjecateljskog tima.
Kreativna industrija podrazumijeva proizvodnju zaštićenu autorskim pravima, a obuhvaćenu projektima koji stvaraju (ne)materijalne proizvode i usluge namijenjene razmjeni na tržištu.
- Natjecateljskim timovima dana je sloboda prilikom izbora načina pripreme rješenja za natjecanje.
- Za idejno rješenje voditelj tima odabire jedan ili više sektora kreativne industrije.
- Oblici izvedbe idejnog rješenja mogu biti nacrti, prezentacije, medijski plan, ples, suvenir, crtež, izložba, videoprezentacija, predstava, fotografije, priča, glazba, strip, film, karta, modni predmeti, recepti, komunikacijski plan, dizajn vizuala, poduzetničke ideje, plakati, igrokazi ili neka druga forma koju natjecateljski tim odabere. Oblici izvedbe idejnog rješenja mogu biti nacrti, prezentacije, medijski plan, ples, suvenir, crtež, izložba, videoprezentacija, predstava, fotografije, priča, glazba, strip, film, karta, modni predmeti, recepti, komunikacijski plan, dizajn vizuala, poduzetničke ideje, plakati, igrokazi… Za idejno rješenje voditelj tima odabire jedan ili više sektora kreativne industrije.
Stvaranje idejnih rješenja sinonim je za međunarodno Milenijsko natjecanje iz kreativne industrije. Idejna rješenja nastaju odgovaranjem na pitanje postavljeno uz temu za koju se rješenje predlaže. Sektori kreativne industrije su arhitektura, audiovizualne umjetnosti, baština, dizajn, glazba, izvedbene umjetnosti, knjiga i nakladništvo, mediji, oglašavanje i tržišne komunikacije, primijenjene umjetnosti, računalne igre/novi mediji te vizualne umjetnosti.
Milenijskim natjecanjem očekuje se doprinos razvoju kreativne industrije, stoga idejna rješenja trebaju pripadati jednom ili više sektora kreativne industrije. Ekonomski fakultet u Osijeku Milenijskim natjecanjem popularizira kreativnu industriju među osnovnoškolcima, srednjoškolcima i studentima.
Natjecanje je pozivnica nastavnicima svih obrazovnih skupina za odabir pojedinaca i timova usmjerenih stvaranju idejnih rješenja. Natjecanje u prvi plan ističe natjecatelje, a ne pobjednike. Razlog tomu je što se vrsnoća ideje potvrđuje tek na tržištu, odnosno u budućnosti, a sadašnjost je inkubator kreativnosti i poticaj za stvaranje.
Natjecanje u idejnosti poluga je za obrazovanje i ohrabrivanje mladih na izražavanje vlastitih ideja. Milenijsko natjecanje usmjereno je razvoju novih vještina, kritičkog razmišljanja, kreativnosti uz inovativni pristup odgovoru na postavljena tematska pitanja. Natjecateljskim timovima dana je sloboda u predlaganju idejnih rješenja, a organizatori priželjkuju neočekivana rješenja kojima bi se na tržištu ostvarili kreativni proizvodi nadahnuti znanjem i kulturnom baštinom.
Cilj natjecanja je potaknuti učenike na sudjelovanje u izvannastavnim aktivnostima za razvoj vještina, kritičko razmišljanje, kreativnost i unaprjeđivanje stečenih znanja. Natjecanjem se ostvaruje suradničko i društveno-odgovorno ponašanje svih obrazovnih skupina.
Misija je osnažiti učenike na kreativno djelovanje u području kreativne industrije i drugim područjima rada temeljenog na znanju. Izgradnja sklonosti za pronalaženje rješenja te stvaranje poslovnih prilika uporabom kulture kao resursa.
Vizija je ostvarivanje društva temeljenog na znanju i kreativnosti sposobnog za izgradnju i izvoz vlastitih idejnih rješenja povezanih s povijesnim i kulturnim nasljeđem, a ostvarenih suvremenim tehnologijama.
Natjecanje je međunarodnog karaktera, a organizirano je u tri kategorije: Kreativni sat (za osnovnoškolce), Kreativni kalendar (za srednjoškolce) i Kreativni planet (za studente).
Kategorija Kreativni kalendar usmjerena nastavnicima i učenicima srednjoškolskog uzrasta u Republici Hrvatskoj i izvan Republike Hrvatske, a mogu sudjelovati nastavnici i učenici srednjoškolskih obrazovnih ustanova: gimnazije, strukovne i umjetničke škole.
Nastavnici voditelji timova (mentori) usmjeravaju učenike sukladno nastavnom planu i programu te odobrenim kurikulumima u izradi rješenja. Natjecateljski timovi predlažu rješenja u odabranoj temi, a to su: Glagoljica, Put svile, Mitologija ili Vodik, kroz jedan ili više sektora kreativne industrije. Natjecateljske timove prijavljuju njihovi mentori.
Na 5. Milenijskom natjecanju iz kreativne industrije sudjelovale su učenice Komercijalno-trgovačke škole Split pod vodstvom mentorice Marije Istenić u kategoriji Kreativni kalendar.
Učenice 4. a razreda: Antea Šišeta i Klara Vrkić odabrale su temu Put svile i ponudile rješenje koje odgovara na pitanje: Kako se povezati svilom u novom mileniju? Zamislile su put svile kao priliku za izgradnju sadržaja kojima se povezuju brojne zemlje na putu svile.
Put svile je mreža trgovačkih puteva koji su povezivali Sredozemlje i Istočnu Aziju. Putem svile nisu se kretale samo robe kao svila, začini, staklo i porculan. S trgovinom su putovale religije, kulture ideologija i tehnička dostignuća. Put svile nekada je bio dug i mukotrpan.
Novi put svile ima za cilj razviti bolju infrastrukturu, ubrzati ekonomsku integraciju, bolji građevinski materijal, željeznicu te autocestu. Daleka putovanja potiču kulturnu razmjenu između različitih društava. Put svile značajan je zbog razmjene kulturnih, tehničkih, medicinskih i drugih
dostignuća. Putem svile povezujemo se i danas - jednim klikom miša!
Kako se povezati svilom u novom mileniju učenici su prikazali video uratkom.
Učenici su uživali u radu. Maksimalno su se angažirali, pokazali su svoja jaka područja i razvijali slabija. Bio je ovo za njih važan projekt koji im je predstavljao veliki izazov. Uživali su u Osijeku, družili se s vršnjacima i vratili se bogatiji za jedno novo iskustvo.
Autor: Marija Istenić, prof. savjetnik
Sva postiguća naših učenika i naše škole dijelimo kroz publicističke vrste preko našeg novog portala
KonTaŠ?
https://kontash.com/
PROJEKT MOBILNOSTI
„TREASURE THE EXPERIENCE”
Dublin, Irska, 29.siječnja 2023. – 11.veljače 2023.
https://radio.hrt.hr/radio-split/vijesti/splitski-maturanti-radili-u-irskoj--10635521
Erasmus + projekt
Poziv učenicima
Obavijest o selekcijskom intervjuu
Odabir sudionika
Spremni za polazak
We`re back
na stranici www.studij.hr možete pronaći detaljne informacije u vezi s postupkom prijava na visoka učilišta, rangiranju, kalendaru s rokovima u postupku prijava, kao i mogućnosti usporedbe studijskih programa i ostvarenim bodovima za upis prethodnih godina. Na stranici su objavljeni i statistički podatci za sva visoka učilišta kojima se stječe uvid u broj prijavljenih i broj ostvarenih prava na upis za prethodne akademske godine.
Izložba “Poduzetničke boje”
Split, KTŠS, 11. travnja 2019.
Marketing za male i srednje poduzetnike
Video kao rezultat projekta Postani/ostani poduzetnik (POP)
Projekti |
strukovno obrazovanje |