preskoči na sadržaj

Komercijalno-trgovačka škola Split

 > Naslovnica
OBAVIJEST O promjeni telefonskih brojeva Škole

 

PEDAGOŠKA SLUŽBA (pedagog, psiholog, voditelj)  091/38 03 947

REFERADA ZA UČENIKE I RODITELJE (potvrde, duplikati svjedodžbi...)  095/38 22 346

KNJIŽNICA   095/34 38 319

 

Ostale službe:

RAČUNOVODSTVO  095/38 35 697

TAJNIK                   095/37 86 238

RAVNATELJ             021/38 68 29


Vijesti

Scenarij nastave: Posjet Muzeju iluzija u Splitu i refleksija o AI halucinacijama i iluzijama

Autor: Vanja Perković, 27. 11. 2024.

Primjer dobre prakse inovativnih metoda pučavanja

Izradile: Ivana Prezzi, Magda Barišić i Romana Rodin

Posjet Muzeju iluzija u Splitu  spojio je tehnološke, etičke i jezične aspekte obrazovanja, omogućujući učenicima da dublje razumiju povezanost između umjetne inteligencije, ljudske percepcije i jezičnih kompetencija. Muzej iluzija pružio je jedinstveno iskustvo koje je potaknulo kreativno razmišljanje i interdisciplinarni pristup učenju.

Predmet: Umjetna inteligencija: od koncepta do primjene
Izvannastavna aktivnost: The English Club
Datum: 27. studenog 2024.
Lokacija: Muzej iluzija, Split (https://split.muzejiluzija.com/)
Trajanje: 4 školska sata (posjet + refleksija)

Korelacija predmeta i aktivnosti:

  • Predmet Umjetna inteligencija: od koncepta do primjene bavio se temom halucinacija umjetne inteligencije, lažnim percepcijama podataka koje AI generira zbog ograničenja tehnologije. Posjet Muzeju iluzija omogućio je učenicima praktičan uvid u sličnosti između ljudskih iluzija i AI pogrešaka, poput interpretacije lažnih informacija.
  • Izvannastavna aktivnost The English Club integrirana je kroz nastavnu jedinicu What’s On, gdje su učenici vježbali engleski jezik kroz kulturne aktivnosti i diskusije o aktualnim temama. Posjet muzeju i refleksija o izložbi omogućili su povezivanje jezičnih i tehnoloških sadržaja.

Tijek nastavnog dana

1. Posjet Muzeju iluzija (120 minuta)

  • Učenici oba programa posjetili su Muzej iluzija u Splitu 27. studenog 2024. uz stručnog vodiča. Kroz interaktivne izložbe, poput obrnute sobe, klon sobe i vrtloga, upoznali su se s načinima na koje ljudski mozak interpretira informacije i kako te interpretacije mogu biti zavaravajuće.
  • Vodič je objasnio povezanost između perceptivnih iluzija i načina na koji AI pogrešno interpretira podatke, pružajući konkretne primjere poput neprikladnih AI preporuka ili netočnih emocionalnih analiza.

 

 

 

2. Diskusija i postavljanje zadatka (30 minuta)

  • Učenici su nakon posjeta raspravljali o vlastitim iskustvima u muzeju i povukli paralelu između ljudskih iluzija i halucinacija AI-a, analizirajući kako obje pogreške utječu na donošenje odluka.
  • Nastavnici su objasnili zadatak:
    • Napisati esej na hrvatskom jeziku uz pomoć alata ChatGPT, za učenike predmeta Umjetna inteligencija, reflektirajući o viđenom u muzeju te kako se to povezuje s AI halucinacijama.
    • Napisati esej na engleskom jeziku za članove The English Club-a, u kojem će opisati muzejski posjet, povezati ga s temom iluzija te povezati s nastavnom jedinicom What’s On.

3. Eseji (60 minuta)

  • za predmet Umjetna inteligencija- učenici pišu eseje u kojima povezuju:
    • Kako AI halucinacije, poput lažnih tržišnih trendova ili pogrešnog prepoznavanja emocija, imaju paralelu u perceptivnim iluzijama viđenim u muzeju.
    • Primjere gdje AI halucinacije mogu izazvati etičke dileme, poput donošenja pogrešnih poslovnih odluka.
  • za The English Club- esej na engleskom jeziku uključuje:
    • Kratki opis posjeta i izložbi.
    • Refleksiju o ulozi iluzija u svakodnevnom životu i poveznicu s temom halucinacija.
    • Učenici opisuju kako muzejski sadržaj proširuje njihovo razumijevanje svijeta kroz kulturne i tehnološke perspektive.

Ostvareni ishodi fakultativnog predmeta Umjetna inteligencija: od koncepta do primjene:

  • prepoznati sličnosti između ljudskih i AI pogrešaka
  • raspraviti moguće etičke probleme poput donošenja krivih poslovnih odluka ili povrede privatnosti uzrokovanih netočnim AI interpretacijama
  • povezati pojmove poput netočnih financijskih analiza, neprikladnih preporuka proizvoda i lažnih trendova s primjerima viđenim u muzeju
  • procijeniti potencijalne posljedice AI pogrešaka u poslovnom i društvenom kontekstu, ističući potrebu za oprezom pri razvoju i korištenju tehnologije

Ostvareni ishodi za izvannastavnu aktivnost The English Club:

  • objasniti razlike i sličnosti između vlastite i kultura povezanih s engleskim jezikom kroz percepciju iluzija i stvarnosti
  • provjeriti poznavanje jezičnog sadržaja pisanjem eseja povezanih s iluzijama i AI halucinacijama
  • primijeniti gramatička pravila prilikom pisanja eseja
  • napisati osvrte na viđene iluzije i njihovu povezanost s AI halucinacijama
  • istražiti engleski jezik i kulturu kroz terminologiju vezanu uz iluzije i tehnologiju

 

Ostvareni ishodi međupredmetnih tema :

 

Osobni i socijalni razvoj (osr)

  • Ostvarivali suradnju u timu tijekom zajedničkih aktivnosti u muzeju i diskusijama nakon posjeta.
  • Izražavali vlastito mišljenje o moralnim i etičkim dilemama kroz pisanje eseja.
  • Razvijali odgovornost za vlastito učenje aktivnim sudjelovanjem u zadacima i pridržavanjem vremenskih rokova.

Uporaba informacijske i komunikacijske tehnologije (ikt)

  • Samostalno tražili i analizirali informacije o Muzeju iluzija koristeći dostupne digitalne izvore.
  • Primjenjivali digitalne alate za obradu teksta prilikom pisanja eseja.
  • Komunicirali u digitalnom okružju kroz razmjenu eseja i povratnih informacija s nastavnicima.

Učiti kako učiti (uku)

  • Razvijali interes za učenje kroz povezivanje sadržaja iluzija, etike i AI halucinacija.
  • Procjenjivali vlastiti napredak pisanjem eseja i kroz povratne informacije nastavnika i vršnjaka.
  • Izgrađivali sliku o sebi kao učenicima preuzimanjem odgovornosti za ispunjenje zadataka i sudjelovanje u diskusijama.

Ova aktivnost pružila je učenicima priliku da kroz integraciju različitih sadržaja razvijaju ključne vještine, odgovornost i suradnju, uz korištenje digitalnih alata i primjenu etičkih razmatranja.




KonTaŠ?

Sva postiguća naših učenika i naše škole dijelimo kroz publicističke vrste preko našeg novog portala

KonTaŠ?

https://kontash.com/

                
ali i preko društvenih mreža:

  

 

 

ERASMUS+

 

 

 

PROJEKT MOBILNOSTI
„TREASURE THE EXPERIENCE”
Dublin, Irska, 29.siječnja 2023. – 11.veljače 2023.
https://radio.hrt.hr/radio-split/vijesti/splitski-maturanti-radili-u-irskoj--10635521
 
Erasmus + projekt
Poziv učenicima 
Obavijest o selekcijskom intervjuu 
Odabir sudionika
Spremni za polazak
We`re back
 

 

 

na stranici www.studij.hr možete pronaći detaljne informacije u vezi s postupkom prijava na visoka učilišta, rangiranju, kalendaru s rokovima u postupku prijava, kao i mogućnosti usporedbe studijskih programa i ostvarenim bodovima za upis prethodnih godina. Na stranici su objavljeni i statistički podatci za sva visoka učilišta kojima se stječe uvid u broj prijavljenih i broj ostvarenih prava na upis za prethodne akademske godine.

UPISI

PROJEKTI

Save, be happy! šk.god.2022./2023.

 

Projekt Come, See, Learn... dobio je europsku oznaku kvalitete 

 

PODUZETNIŠTVO

Izložba “Poduzetničke boje”

Split, KTŠS, 11. travnja 2019.

Marketing za male i srednje poduzetnike

Video kao rezultat projekta Postani/ostani poduzetnik (POP)

 

CARNET

ZNAŠ LI SE ZAŠTITITI NA INTERNETU ?

Korisni linkovi
EU projekti

 

CMS za škole logo
Komercijalno-trgovačka škola Split / A. G. Matoša 60, HR-21000 Split / ss-kom-trg-st.skole.hr / ured@ss-kom-trg-st.skole.hr
preskoči na navigaciju