Scenarij nastave: Posjet Muzeju iluzija u Splitu i refleksija o AI halucinacijama i iluzijama
Autor: Vanja Perković, 27. 11. 2024.
Primjer dobre prakse inovativnih metoda pučavanja Izradile: Ivana Prezzi, Magda Barišić i Romana Rodin Posjet Muzeju iluzija u Splitu spojio je tehnološke, etičke i jezične aspekte obrazovanja, omogućujući učenicima da dublje razumiju povezanost između umjetne inteligencije, ljudske percepcije i jezičnih kompetencija. Muzej iluzija pružio je jedinstveno iskustvo koje je potaknulo kreativno razmišljanje i interdisciplinarni pristup učenju.
Predmet: Umjetna inteligencija: od koncepta do primjene
Izvannastavna aktivnost: The English Club
Datum: 27. studenog 2024.
Lokacija: Muzej iluzija, Split (https://split.muzejiluzija.com/)
Trajanje: 4 školska sata (posjet + refleksija)
Korelacija predmeta i aktivnosti:
- Predmet Umjetna inteligencija: od koncepta do primjene bavio se temom halucinacija umjetne inteligencije, lažnim percepcijama podataka koje AI generira zbog ograničenja tehnologije. Posjet Muzeju iluzija omogućio je učenicima praktičan uvid u sličnosti između ljudskih iluzija i AI pogrešaka, poput interpretacije lažnih informacija.
- Izvannastavna aktivnost The English Club integrirana je kroz nastavnu jedinicu What’s On, gdje su učenici vježbali engleski jezik kroz kulturne aktivnosti i diskusije o aktualnim temama. Posjet muzeju i refleksija o izložbi omogućili su povezivanje jezičnih i tehnoloških sadržaja.
Tijek nastavnog dana
1. Posjet Muzeju iluzija (120 minuta)
- Učenici oba programa posjetili su Muzej iluzija u Splitu 27. studenog 2024. uz stručnog vodiča. Kroz interaktivne izložbe, poput obrnute sobe, klon sobe i vrtloga, upoznali su se s načinima na koje ljudski mozak interpretira informacije i kako te interpretacije mogu biti zavaravajuće.
- Vodič je objasnio povezanost između perceptivnih iluzija i načina na koji AI pogrešno interpretira podatke, pružajući konkretne primjere poput neprikladnih AI preporuka ili netočnih emocionalnih analiza.
2. Diskusija i postavljanje zadatka (30 minuta)
- Učenici su nakon posjeta raspravljali o vlastitim iskustvima u muzeju i povukli paralelu između ljudskih iluzija i halucinacija AI-a, analizirajući kako obje pogreške utječu na donošenje odluka.
- Nastavnici su objasnili zadatak:
- Napisati esej na hrvatskom jeziku uz pomoć alata ChatGPT, za učenike predmeta Umjetna inteligencija, reflektirajući o viđenom u muzeju te kako se to povezuje s AI halucinacijama.
- Napisati esej na engleskom jeziku za članove The English Club-a, u kojem će opisati muzejski posjet, povezati ga s temom iluzija te povezati s nastavnom jedinicom What’s On.
3. Eseji (60 minuta)
- za predmet Umjetna inteligencija- učenici pišu eseje u kojima povezuju:
- Kako AI halucinacije, poput lažnih tržišnih trendova ili pogrešnog prepoznavanja emocija, imaju paralelu u perceptivnim iluzijama viđenim u muzeju.
- Primjere gdje AI halucinacije mogu izazvati etičke dileme, poput donošenja pogrešnih poslovnih odluka.
- za The English Club- esej na engleskom jeziku uključuje:
- Kratki opis posjeta i izložbi.
- Refleksiju o ulozi iluzija u svakodnevnom životu i poveznicu s temom halucinacija.
- Učenici opisuju kako muzejski sadržaj proširuje njihovo razumijevanje svijeta kroz kulturne i tehnološke perspektive.
Ostvareni ishodi fakultativnog predmeta Umjetna inteligencija: od koncepta do primjene:
- prepoznati sličnosti između ljudskih i AI pogrešaka
- raspraviti moguće etičke probleme poput donošenja krivih poslovnih odluka ili povrede privatnosti uzrokovanih netočnim AI interpretacijama
- povezati pojmove poput netočnih financijskih analiza, neprikladnih preporuka proizvoda i lažnih trendova s primjerima viđenim u muzeju
- procijeniti potencijalne posljedice AI pogrešaka u poslovnom i društvenom kontekstu, ističući potrebu za oprezom pri razvoju i korištenju tehnologije
Ostvareni ishodi za izvannastavnu aktivnost The English Club:
- objasniti razlike i sličnosti između vlastite i kultura povezanih s engleskim jezikom kroz percepciju iluzija i stvarnosti
- provjeriti poznavanje jezičnog sadržaja pisanjem eseja povezanih s iluzijama i AI halucinacijama
- primijeniti gramatička pravila prilikom pisanja eseja
- napisati osvrte na viđene iluzije i njihovu povezanost s AI halucinacijama
- istražiti engleski jezik i kulturu kroz terminologiju vezanu uz iluzije i tehnologiju
Ostvareni ishodi međupredmetnih tema :
Osobni i socijalni razvoj (osr)
- Ostvarivali suradnju u timu tijekom zajedničkih aktivnosti u muzeju i diskusijama nakon posjeta.
- Izražavali vlastito mišljenje o moralnim i etičkim dilemama kroz pisanje eseja.
- Razvijali odgovornost za vlastito učenje aktivnim sudjelovanjem u zadacima i pridržavanjem vremenskih rokova.
Uporaba informacijske i komunikacijske tehnologije (ikt)
- Samostalno tražili i analizirali informacije o Muzeju iluzija koristeći dostupne digitalne izvore.
- Primjenjivali digitalne alate za obradu teksta prilikom pisanja eseja.
- Komunicirali u digitalnom okružju kroz razmjenu eseja i povratnih informacija s nastavnicima.
Učiti kako učiti (uku)
- Razvijali interes za učenje kroz povezivanje sadržaja iluzija, etike i AI halucinacija.
- Procjenjivali vlastiti napredak pisanjem eseja i kroz povratne informacije nastavnika i vršnjaka.
- Izgrađivali sliku o sebi kao učenicima preuzimanjem odgovornosti za ispunjenje zadataka i sudjelovanje u diskusijama.
Ova aktivnost pružila je učenicima priliku da kroz integraciju različitih sadržaja razvijaju ključne vještine, odgovornost i suradnju, uz korištenje digitalnih alata i primjenu etičkih razmatranja.
Sva postiguća naših učenika i naše škole dijelimo kroz publicističke vrste preko našeg novog portala
KonTaŠ?
https://kontash.com/
PROJEKT MOBILNOSTI
„TREASURE THE EXPERIENCE”
Dublin, Irska, 29.siječnja 2023. – 11.veljače 2023.
https://radio.hrt.hr/radio-split/vijesti/splitski-maturanti-radili-u-irskoj--10635521
Erasmus + projekt
Poziv učenicima
Obavijest o selekcijskom intervjuu
Odabir sudionika
Spremni za polazak
We`re back
na stranici www.studij.hr možete pronaći detaljne informacije u vezi s postupkom prijava na visoka učilišta, rangiranju, kalendaru s rokovima u postupku prijava, kao i mogućnosti usporedbe studijskih programa i ostvarenim bodovima za upis prethodnih godina. Na stranici su objavljeni i statistički podatci za sva visoka učilišta kojima se stječe uvid u broj prijavljenih i broj ostvarenih prava na upis za prethodne akademske godine.
Izložba “Poduzetničke boje”
Split, KTŠS, 11. travnja 2019.
Marketing za male i srednje poduzetnike
Video kao rezultat projekta Postani/ostani poduzetnik (POP)
Projekti | ![]() |
![]() |
strukovno obrazovanje | ![]() |
![]() |