Učenička referada neće raditi u vremenu od 14. srpnja 2025. -12. kolovoza 2025. radi korištenja godišnjih odmora.
Potvrde o školovanju možete preuzeti elektroničkim putem preko sustava e-Dnevnik.
Duplikate svjedodžbi i posebne potvrde možete dobiti prije ili nakon navedenog perioda.
PEDAGOŠKA SLUŽBA (pedagog, psiholog, voditelj) 091/38 03 947
REFERADA ZA UČENIKE I RODITELJE (potvrde, duplikati svjedodžbi...) 095/38 22 346
KNJIŽNICA 095/34 38 319
Ostale službe:
RAČUNOVODSTVO 095/38 35 697
TAJNIK 095/37 86 238
RAVNATELJ 021/38 68 29
Međunarodni dan obrazovanja: Kako kombinirati umjetnu inteligenciju i kreativne vještine učenika u razredu?
Autor: Vanja Perković, 10. 1. 2025.
Izradila: Ivana Prezzi Tema ovogodišnjeg Međunarodnog dana obrazovanja, "AI i obrazovanje: Očuvanje ljudske sposobnosti u svijetu automatizacije", stavlja naglasak na moć obrazovanja da osposobi pojedince i zajednice za snalaženje, razumijevanje i aktivno sudjelovanje u tehnološkom napretku. Kako sustavi vođeni umjetnom inteligencijom postaju sve sofisticiraniji, ključno je zadržati ravnotežu između ljudske kreativnosti, kritičkog razmišljanja i vještina rješavanja problema, uz korištenje prednosti digitalnih alata. Upravo se na ovoj premisi može temeljiti sat poslovnih komunikacija u razredu, s naglaskom na učenje izrade poslovnih dokumenata u trgovinskom poslovanju. Umjesto da se oslanjaju na generična rješenja koje nudi umjetna inteligencija poput ChatGPT-a, učenici mogu biti potaknuti na stvaranje vlastitih hodograma dokumenata koristeći određene digitalne alate koji podržavaju procese vizualizacije i organizacije ideja, ali ne pružaju gotova rješenja, već usmjeravaju korisnike i motiviraju ih na samostalno razmišljanje i analizu.Primjer dobre prakse inovativnih metoda poučavanja
Nastavni sat za učenike 2. razreda komercijalnog smjera: Izrada hodograma dokumenata u trgovinskom poslovanju (trajanje 2 šk. sata)
Ključni ciljevi aktivnosti:
-
Razvoj ljudskih vještina: Potaknuti učenike na kritičko razmišljanje, logično strukturiranje informacija i rješavanje problema u stvarnom vremenu.
-
Korištenje digitalnih alata na svrhovit način: Učenici koriste tehnologiju za unapređenje svoje produktivnosti i kreativnosti, ali konačna rješenja dolaze od njih samih.
-
Suradnja i timski rad: Aktivnost može uključivati grupni rad gdje učenici zajednički kreiraju hodogram dokumenata, razmjenjuju ideje i uče jedni od drugih.
Praktična implementacija:
Uvodni dio (15 minuta)
• Objašnjenje teme: Učenicima je objašnjeno kako se u trgovinskom poslovanju koristi različita dokumentacija koja prolazi kroz nekoliko faza, te kako je ta dokumentacija povezana u procesu od inicijalnog upita do izdavanja naloga za plaćanje. Kroz ovaj dio, učenici su naučili kako vizualizirati tijek tih dokumenata u poslovanju.
• Kratki pregled alata: Učenicima je predstavljen alat bubbl.us, koji su koristili za izradu vizualnog prikaza poslovnih dokumenata. Objašnjene su osnovne funkcije alata, uključujući registraciju, kreiranje dijagrama, povezivanje i razdvajanje oblačića, te spremanje rada.
2. Glavni dio (30 minuta)
2.1. Kreiranje korisničkog računa na bubbl.us
- Zadatak: Učenici se prijavljuju na bubbl.us.
- Posjetiti web stranicu www.bubbl.us
- Kliknuti na opciju Register i odabrati Sign up-Free.
- Unijeti svoje ime, e-mail adresu i kreirati lozinku od kombinacije malih i velikih slova te brojki.
- Nakon uspješne registracije, prijaviti se na svoj korisnički račun.
2.2. Izrada shematskog prikaza kolanja dokumenata
Upute za izradu hodograma:
- Započnite s "Upitom" – dokument kojim kupac traži informacije o proizvodima ili uslugama od dobavljača.
- Ponuda – odgovor dobavljača na upit s detaljima o proizvodu, cijeni, uvjetima i roku plaćanja.
- Narudžbenica – kupac šalje narudžbu dobavljaču temeljem primljene ponude.
- Skladišna primka – potvrda o prijemu robe u skladište nakon što je narudžba ispunjena.
- Skladišna kartica – evidencija o prijemu i izdaji robe u skladištu.
- Reklamacija – ako roba nije ispravna, kupac može podnijeti reklamaciju.
- Komisijski zapisnik – dokument koji bilježi stanje stvari u vezi s reklamacijom i eventualnim povratom robe.
- Račun – račun koji dobavljač šalje kupcu za plaćanje isporučene robe ili usluga.
- Otpremnica – dokument koji prati isporuku robe od dobavljača prema kupcu.
- Nalog za plaćanje – dokument kojim kupac inicira uplatu dobavljaču prema uvjetima dogovorenim u ponudi i ugovoru.
Učenici povezuju ove dokumente logičkim slijedom, prikazuju ih kao oblačiće u bubbl.us i povezuju strelicama kako bi se vidjela povezanost i tijek informacija između njih.
2.3. Objašnjenje svakog dokumenta
Učenici trebaju unutar svakog dokumenta objasniti njegovu ulogu:
- Upit: Kupac traži informacija o proizvodu, cijeni i uvjetima.
- Ponuda: Dobavljač odgovara s cijenama, uvjetima, rokovima plaćanja.
- Narudžbenica: Kupac naručuje proizvode na temelju ponude.
- Skladišna primka: Potvrda da je roba zaprimljena u skladištu.
- Skladišna kartica: Prati prijem i iznos robe u skladištu.
- Reklamacija: Kupac prijavljuje neispravnu robu.
- Komisijski zapisnik: Zapis o reklamaciji i mogućem povratu robe.
- Račun: Dokaz o isporuci i obvezi za plaćanje.
- Otpremnica: Prati isporuku robe od dobavljača do kupca.
- Nalog za plaćanje: Nalog za prijenos sredstava s računa kupca na račun dobavljača.
3. Završni dio (15 minuta)
3.1. Spremanje i slanje zadatka
- Učenici spremaju svoj rad u formatu slike (screenshot ili export kao sliku) i šalju ga svom nastavniku na ocjenjivanje putem e-maila.
- U e-mailu treba navesti:
- Naziv predmeta: Poslovne komunikacije-hodogram dokumenta u trgovinskom poslovanju
- Opis zadatka: Izrađen shematski prikaz kolanja dokumenata u trgovačkom poslovanju s objašnjenjima uloga svakog dokumenta.
3.2. Ishodi učenika
Učenici su postigli ishode iz područja poslovnih komunikacija:
- objasniti ulogu svakog dokumenta u trgovačkom poslovanju.
- analizirati tijek poslovnih dokumenata u trgovačkom procesu
- demonstrirati vizualni prikaz poslovnih dokumenata koristeći alat bubbl.us.
Ova aktivnost omogućuje učenicima da razvijaju svoje sposobnosti, koriste tehnologiju na smislen način i shvate važnost vlastitog doprinosa u procesu rješavanja problema. Na taj način, razred postaje mikrokozmos u kojem se njeguje ljudsko djelovanje i kreativnost, istovremeno koristeći prednosti koje tehnologija nudi, što je u potpunosti u duhu ovogodišnje teme Međunarodnog dana obrazovanja.
Sva postiguća naših učenika i naše škole dijelimo kroz publicističke vrste preko našeg novog portala
KonTaŠ?
https://kontash.com/
PROJEKT MOBILNOSTI
„TREASURE THE EXPERIENCE”
Dublin, Irska, 29.siječnja 2023. – 11.veljače 2023.
https://radio.hrt.hr/radio-split/vijesti/splitski-maturanti-radili-u-irskoj--10635521
Erasmus + projekt
Poziv učenicima
Obavijest o selekcijskom intervjuu
Odabir sudionika
Spremni za polazak
We`re back
na stranici www.studij.hr možete pronaći detaljne informacije u vezi s postupkom prijava na visoka učilišta, rangiranju, kalendaru s rokovima u postupku prijava, kao i mogućnosti usporedbe studijskih programa i ostvarenim bodovima za upis prethodnih godina. Na stranici su objavljeni i statistički podatci za sva visoka učilišta kojima se stječe uvid u broj prijavljenih i broj ostvarenih prava na upis za prethodne akademske godine.
Izložba “Poduzetničke boje”
Split, KTŠS, 11. travnja 2019.
Marketing za male i srednje poduzetnike
Video kao rezultat projekta Postani/ostani poduzetnik (POP)
Projekti | ![]() |
![]() |
strukovno obrazovanje | ![]() |
![]() |