2019-12-05 14:19:34 POSJET KUĆI ŠENOA I 42. MEĐUNARODNOM SAJMU INTERLIBER POSJET KUĆI ŠENOA I 42. MEĐUNARODNOM SAJMU INTERLIBER Dana 15.11.2019. učenici prvih razreda pod vodstvom profesorica Ivane Čote, Ivane Prezzi, Mirele Maričić, Antonije Tošić, Domine Ban i pedagoginje Kristine Šerić posjetili su grad Zagreb. Izlet je obuhvaćao stručni posjet Kući Šenoa, Arheološkom muzeju (izložba Avari i Slaveni) i 42. međunarodnom sajmu knjiga Interliber. Učenici su najprije posjetili muzej Kuća Šenoa gdje su čuli predavanje gđe Jasmine Reis o djelovanju obitelji Šenoa i utjecaju na kulturni razvoj grada Zagreba i Hrvatske općenito te vidjeli kulturnu baštinu koju su stvorili članovi obitelji Šenoa kroz četiri generacije. Posebni naglasak stavljen je na život i stvaralaštvo Augusta Šenoe koji je obilježio protorealističko razdoblje od 1860. do 1881. zbog čega se i naziva Šenoinim dobom. Zatim je slijedio posjet Arheološkom muzeju gdje su učenici imali priliku vidjeti izložbu Avari i Slaveni: predmete, oružje i replike posmrtnih ostataka ratnika koji su obilježili ove prostore. U popodnevnim satima učenici su se upoznali sa sajmom kao jednim vidom organiziranog oblika tržišta u domaćoj i međunarodnoj trgovini te istovremeno prepoznali bon-ton na javnom mjestu.
Fotografije: Pod opširnije Ishodi HRVATSKI JEZIK SŠ HJ A.1.1. Učenik opisuje i pripovijeda u skladu sa svrhom i željenim učinkom na primatelja. Učenik prepoznaje sajam kao jedan od organiziranih oblika trgovanja. Ishodi međupredmetnih tema GRAĐANSKI ODGOJ I OBRAZOVANJE C.4.3. Promiče kvalitetu života u zajednici. OSOBNI I SOCIJALNI RAZVOJ A 4.1. Razvija sliku o sebi. ODRŽIVI RAZVOJ A.4.1. Razlikuje osobni od kolektivnih identiteta i ima osjećaj pripadnosti čovječanstvu. C.4.3. Analizira i uspoređuje uzroke i posljedice socijalnih razlika u nekim društvima sa stajališta dobrobiti pojedinca. UPORABA INFORMACIJSKE I KOMUNIKACIJSKE TEHNOLOGIJE A.4.1. Učenik kritički odabire odgovarajuću digitalnu tehnologiju. A.4.2. Učenik se koristi društvenim mrežama i mrežnim programima uz upravljanje različitim postavkama funkcionalnosti. C.4.2. Učenik samostalno provodi složeno pretraživanje informacija u digitalnome okružju. D.4.1. Učenik samostalno ili u suradnji s drugima stvara nove sadržaje i ideje ili preoblikuje postojeća digitalna rješenja primjenjujući različite načine za poticanje kreativnosti. UČITI KAKO UČITI A.4/5.1. Upravljanje informacijama B.4.1.A Odabire primjerene odnose i komunikaciju. Opis aktivnosti U sklopu posjeta Zagrebu učenici će posjetiti Kuću Šenoa i 42. međunarodni sajam knjiga Interliber. Pri samom dolasku u centar grada, učenici će se podijeliti u dvije grupe (otprilike 30 učenika). Prva grupa krenut će u razgled grada putevima Augusta Šenoe vođeni „učiteljicom Brankom“, likom iz istoimenog Šenoina romana. Posjetit će sva mjesta značajna za Šenoin život i stvaralaštvo koje je obilježilo protorealističko razdoblje od 1860. do 1881. te se naziva i Šenoinim dobom. Druga grupa posjetit će muzej Kuća Šenoa gdje će čuti predavanje gđe Jasmine Reis o djelovanju obitelji Šenoa i utjecaju na kulturni razvoj grada Zagreba i Hrvatske općenito te će vidjeti kulturnu baštinu koju su stvorili članovi obitelji Šenoa kroz četiri generacije. Učenici će se zamijeniti i odraditi obje aktivnosti. Za vrijeme obilaska fotografirat će i snimati svojim pametnim telefonima mjesta, predmete te će izražajno čitati i recitirati stihove/citate iz Šenoinih djela. Pri dolasku u Split, timovi će snimiti video kojem će dati naslov. U njima ce prikazati biografiju Augusta Šenoe ili putopis o Zagrebu. Svi radovi bit će online dostupni na youtube kanalu naše škole. Učenici će, nakon izalaganja videa, međusobno vrednovati svoje uratke, vodeći se ishodima koji će im biti tablično zadani. Učenici koji su dio novinarske družine, napisat će izvještaj sa stručnog izleta u Zagreb koji će se objaviti u školskom listu Merkur. Nakon što pročitaju zadano djelo za cjelovito čitanje (Šenoa, Prijan Lovro) iznijeti će svoje kritičko mišljenje o siromašnom liku, stvarnom prijatelju Augusta Šenoe, Lovri Mahniču kojem je posvetio svoju pripovijetku. Lovrinu sudbinu povezat će s likom siromašnih studenata danas i uočiti zakonske okvire koji štite socijalno isključenu djecu. U popodnevnim satima učenici će se upoznati sa sajmom kao jednim vidom organiziranog oblika tržišta u domaćoj i međunarodnoj trgovini, a istovremeno imati zadatak pronaći štandove s ekonomskim temama, popisati najmanje deset naslova ekonomske tematike te na taj način prepoznati poslovnu komunikaciju knjigama. Po povratku u Split, učenici će napisati seminarske radove na zadanu temu – Posjet sajmu Interliber, opisujući dojmove sa sajma, njegovu organizaciju, po čemu se razlikuju od uobičajene trgovine, vremenski okvir u kojem se odvija, kupce kojima su namijenjeni te ekonomske naslove koje su pronašli prema sljedećem modelu (npr. Benedikt Kotruljević (Benko Kotruljić, Dubrovnik oko 1400. - 1468.) hrvatski trgovac, ekonomist, diplomat i humanist. Smatra se izumiteljem dvostavnog knigovodstva. Rođen u uglednoj dubrovačkoj obitelji, široko obrazovan. Poznat je po svom djelu O trgovini i o savršenu trgovcu (napisanom 1458. na talijanskom jeziku kojeg je tiskao u Veneciji) koje se smatra prvim europskim priručnikom o trgovini i knjigovodstvu. Prva kopija danas se drži u Nacionalnoj malteškoj knjižnici. Istovremeno, učenici će prepoznati bon-ton na javnom mjestu kao npr. na sajmu i u muzeju se ne jede, pazi se da se ne stvara velika buka. Glasni komentari ili zviždanje nisu primjereni posjetu muzeju. Ako stojiš u redu nemoj se gurati i zalijepiti za osobu ispred sebe tako da ona može osjetiti tvoj dah na vratu, ako pogledaš knjigu i odlučiš je ne kupiti, vrati je gdje je bila, a ne među sasvim druge knjige... Okvirni broj sati petak, 15. studenog 2019. Sudionici učenici prvih razreda (smjer – komercijalist) Izradile: Ivana Čota, Ivana Prezzi i Maričić Mirela, prof. šk. god. 2019./2020. |
Trgovačka škola Split |