2021-12-14 13:40:00 MEĐUNARODNI DAN LJUDSKIH PRAVA Međunarodni dan ljudskih prava obilježava se svake godine 10. prosinca na dan kada je potpisana Opća deklaracija Ujedinjenih naroda o ljudskim pravima 1948. godine. Deklaracijom je prvi put u povijesti čovječanstva priznato pravo svih ljudi na „život, slobodu i sigurnost… bez ikakvih razlika”. Ljudska prava ključan su preduvjet izgradnji mirnih, stabilnih i razvijenih društava Samim postojanjem na ovom svijetu mi imamo pravo na njih i ona nam ne mogu biti oduzeta. Na nama je da budemo svjesni naših i tuđih prava te da poštujemo druge unatoč našim različitostima. Međunarodni dan ljudskih prava s učenicima trećih i četvrtih razreda u našoj školi obilježile su profesorice Ivana Čota i Marija Istenić. Radovi učenika
AKTIVNOSTI UČENIKA Učenici će istraživati na internetu i proučiti zanimljivosti o zadanoj temi: Međunarodni dan ljudskih prava. Učenici će odgovoriti na pitanja: Što su ljudska prava? Odakle nam uopće ljudska prava? Na kojim vrijednostima se temelje ljudska prava? Zašto je bitna borba za ljudska prava? Kako se obilježava Međunarodni dan ljudskih prava ? Učenici će prikazati razvoj ljudskih prava kroz povijest, pročitati će Opću deklaracija o ljudskim pravima te pronaći primjere kršenja ljudskih prava u današnje vrijeme? Na satovima Hrvatskoga jezika učenici će za motivaciju dobiti zvučni zapis himne slobode („O lijepa, o draga, o slatka slobodo…) s kojom započinju tradicionalno Dubrovačke ljetne igre. Izradit će Padlet za 2. temu Hrvatskoga jezika koja nosi naziv O, slatka slobodo. Postavljat će svoje radove: misli što je za njih sloboda istraživačke radove o slobodi nekad i danas komentar na govor Martina Luthera Kinga naslovnice za Gundulićevu Dubravku analiza ulomka (1.čin/2.skazanje – Ribarovo viđenje slobode u okupiranoj Dalmaciji)ISHODI: definirati pojam ljudskih prava prikazati razvoj ljudskih prava kroz povijest razlikovati kategorije ljudskih prava ukazati na nužnost poštivanja ljudskih prava razviti razumijevanje za društvene probleme jačati svijesti o vrijednosti i važnosti borbe za ljudska prava razviti razumijevanje i međusobno uvažavanje prepoznati ulogu i značaj zaštite ljudskih prava inicirati pozitivan stav o poštivanju ljudskih pravaISHODI HRVATSKOGA JEZIKA: SŠ HJ A.3.1. Učenik govori upućivačke i raspravljačke tekstove na temu slobode. MEĐUPREDMETNE TEME: IKT A 4. 1. Učenik kritički odabire odgovarajuću digitalnu tehnologiju. |
Trgovačka škola Split |