2023-01-13 13:31:00 4. Milenijsko natjecanje iz kreativne industrije Milenijsko natjecanje iz kreativne industrije nacionalno je i međunarodno natjecanje organizirano za osnovnoškolce, srednjoškolce i studente iz Republike Hrvatske i inozemstva. Natjecanje je oblikovano po pedagoškim i metodičkim standardima, a organizira ga Ekonomski fakultet u Osijeku i Institut Andizet. Ove godine održano je 4. Milenijsko natjecanje iz kreativne industrije na Ekonomskom fakultetu u Osijeku od 30. studenog do 2. prosinca 2022. godine predstavljanjem rješenja natjecateljskog tima. Natjecanje je međunarodnog karaktera, a organizirano je u tri kategorije: Kreativni sat (za osnovnoškolce), Kreativni kalendar (za srednjoškolce) i Kreativni planet (za studente).
Natjecateljski tim se sastoji od najviše tri učenika, a svaki tim mora imati svoga mentora. Natjecateljski timovi predlažu rješenja na jednu od zadanih tema natjecanja, a to su: Glagoljica, Mitologija, Put svile i Vodik, kroz jedan ili više sektora kreativne industrije. Na 4. Milenijskom natjecanju iz kreativne industrije sudjelovala su dva tima Komercijalno-trgovačke škole Split pod vodstvom mentorice Marije Istenić u kategoriji Kreativni kalendar.
Učenice 4. a razreda: Natali Matijaš i Petra Mihaljević odabrale su temu Put svile i ponudile rješenje koje odgovara na pitanje: Kako se povezati svilom u novom mileniju? Zamislili su put svile kao priliku za izgradnju sadržaja kojima se povezuju brojne zemlje na putu svile.
Put svile naziv je za mrežu karavanskih putova kojom se odvijala euroazijska trgovačka razmjena između istoka i zapada, tj. Kine i Europe. Putom svile nisu se kretale samo robe kao svila, začini, staklo i porculan. S trgovinom su putovale religije, kulture ideologija i tehnička dostignuća. Put svile je nekada bio dug i mukotrpan. Kupci nisu imali mogućnost izbora robe direktno od prodavača. U današnje vrijeme trgovina robom je modernija, zahvaljujući online trgovini, ponuda robe kupcima je dostupnija te se brže i jednostavnije dođe do željenog proizvoda. Dostava robe odvija se puno brže zahavljujući suvremenim načinima transporta. Prilikom online kupnje kupac je dobro informiran o kvaliteti, karakteristikama i cijeni robe, što mu uvelike olakšava kupnju. Put svile značajan je i danas zbog razmjene kulturnih, tehničkih, medicinskih i drugih dostignuća. Kako se povezati svilom u novom mileniju učenici su prikazali video uratkom. Učenici 4. b razreda: Matea Jurjević, Ela Zoko i Ivan Komar odabrali su temu Glagoljica jer je glagoljica jedna od temeljnih oznaka hrvatskoga kulturnog identiteta te time posjeduje kulturni, gospodarski, turistički i izvozni potencijal. Učenici su ponudili rješenje koje odgovara na pitanje: Kako osvajati glagoljicom u novom mileniju?
Matea, Ela i Ivan osnovali su tvrtku Glagoljari d.o.o. sa sjedištem u staroj jezgri grada Splita. Bave se proizvodnjom i prodajom suvenira sa otisnutim porukama pisanim glagoljicom. Trudom i zalaganjem njihovog vrijednog i ambicioznog tima pridonose kvaliteti njihovih proizvoda i održavaju uspješan razvoj tvrtke. Njeguju vrijednost hrvatske nematerijalne kultune baštine i ne žele da se glagoljica zaboravi.
Porukama pisanim glagoljicom na njihovim tradicionalnim i poznatim proizvodima odlučili su širiti povijesno hrvatsko pismo. Iz bogatog asortimana izdvojili su poznata drvena klepetala, plate za jela, drvene kuhače i privjeske izrađene od visokokvalitetnih i ekoloških materija. Širenje glagoljice, jednog od nezaobilaznih simbola hrvatskog nacionalnog identiteta te potpuno zadovoljstvo i povjerenje njihovih potrošača predstavlja samu jezgru njihove misije. Vizija im je mnogobrojne strane goste koji posjećuju Split upoznati s glagoljicom kako bi postala prepoznatljiv hrvatski znamen koji po odlasku kući nose diljem svijeta. Također žele nastaviti osvajati glagoljicom u novom mileniju. Učenici su uživali u radu. Maksimalno su se angažirali, pokazali su svoja jaka područja i razvijali slabija. Bio je ovo za njih važan projekt koji im je predstavljao veliki izazov. Uživali su u Osijeku, družili se s vršnjacima i vratili se bogatiji za jedno novo iskustvo. Čestitamo našim učenicima! Autor: Marija Istenić, prof. savjetnik |
Trgovačka škola Split |