2023-06-01 13:32:53

DIGITALNI UČENIČKI INKUBATOR

Kako bi potaknuli učenike na kreativno promišljanje i angažirali ih oko osmišljavanja ideja i razvoja projekata, Školska knjiga, Institut za inovacije te Znanstveni centar izvrsnosti za školsku efektivnost i menadžment pokrenuli su Digitalni učenički inkubator na platformi StellarPlatform. U Digitalnom učeničkom inkubatoru mogli su sudjelovati učenici svih srednjih škola u Hrvatskoj, a projekt se odvija u periodu od 13. ožujka do 28. svibnja 2023. godine.

Na samom početku natječaja mentor prijavljuje projekt svog tima. Prijave na natječaj trajale su od 13.03. do 19.03.2023. U natječaju mogu sudjelovati svi učenici koji su se prijavili u Digitalni inovacijski inkubator. Cilj je da se učenici međusobno povežu oko ideja i tema koje ih vesele i oko kojih su strastveni, a onda mentori formiraju timove koji će raditi na razvoju projekta.

U treće izdanje Digitalnog učeničkog inkubatora drugu godinu zaredom uključila se i naša škola. Mentorica Marija Istenić prijavila je 9 učenika trećih i četvrtih razreda komercijalnog smjera u 4 tima:

Tim 1: Matea Jurjević, Ela Zoko i Ivan Komar s projektom Tradicija

Tim 2: Karla Botica i Stela Leskur s projektom Skarla

Tim 3: Natali Matijaš i Petra Mihaljević s projektom Čarolija

Tim 4: Klara Vrkić i Nina Penga s projektom Čokoloko

Svrha digitalnog učeničkog inkubatora je:

Aktivno poticati kreativno i apstraktno promišljanje Stimulirati poduzetnički duh i stvaranje vrijednosti Educirati učenike o kreativnosti, inovacijama i pokretanju projekata Promovirati timski rad i zajedništvo unutar razreda Omogućiti učenicima da pokažu proaktivnost i odgovornost u izvannastavnim aktivnostima

U Digitalnom učeničkom inkubatoru osim novih znanja, učenici su stekli i razvijali nove vještine te se povezali u timove koji vlastite ideje pretvaraju u konkretne projekte.

Prva faza inkubatora naglasak je stavila na razvoj znanja i vještina koje će oblikovati budućnost. Na ovoj platformi učenici su dobili pristup on-line sadržajima vodećih profesora, stručnjaka i poduzetnika o sljedećim temama:

 Mindset - Kako izgraditi pobjednički mentalitet i mindset stvaranja vrijednosti koji je jedan od ključnih preduvjeta za uspjeh u svijetu inovacija i poduzetništva Inovacije - Kako pristupiti razvoju inovacija i vlastitih kreativnih potencijala te kako ih usmjeriti u razvoj poduzetničkih projekata koji stvaraju dugoročnu vrijednost Digitalizacija - Kako maksimizirati vrijednost digitalnih tehnologija i doprinijeti razvoju budućnosti koja se fokusira na integraciju čovjeka i tehnologije Održivi razvoj - Kako izgraditi budućnost koja se temelji na načelima održivosti te kako ih konkretno primijeniti u planiranju i razvoju projekata i kompanija.

Cilj Digitalnog učeničkog inkubatora je da učenici savladaju sve potrebne osnove kako bi ta znanja kasnije mogli iskoristiti u razvoju projekata.

Druga faza Inkubatora fokusirala se na edukaciju i razvoj osnovnih znanja o kreativnosti, inovacijama i pokretanju projekata. Učenici su putem stellarplatform.com mogli pristupiti online predavanjima. Dobili su linkove na predavanja i ostale edukativne sadržaje koji su se fokusirali na sljedeće teme:

Što je kreativnost? Kako biti kreativan i stvarati dobre ideje? Kako ideju pretvoriti u konkretnu aktivnost i projekt?

Cilj je bio da timovi prođu kroz proces stvaranja nove vrijednosti (u formi projekta), kako bi kroz praktičan rad izrazili vlastitu kreativnost.

Tijekom natječaja timovi su prolazili kroz nekoliko ciklusa zadataka, koji su im pomogli da od ideje formiraju konkretna rješenja i projekte.

Zadatci su ih vodili kroz sljedeće korake:

Analiza i opis problema - Cilj je bio identificirati i analizirati dubinu i širinu problema koji se želi riješiti potencijalnim korisnicima Opis i razrada ideje/rješenja - Cilj je bio razraditi i opisati ideju koja ima i novost i smislenost te korisnicima zaista rješava problem do kojeg im je stalo Analiza potencijalnih korisnika/kupaca - Cilj je bio identificirati i analizirati skupine potencijalnih korisnika kako bi razumjeli njihove perspektive na problem i rješenje. Komunikacija rješenja prema korisnicima - Cilj je bio razraditi pristup i priču u komunikaciji (prodaji) proizvoda ili usluge prema potencijalnim korisnicima. Predaja finalnih projekata - Nakon što su prošli kroz sve važne korake u razradi projekta, u ovom ciklusu imali su vremena napraviti finalne dorade u svom projektu prije nego učitaju i predaju finalnu verziju projekta do 28.05.2022. kada je rok za predaju finalnih projekata.

Nakon što svi timovi predaju finalnu verziju svojih projekata, svi projekti će se evaluirati i odabrat će se 6 najboljih koji će prezentirati pred stručnim žirijem početkom lipnja.

Prilikom ocjenjivanja i rangiranja projekata, fokus će biti na 3 komponente:

Originalnost i unikatnost projekta - gledat će se koliko je projekt (ili pojedini elementi projekta) jedinstven, originalan i drugačiji od ostalih Smislenost i korisnost projekta - gledat će se koliko je projekt smislen i koristan potencijalnim korisnicima Očekivani utjecaj projekta - gledat će se potencijal i utjecaj koji projekt može ostvariti na korisnike ali i društvo u cjelini

Svi zadatci distribuirali su se kroz stellarplatform.com, a tamo je ujedno i svaki mentor tima učitavao rješenja svojih timova, fazno prema postavljenim rokovima za izradu zadatka.

StellarPlatform omogućio je učenicima i nastavnicima da međusobno komuniciraju, šalju prijedloge rješenja, izmjenjuju dokumente, odlučuju o najboljim idejama i prijedlozima, kako bi sve vezano uz razvoj ideje i projekta imali na jednom mjestu.

Tijekom Inkubatora učenici su naučiti puno novih stvari o kreativnosti, poduzetništvu, poduzetničkom načinu razmišljanja, a nakon toga su to znanje i primijenili kroz izradu stvarnih projekata. Uz sve to, nastojali smo se svi skupa i dobro zabaviti! Jer bez zabave, igre i druženja nema ni prave kreativnosti i poduzetništva.

Jako nam je drago što smo se uključili u ovaj projekt i krenili na zajednički put razvoja kreativnosti i stvaranja.

Čestitke našim učenicima!

Autor: Marija Istenić, prof. savjetnik


Trgovačka škola Split