2023-10-17 09:51:03 Korelacija predmeta Ostvarivanje ishoda međupredmetne teme osobni i socijalni razvoj u korelaciji predmeta Hrvatski jezik i premeta struke -primjer dobre prakse inovativnih metoda poučavanja
Izradile: Magda Barišić, Suzana Ković, Zdenka Krželj i Ivana Prezzi
Profesorica hrvatskog jezika i profesorice struke okupile su maturante Komercijalno-trgovačke škole Split na projekciju edukativnih dokumentarnih filmova u trajanju od 40 minuta. Popis i opis filmova:
1. BEZ VEZE, Hrvatska Produkcija: Video skupina Učeničkog doma Ugostiteljsko-turističke škole u Osijeku Skupina srednjoškolki istražuje koliki je utjecaj pametnih telefona na naše živote, iznose nam neke zanimljive podatke o korištenju telefona kod mladih te koliko vremena one i njihove prijateljice iz doma dnevno provode u interakcije s ekranom. Odlučuju se za zanimljiv eksperiment: tri dana provest će bez telefona i saznat ćemo do kojih su sve uvida time došle.
2. BRAVO ANAMARIJA, Hrvatska Produkcija: Studio kreativnih ideja Gunja Lokalni ženski nogometni tim u poodmaklim je pripremama za nadolazeće natjecanje. Trener se raspada pod stresom i počinje zadavati curama preteške zadatke – sve dok se Anamarija ne odluči zauzeti za čitavu grupu.
3. DOBAR TEK, Hrvatska Produkcija: Blank_filmski inkubator, Zagreb Filip dolazi u posjet roditeljima nakon godinu dana. Ponovno se povezuje s članovima svoje obitelji, stvari se čine savršenima – sve dok se ne spomene prošlost.
4. PRIJATELJSTVO DVAJU BIĆA, Hrvatska Produkcija: Centar za cjeloživotno učenje i kulturu Bjelovar Adaptiran prema knjizi The Giving Tree Shela Silversteina, ovaj film donosi filmsku viziju odnosa jednog dječaka i stabla jabuke.
5. GRANICE, Srbija Produkcija: Elektrotehnička škola „Nikola Tesla“, Niš Animirani film o stvaranju i nestajanju granica. 6. PONOĆNI GRAD, Norveška Produkcija: samostalni autor Tromsø, sjever Norveške. Grupa prijatelja sastaje se u ponoć za posljednju zajedničku avanturu prije negoli će svatko otići svojim putem. Cijelu se noć smiju, plaču, prisjećaju prošlosti i razmišljaju o tome kako će budućnost utjecati na njihove međusobne odnose. Ponoćni grad prikazuje kaotično, ali predivno mladenačko doba i strahove onoga trenutka kada osjetimo da mu se bliži kraj.
Projekcije filmova dostupne su na https://drive.google.com/drive/folders/1OTNcgzT93xHF-gaqA6Z4xRWz9yM6-8G1 Filmovi koje su učenici odgledali sadrže ključne sadržaje povezane s temama osobnog i socijalnog razvoja kao i građanskog odgoja i obrazovanja. Ukazuje na rizične društvene situacije, ali i strategije samozaštite, razvijanja komunikacijskih kompetencija, društveni utjecaj na ovisnost, mentalno zdravlje mladih, kritički stav prema medijima i društvenim mrežama, osobnu odgovornost za ponašanje u društvu, odgovornost za očuvanje društvenih vrijednosti, formalne i neformalne norme u različitim društvenim skupinama. ;
U korelaciji predmeta Hrvatski jezik i premeta struke, učenici su ostvarili sljedeće ishode: prepoznati etičku, moralnu i kulturnu dimenziju komunikacije kao i ishode međupredmetne teme osobni i socijalni razvoj Domene C – 5. Ciklus (3. i 4. razred četverogodišnjega srednjoškolskog obrazovanja): Ja i društvo: osr C.5.1. sigurno se ponaša u društvu i suočava s ugrožavajućim situacijama koristeći se prilagođenim strategijama samozaštite osr C.5.2. preuzima odgovornost za pridržavanje zakonskih propisa te društvenih pravila i normi osr C.5.3. ponaša se društveno odgovorno. Svrha domene C jest razvoj svijesti o pripadanju i vlastitoj ulozi u društvu, razumijevanje odnosa pojedinca i društva. Učenici se potiču na aktivan i konstruktivan doprinos skupini, školi i zajednici te prihvaćanje društvenih normi i pravila. Proširuju iskustva povezivanjem, pomaganjem i pokazivanjem solidarnosti onima kojima je pomoć potrebna. Prepoznaju potencijalno rizične situacije u društvu i razvijaju strategije za zaštitu. Zalažu se za što kvalitetniji život u društvu u kojemu žive, motivirani su sudjelovati i uključiti se u skladu s osobnim potrebama. Nakon što odgledaju filmove, učenici će iz predmeta struke provesti istraživanje o korištenju mobitela uopće, ali i preporuci županije da se isti ne koriste za vrijeme nastave kao i tendencijama da ih se u potpunosti zabrani u školama. Za formiranje ankete koristit će Office 365 za škole, MS Forms pa na taj način ostvariti i ishode međupredmetne teme IKT-a: - učenik samostalno provodi složeno istraživanje radi rješenja problema u digitalnome okružju - učenik samostalno provodi složeno pretraživanje informacija u digitalnome okružju - učenik samostalno kritički procjenjuje proces, izvore i rezultate pretraživanja, odabire potrebne informacije - učenik samostalno i odgovorno upravlja prikupljenim informacijama.
Također o svemu navedenom, učenici će debatirati na satu Hrvatskog jezika u nastavnom procesu koji slijedi i na taj način ostvariti ishode predmeta Hrvatski jezik: - učenik raspravlja u skladu sa svrhom i željenim učinkom na primatelja (A.4.1) - određuje temu, oblik, svrhu i namjenu rasprave: informiranje, dokazivanje - oblikovanja argumenata i protuargumenata - procjenjuje valjanost informacije - govori u skladu s govornom ulogom - razgovara radi donošenja zajedničkoga zaključka o mogućem rješenju problemske situacije ili o zajedničkoj odluci - razlikuje činjenice od mišljenja i vrijednosnih sudova - izriče stav, navodi argumente i protuargumente - samostalno primjenjuje stečena znanja o hrvatskome standardnom jeziku, uvažava pravogovornu normu, govorne vrednote i neverbalne znakove - učenik procjenjuje utjecaj medijskih tekstova na doživljaj stvarnosti i oblikovanje identiteta primatelja (C.4.1) - procjenjuje različita djelovanja tekstova u javnim, komercijalnim i neprofitnim medijima na oblikovanje na oblikovanje vlastitog doživljaja stvarnosti i identiteta
- učenik obrazlaže povezanost vlastitog i hrvatskoga kulturnog identiteta s određenim kulturnim krugom na temelju različitih tekstova (C.4.2) - uspoređuje pojave iz različitih kulturnih krugova i opisuje njihove utjecaje na oblikovanje kulturnog identiteta - posjećuje kulturno-umjetničke događaje i manifestacije u stvarnom i digitalnom okružju i procjenjuje ih.
Predmetnim se područjem (Kultura i mediji) - potiče razvoj znanja o sebi i drugima, uvažavanje različitih uvjerenja i vrijednosti te se omogućuje djelovanje u društvenoj zajednici - razumijevanje kulture s gledišta svakodnevnoga života, s društvenoga gledišta, kulture u odnosu na popularnu kulturu i kulture u odnosu prema književnosti i ostalim umjetnostima te utjecaj kulture na oblikovanje vlastitoga kulturnog identiteta - poticanje svjesnosti o jedinstvenosti i vrijednosti različitih mišljenja, stavova i ideja, društava i kultura sa svrhom uspješne komunikacije te razumijevanja drugih i drukčijih.
Učenici zauzimaju kritički odnos prema prikupljenim informacijama iz medija i uvježbavaju procijeniti i vrjednovati njihove svrhe i namjene te ih stvaralački preoblikovati primjenom različitih strategija slušanja i govorenja na osnovu argumenata i protuargumenata radi donošenja zajedničkoga zaključka o mogućem rješenju problemske situacije, naravno pri tomu uvažavajući vrijednosti različitih mišljenja, stavova i ideja, kao i poštujući pravogovornu normu.
|
Trgovačka škola Split |