2024-03-25 12:38:00 I NAŠI UČENICI U DIGITALNOM INOVACIJSKOM INKUBATORU 2024.
Digitalni Inovacijski Inkubator je online inkubator za razvoj kreativnog potencijala učenika i stvaranje nove vrijednosti. S ciljem aktivnog stvaranja novih generacija kreativaca i inovatora koji mijenjaju svijet, Digitalni Inovacijski Inkubator potiče učenike na kreativno promišljanje i angažman oko osmišljavanja ideja i razvoja inovativnih projekata. Digitalni Inovacijski Inkubator je online projekt Instituta za inovacije na platformi stellarplatform.com koji je pokrenut kako bi učenike potaknuo na kreativno promišljanje i angažirao ih oko osmišljavanja ideja i razvoja projekata. Svrha Digitalnog Inovacijskog Inkubatora je: aktivno poticati kreativno i apstraktno promišljanje stimulirati kreativnost, poduzetnički duh i stvaranje vrijednosti educirati učenike o ključnim konceptima, znanjima i vještinama budućnosti promovirati timski rad i zajedništvo unutar razreda omogućiti učenicima da pokažu proaktivnost i odgovornost u izvannastavnim aktivnostima.
Digitalni Inovacijski Inkubator projekt je koji traje od ožujka do srpnja i vodi učenike i njihove mentore kroz strukturirani proces od ukupno 5 faza: Prijave učenika u inkubator (do 23.03.2024.) Mentor motivira učenike i prijavljuje ih putem weba i na stellarplatform. Edukacijski program (od 25.03.2024. i kroz cijelo vrijeme trajanja projekta) On-line predavanja i podcasti uspješnih poduzetnika i stručnjaka iz prakse. Prijava timova na natječaj (25.03. – 10.04.2024.) Učenici se povezuju oko ideja i formiraju projektne timove, a mentor prijavljuje projekt svog tima na natječaj na stellarplatform.com. Razvoj projekata (11.04. – 02.06.2024.) Tijekom natječaja timovi će prolaziti kroz nekoliko ciklusa on-line zadataka, a kako bi ideje pretvorili u projekte. Prezentacije i proglašenje pobjednika (04.07.2024). Prezentacije najboljih timova i odabir tri najuspješnija koji će biti i nagrađeni.Edukativni dio inkubatora fokusira se na edukaciju i razvoj ključnih znanja i vještina učenika koje će oblikovati budućnost. Osim toga, cilj je prenijeti uspješne i inspirativne priče iz prakse od strane vodećih profesora, stručnjaka i poduzetnika koje će motivirati učenike i potaknuti ih da razmišljaju o idejama i rješenjima koje mogu stvoriti vrijednost i unaprijediti svijet u kojem živimo. Kako bi učenici tijekom Inkubatora, osim novih znanja, stekli i razvili nove vještine te se povezali u timove - formirali su se natječaji u kojem timovi vlastite ideje pretvaraju u konkretne projekte. Cilj je da kroz natječaj timovi prođu kroz proces stvaranja nove vrijednosti (u formi projekta), a kako bi kroz praktičan rad izrazili vlastitu kreativnost. U Digitalnom Inovacijskom Inkubatoru mogu sudjelovati učenici svih srednjih škola u Hrvatskoj koji su se prijavili u Digitalni inovacijski inkubator. Cilj je da se učenici međusobno povežu oko ideja i tema koje ih interesiraju te formiraju timove. Projektne timove formiraju mentori. Timovi prolaze kroz cjeloviti proces razvoja inovacijskih projekata, a u čemu im pomažu strukturirani zadatci te feedback mentora Instituta za inovacije. Tijekom natječaja timovi prolaze kroz nekoliko ciklusa zadataka koji im pomažu da od ideje formiraju konkretna rješenja i projekte. Zadatci se fokusiraju na sljedeća područja: Analiza i opis problema (koji se želi riješiti) - cilj je identificirati i analizirati dubinu i širinu problema koji se želi riješiti potencijalnim korisnicima. Opis i razrada ideje/rješenja - cilj je razraditi i opisati ideju koja ima i novost i smislenost te korisnicima zaista rješava problem do kojeg im je stalo. Analiza i opis potencijalih korisnika/kupaca - cilj je identificirati i analizirati skupine potencijalnih korisnika kako bi razumjeli njihove perspektive na problem i rješenje. Komunikacija proizvoda/usluge potencijalnim korisnicima - cilj je razraditi pristup i priču u komunikaciji (prodaji) proizvoda ili usluge prema potencijalnim korisnicima.Učenici su putem stellarplatform.com dobili pristup on-line sadržajima (predavanjima i podcastima) koje mogu pratiti u bilo koje vrijeme. Svi zadatci distribuiraju se kroz stellarplatform.com, a tamo ujedno i svaki mentor učitava rješenja svojih timova. Po završetku svakog ciklusa timovi dobiju feedback na učitano rješenje kako bi što uspješnije savladali proces razvoja projekta. Šest odabranih timovi u velikom finalu prezentirat će svoje projekte pred stručnim žirijem koji će vrednovati originalnost i unikatnost projekta, smislenost i korisnost projekta i očekivani utjecaj koji projekt može ostvariti na korisnike. Tri najbolja tima očekuju vrijedne nagrade. Digitalnom Inovacijskim Inkubatoru i ove godine pridružili su se i učenici naše škole koje je njihova mentorica Marija Istenić formirala u deset timova: Galija, Kazavanka, Kamiva, Lamour, Luma, Mangab, ProLu, Roel, VaLu i Zeko. Učenici su prepuni ideja… neki bi uvođenjem novog proizvoda povećali konkurentnost na tržištu u već postojećim djelatnostima dok bi neki od njih krenuli u poduzetničke projekte sa posve novim idejama. Pod budnim okom svoje mentorice učenici otvaraju noćni klub u kojem ćete uživati u cabaret predstavama, imati besplatno piće dobrodošlice i švedski stol tijekom cijele večeri, restoran u kojem će domaći i strani gosti moći probati domaće i tradicionalne okuse uz mnoštvo pogodnosti, slastičarnicu u kojoj ćete uživati u domaćim i zdravim slasticama prilikom proslave svečanih događaja, ali i opustiti se i družiti s prijateljima. Učenici otvaraju radionicu u kojoj korisnici samostalno izrađuju personalizirani nakit, proizvode ekološki razgradivu svečanu odjeću, električne role kao ekološki prihvatljiv proizvod idealan za brzo i efikasno kretanje po gradu i za izbjegavanje prometnih gužvi, detektor čistoće zraka koji osim što upozorava na lošu kvalitetu zraka kada je prisutna ispusti osvježavajući miris koji dezinficira prostor, pametnu torbu sa ugrađenim punjačem za mobitel i sa LED svjetlima unutar nje. Ima tu još hvale vrijednih ideja, ali za sada moraju ostati tajna. A našim učenicima poželimo sreću. Autor: Marija Istenić, prof. savjetnik |
Trgovačka škola Split |