2024-06-05 12:57:00

SVJETSKI DAN ZAŠTITE OKOLIŠA 2024.

Primjer dobre prakse primjene inovativnih metoda poučavanja

“Ovo je naš svijet i naša je odgovornost da ga spasimo i zaštitimo.”

Svjetski dan zaštite okoliša obilježava se svake godine 5. lipnja na godišnjicu održavanja Konferencije Ujedinjenih naroda u Stockholmu (1972.) posvećene okolišu, na kojoj je usvojen Program zaštite okoliša Ujedinjenih naroda (UNEP). Program Ujedinjenih naroda za okoliš nastoji istaknuti glavne okolišne probleme i omogućiti svima da shvate svoju vlastitu ulogu i odgovornost u razmišljanju i djelovanju s ciljem održivog razvoja našeg okoliša.

Posljednjeg desetljeća svi osjećamo posljedice klimatskih promjena (kiše, poplave, suše, hladnoća….) i utjecaja na okoliš. Pri tom odgovornost za njih ne nose samo politike pojedinih zemalja i nevladine organizacije (NVO) koje bi trebale više naglašavati i zagovarati okolišnu politiku, već i sekundarne djelatnosti (industrija, rudarstvo, energetika …) kao najveći proizvođači štetnih stakleničkih plinova, te pojedinci koji svojim razmišljanjem i životnim stilom utječu na okoliš u kojem žive. Svjetski dan okoliša, upravo i zato povezuje sve sudionike ovog procesa pri čemu se ističu zajednička nastojanja i uspjesi u postizanju i očuvanju zdravog okoliša.

Svjetski dan zaštite okoliša 5. lipnja 2023. godine u našoj školi obilježili su učenici trećih razreda komercijalnog smjera sa svojim mentoricama Ivanom Čotom i Marijom Istenić. Isticanjem problematike velike količine neiskorištene i bačene hrane, cilj nam je potaknuti učenike da razmišljaju o utjecaju koji proizvodnja i potrošnja hrane ima na okoliš. Glavna poruka je smanjiti stvaranje otpada od hrane odnosno bacanje hrane i na taj način zaštititi okoliš. Želimo također preispitati naš odnosa prema prirodi i okolišu te razvijati svijest o očuvanju i održivom korištenju prirodnih resursa.

Sve to radimo za vlastito zdravlje, zdravlje svojih najmilijih i naše planete!

Aktivnosti, ishodi i radovi učenika dostupni su na:

 


Trgovačka škola Split