2024-09-16 14:19:30

Uveli smo učenike u svijet umjetne inteligencije

Izradile: Ivana Prezzi i Magda Barišić, šk. god. 2024./2025.

Ovaj scenarij poučavanja primjer je dobre prakse inovativnih metoda poučavanja u školi u sklopu CARNET-ovog projekta BrAIn.

Cilj je doprinijeti kvaliteti i duljini vremena koje učenici provode u odgojno-obrazovnom procesu kroz integraciju digitalnih tehnologija za uspostavu personaliziranog pristupa učenju i poučavanju te kroz razvoj kurikuluma i digitalnog obrazovnog sadržaja iz područja digitalnih tehnologija u nastajanju. Učenici će kroz ovaj scenarij i njemu slične razviti svoje digitalne i suradničke vještine te kritički pristupiti informacijama, što je ključno za njihovu budućnost u digitalnom svijetu. 

Nastavni predmet: Umjetna inteligencija

Cjelina: Osnove umjetne inteligencije (UI)
Trajanje: 6 školskih sati (3 blok sata)
 

Ishodi učenja:

prepoznati ključne ličnosti i događaje u povijesti UI razlikovati osnovne pojmove i primjene UI kritički analizirati i prilagoditi informacije korištenjem ai alata izraditi i prezentirati digitalne sadržaje koristeći AI alate razviti suradničke vještine i vještine prezentiranja

Tijek nastavnog procesa:

1. Blok sat (1. i 2. školski sat): Uvod i istraživanje

Uvod:

Prezentacija nastavnika: Nastavnik pomoću PowerPoint prezentacije uvodi učenike u osnove umjetne inteligencije, objašnjava ključne pojmove i povijesni razvoj UI. Učenici dobivaju pregled najvažnijih osoba u povijesti UI poput Alana Turinga i Johna McCarthyja. Pogledaj prezentaciju PREZENTACIJA

Zadaci za učenike:

Zadatak 1: Učenici koriste ChatGPT alat kako bi zatražili dodatne informacije o Alanu Turingu, Johnu McCarthyju i drugim ključnim osobama u povijesti UI. Zadatak 2: Učenici prikupljene informacije sažimaju i prilagođavaju za prezentaciju koristeći ChatGPT alat.

Aktivnosti:

Učenici rade u grupama, pretražuju informacije, razgovaraju i prilagođavaju sadržaj. Nastavnik pomaže i usmjerava učenike tijekom rada.

2. Blok sat (3. i 4. školski sat): Izrada prezentacije

Uvod:

Prezentacija nastavnika: Nastavnik objašnjava kako koristiti alat Slidego za izradu PowerPoint prezentacija. Učenici dobivaju upute za izradu prezentacije na temu Osnove UI.

Zadaci za učenike:

Izrada prezentacije: Učenici koriste Slidego ili dr. AI alat  za izradu PowerPoint prezentacije na temu Osnove UI. U prezentaciju uključuju prilagođene tekstove iz prethodnog zadatka, kao i stvarne primjere primjene UI (npr. preporučivanje proizvoda na Amazonu ili eBayu). Dodatni zadatak: Učenici nadopunjuju prezentaciju svojim stvarnim iskustvima s UI.

Aktivnosti:

Učenici rade u grupama na izradi prezentacije. Nastavnik nadzire rad učenika, pruža povratne informacije i pomoć po potrebi.

3. Blok sat (5. i 6. školski sat): Prezentacija i evaluacija

Uvod:

Priprema za prezentaciju: Učenici pripremaju završne detalje svojih prezentacija i uvježbavaju prezentiranje.

 

Aktivnosti:

Prezentacija rada: Predstavnik svake grupe izlazi pred razred i prezentira uradak svoje grupe, objašnjavajući koji alat su koristili za izradu prezentacije putem AI (Slidego ili dr.) i objašnjavajući kako su je dodatno obogatili sadržajem koji im nije ponudila UI. Evaluacija: Prezentirane uratke ocijenit će ostali timovi. Samovrednovanje: Nakon evaluacije, uzimajući u obzir komentare svojih kolega, učenici će sami vrednovati svoje uratke.

Kriteriji za ocjenjivanje prezentacija:

Usvojenost znanja: Odličan (5): Učenik povezuje usvojeno znanje s drugim sličnim sadržajima. Vrlo dobar (4): Učenik poznaje sve nastavne sadržaje, ali ih ne povezuje sa sličnim sadržajima. Dobar (3): Učenik poznaje osnovne pojmove. Dovoljan (2): Učenik se prisjeća osnovnih pojmova uz pomoć nastavnika.    

   

 


Trgovačka škola Split