2024-10-08 08:48:40 Split kroz povijest – marketinška kampanja za obnovu sumpornih toplica Primjer dobre prakse inovativnih metoda poučavanja Izradile: Magda Barišić i Ivana Prezzi Malo je poznato da je iz Splita već 1 822 godine (kada je brojio samo 7000 stanovnika) u razne krajeve Europe odlazila knjižica s podacima koji bi i danas bili svojstveni svakom turističkom prospektu! U uvodnom dijelu isticala se blagost klime i slikovitost okolice: 'brežuljci osuti selima, gajevima, vinogradima"; nabrajale plodine "dobro vino i ulje, sočni krastavci, dinje i drugo voće"; hvalila oborita morska riba, čuvene pastrve iz Jadra te obilata i ukusna divljač iz zaleđa. Gostima se preporučala visokokvalitetna bračka vugava kaštelanski merzamim, omiški muškat; slasne hvarske smokve i nenadmašivi šoltanski med. Taj zanimljivi prastari splitski "turistički prospekt" koji je reklamirao prapočetke današnjih Splitskih toplica u Marmontovoj ulici završavao je napomenom: "S velikim povjerenjem mogu doputovati u ovaj grad domaći i strani gosti kupanja radi, jer se u istome mogu posavjetovati sa sposobnim liječnicima i odsjesti u svratištima i privatnim kućama, a boravak će im biti veoma ugodan, koristan zdravlju i prijatan življenju."
IZVOR: GKMM
Dragi maturanti, Do kraja listopada trebate odabrati svoju temu za završni rad. Prema Pravilniku o izradbi i obrani završnog rada u srednjim strukovnim školama, završni rad može biti oblikovan na nekoliko načina: kao projekt, praktični rad s elaboratom, složeniji ispitni zadatak ili neki drugi oblik usklađen s nastavnim planom i programom. Suvremeni pristupi obrazovanju pružaju nam priliku da vas, kroz mentorski rad, vodimo pri izradbi različitih tipova završnih radova. Umjesto klasičnih pisanih radova koji se godinama ponavljaju, pozivamo vas da sudjelujete u osmišljavanju i provedbi projekta. Projekt vam nudi priliku da kroz inovativan i kreativan pristup povežete teoriju i praksu te na praktičan način pokažete stečena znanja i vještine iz područja komercijale. Iskoristite ovu priliku da svoj završni rad učinite zanimljivim, relevantnim i korisnim za svoju budućnost! Naziv projekta: "Split kroz povijest – marketinška kampanja za obnovu sumpornih toplica" Cilj projekta: Učenici će osmisliti i izraditi marketinšku kampanju za obnovu povijesnih Splitskih sumpornih toplica kao modernu turističku atrakciju, primjenjujući znanja iz marketinga i strukovnih vježbi. Ključne aktivnosti: 1. Istraživanje tržišta: Učenici istražuju povijesnu važnost Splitskih sumpornih toplica (kroz povijesne izvore i tekstove, kao što je onaj koji je naveden na početku). Analiziraju trenutne trendove u zdravstvenom i wellness turizmu te definiraju ciljne skupine (turisti, lokalno stanovništvo, zdravstveni turisti). 2. Osmišljavanje proizvoda: Učenici razvijaju ideju modernog wellness centra baziranog na povijesnim sumpornim toplicama, uz dodatne sadržaje (npr. wellness tretmani, edukativne ture, suveniri poput kozmetičkih proizvoda na bazi sumporne vode). Razmatraju ekološki održive proizvode i lokalnu proizvodnju, povezanu s povijesnom baštinom Splita. 3. Izrada marketinškog plana: Učenici kreiraju marketinški plan koji uključuje analizu tržišta, određivanje ciljnih skupina, postavljanje ciljeva kampanje te definiranje promotivnih aktivnosti. Plan uključuje digitalne i tradicionalne marketinške alate, poput društvenih mreža, web stranice, letaka, brošura i plakata. Razvijaju slogan i vizualni identitet kampanje. 4. Cjenovna strategija: Na osnovu prikupljenih podataka o tržištu, učenici kreiraju cjenik usluga (npr. cijena ulaznica, wellness tretmana, suvenira) te razmatraju strategije popusta i promotivnih akcija. 5. Promocija kroz društvene mreže: Učenici kreiraju sadržaj za društvene mreže (Facebook, Instagram), uključujući fotografije, kratke videozapise i postove koji promoviraju povijesnu vrijednost Splita i wellness ponudu. 6. Organizacija događaja: Planiraju otvorenje obnovljenih toplica u Splitu, osmišljavajući promotivni događaj koji uključuje poziv medija, promotivne materijale, degustacije lokalnih proizvoda, povijesne ture i wellness prezentacije. Ishodi učenja: 1. Učenici će steći praktična znanja o istraživanju tržišta, osmišljavanju proizvoda i kreiranju marketinške kampanje. 2. Razviti sposobnost timskog rada, kreativnog razmišljanja i organizacije događaja. 3. Primijenit će teorijska znanja iz marketinga u stvarnoj situaciji, povezujući povijest i suvremene turističke trendove. 4. Učenici će se upoznati s digitalnim alatima za promociju (npr. Canva, Instagram Ads, Facebook Ads). 5. Razvit će kritičko razmišljanje kroz analizu tržišta i određivanje ciljnih skupina. Ovaj projekt ne samo da će učenike angažirati u praktičnim zadacima povezanima s marketingom i strukovnim vježbama, već će im pružiti priliku da povežu povijesno nasljeđe Splita s modernim turističkim trendovima. Učenici će razvijati kreativne, organizacijske i digitalne vještine kroz stvaranje stvarnog marketinškog projekta. |
Trgovačka škola Split |