2024-12-03 18:28:16 Posjet kući Ivane Brlić Mažuranić Posjet kući Ivane Brlić Mažuranić – Primjer dobre prakse: korelacija predmeta Hrvatskoga jezika, Engleskog jezika, Vjeronauka i školske knjižnice Potaknuti djelom i stvaranjem našeg hrvatskog Andersena Ivane Brlić Mažuranić u petak 22. studenog učenici 1.b i 1.c razreda posjetili su Ivaninu kuću bajke u Ogulinu s prof. hrvatskoga jezika Suzanom Ković, prof. engleskoga jezika Vinom Bezić, prof. vjeronauka Antonijom Tošić i školskom knjižničarkom Margaretom Glavurtić.
Ivana Brlić Mažuranić rođena je u Ogulinu 18. travnja 1874. u uglednoj hrvatskoj obitelji. Školujući se privatno stekla je dobru temeljnu naobrazbu govorivši više stranih jezika. Mlada se udala za političara i odvjetnika Vatroslava Brlića iz Broda na Savi. U obiteljskoj knjižnici pronalazi ambijent i inspiraciju za bajke čije uporište nalazi u slavenskoj mitologiji i počinje ih pisati za svoju djecu. Godine 1913. piše prvi roman za djecu: Čudnovate zgode i nezgode šegrta Hlapića, a zatim i Priče iz davnine 1916., knjigu bajki koja ju je proslavila i koja je prevedena na sve važnije svjetske jezike. Prevodila je s njemačkoga i francuskoga, a Akademija ju je dva puta, 1931. i 1938. predlagala za Nobelovu nagradu, primivši je 1937. godine kao prvu ženu za svog dopisnoga člana. Umrla je u Zagrebu 21. rujna 1938. „Davne 1916. na kućnom ognjištu Brlićevih u Slavonskom Brodu zaiskrile su Ivanine priče. Poletjele su slavonskobrodskim ulicama i od tada sele iz doma u dom. Pune vjernosti, hrabrosti i dobrote, čuvaju vjeru u istinske ljudske vrijednosti.“ Sanja Božić Ivanina kuća bajke je multimedijalni i interaktivni centar za sve generacije smještena u drevnom Frankopanskom kaštelu u kojoj se posjetitelji na suvremen način susreću sa stvaralaštvom Ivane Brlić Mažuranić. Posebno nas se dojmila izložba o djelima I. B. Mažuranić koja se temelji na principima znanja i upotrebi suvremene tehnologije. Izložba započinje čarobnom šumom u kojemu stabla pripovijedaju priče iz Ivaninih djela i zgode iz njezina života. Ognjište predstavlja kutak u kojemu se mogu preslušati bajke iz različitih europskih zemalja. Posebno je bogata i knjižnica u kojoj su izložena prva izdanja bajki. Imali smo prilike pogledati i edukativni animirani film iz života književnice. Ove godine navršava se sto i pedeseta obljetnica rođenja I. B. Mažuranić i njoj u čast učenici 1.c razreda Ana Guć i Matej Pivac pripremili su prigodni program i ispričali bajku Kako je Potjeh tražio istinu. Učenike su za izvođenje prigodnog programa pripremile prof. hrvatskoga jezika Suzana Ković i školska knjižničarka Margareta Glavurtić. Cilj ove posjete Ivaninoj kući bajke je razvijanje interesa za knjigu i poticanje čitanja kod učenika, upoznavanje učenika s književnim stvaralaštvom Ivane Brlić Mažuranić i razvijanje kreativnosti u pripovijedanju i umjetničkom stvaranju. Učenici će na satu Hrvatskoga jezika kreativno osmisliti zamišljeni intervju sa spisateljicom I. B. Mažuranić u kojem će postavljati pitanja koja se tiču njezina životopisa i književnoga stvaralaštva. Izrazit će svoj doživljaj Ivanine kuće bajke u Ogulinu te pripovijedati o njezinoj bajci "Kako je Potjeh tražio istinu". Učenici će na satu Engleskoga jezika s prof. engleskoga jezika Vinom Jerković napisati osvrt i iznijeti svoje dojmove o posjetu Ivaninoj kući bajke. Na satu Vjeronauka s prof. vjeronauka Antonijom Tošić istražit će kršćanske elemente u bajci Kako je Potjeh tražio istinu. Time je postignuta korelacija predmeta Hrvatski jezik, školske knjižnice, Engleskog jezika i Vjeronauka. Ovim posjetom ostvareni su svi planirani ishodi.
Očekivani ishodi / postignuća: Čitati s voljom i interpretirati bajke Ivane Brlić Mažuranićti Razgovarati i iznositi svoje dojmove o pročitanom Povezati književno stvaralaštvo I. B. Mažuranić sa svakodnevnim životom Izdvojiti iz pročitane bajke elemente slavenske mitologije i kršćanske elemente Prepričavati bajke vršnjacima i nastavnicima Kreativno se izraziti Izabrati različite tehnike kreat. izraž. i koristiti se njima: tumači i vrednuje postojeće i osmišljava nove ideje povezane s osobnim iskustvima i poznatim temama Učenici pronalaze elemente kršćanstva u djelu Ivane Brlić Mažuranić Kako je Potjeh tražio istinu. Učenici pronalaze poveznicu između fantastičnih, mitskih i kršćanskih likova u bajci Kako je Potjeh tražio istinu.
Hrvatski jezik - ishodi
A.1.1. Učenik opisuje i pripovijeda u skladu sa svrhom i željenim učinkom na primatelja. A.1.4. Učenik piše tekstove opisnoga i pripovjednog diskursa u kojima ostvaruje obilježja funkcionalnih stilova u skladu sa svrhom i željenim učinkom na primatelja. B.1.1. Učenik izražava svoj literarni doživljaj i objašnjava stav o književnom tekstu. B.1.2. Učenik opisuje književni tekst prema temi i žanru. B.1.4. Učenik se stvaralački izražava prema vlastitome interesu potaknut tekstom. C.1.1. Učenik tumači utjecaj medijskih tekstova na svakodnevni život primatelja.
Ishodi Međupredmetnih tema:
Osobni i socijalni razvoj A.4.3 Razvija osobne potencijale A.4.4. Upravlja svojim obrazovnim i profesionalnim putem C.4.4. Opisuje i prihvaća vlastiti kulturni i nacionalni identitet u odnosu na druge kulture. Učiti kako učiti Uku A.4.5.3 Učenik kreativno djeluje u različitim područjima učenja Uku A.4.5.4. Učenik samostalno kritički promišlja i vrednuje ideje.
Izradile: Suzana Ković, Vina Bezić, Antonija Tošić i Margareta Glavurtić
|
Trgovačka škola Split |