2025-04-22 17:21:00 Debata: “Ulagati u investicijske fondove ili držati novac u banci?” Primjer dobre prakse inovativnih metoda poučavanja Svjetski dan investicijskih fondova obilježava se svake godine 19. travnja s ciljem promicanja financijske pismenosti. Ovaj dan posvećen je podizanju svijesti o važnosti dugoročnog ulaganja, financijskog planiranja i osobne odgovornosti u upravljanju novcem. Svjetski dan investicijskih fondova prvi je put obilježen 2019. godine na inicijativu organizacije EFAMA (European Fund and Asset Management Association), uz podršku nacionalnih udruga i institucija širom Europe. Cilj je približiti građanima, osobito mladima, koncept investicijskih fondova kao dostupnog i sigurnog načina ulaganja koji može pomoći u ostvarivanju financijskih ciljeva.
Povodom Svjetskog dana investicijskih fondova 21. travnja, 5., 6. i 7. školski sat mentorica Marija Istenić za maturante komercijalnog smjera organizirala je edukativnu aktivnost u obliku debate. Kroz debatu na temu “Ulagati u investicijske fondove ili držati novac u banci?”, učenici su razvijali financijsku pismenost i razumijevanje tržišnih mehanizama, ali i važne komunikacijske i analitičke vještine potrebne u svakodnevnom životu. Učenici su bili podijeljeni u dva tima - jedan tim zastupao je stajalište da je ulaganje u fondove korisnije, dok je drugi branio ideju da je sigurnije držati novac u banci. Tim “Ulaganje u fondove” Učenici ovog tima imali su zadatak obraniti stav da je ulaganje u investicijske fondove bolji izbor od držanja novca u banci. Njihovi glavni argumenti bili su: potencijalno veći prinos na ulaganja u odnosu na niske kamate na štednju. diversifikacija rizika kroz ulaganje u različite instrumente (dionice, obveznice, tržišta). zaštita od inflacije – fondovi mogu rasti brže od rasta cijena. porezne olakšice kod određenih vrsta fondova. stručno upravljanje sredstvima od strane financijskih stručnjaka. pristup globalnim tržištima i specijaliziranim sektorima. likvidnost – mogućnost brze isplate sredstava. niže naknade u usporedbi s nekim bankovnim uslugama.Tim “Novac u banci” Drugi tim snažno je zastupao sigurnost i stabilnost koje pruža štednja u banci. Njihovi argumenti uključivali su: sigurnost kapitala uz državnu zaštitu štednje stabilnost i predvidivost štednje. jednostavno korištenje i lako razumijevanje štednih proizvoda. brz pristup sredstvima bez rizika. otpornost na tržišne šokove i ekonomske krize. nema potrebe za financijskim znanjem ili aktivnim upravljanjem. jasni i transparentni uvjeti. pogodno za kratkoročne ciljeve i sigurnosnu mrežu.Ovim načinom rada učenici su: aktivno učili kroz istraživanje i raspravu povezali školski sadržaj s realnim životnim situacijama razvijali kritičko mišljenje, komunikaciju i timski rad učili se demokratskom izražavanju mišljenja i međusobnom poštovanju ojačali samopouzdanje i vještine javnog nastupaDebata je pokazala koliko učenici mogu biti motivirani kada im se pruži prilika da uče na zanimljiv, interaktivan i životno primjenjiv način. Rasprava je bila argumentirana, strukturirana i vođena u duhu međusobnog poštovanja. Iako se timovi nisu natjecali za pobjedu, svi su učenici izašli iz ove aktivnosti bogatiji za nova znanja, vještine i iskustvo - sposobnost kritičkog promišljanja i donošenja informiranih financijskih odluka. Naša škola će i dalje poticati ovakve aktivnosti koje učenicima omogućuju da razvijaju kompetencije potrebne za 21. stoljeće. Aktivnosti učenika i ostvareni ishodi u prilogu. |
Trgovačka škola Split |