2021-12-13 12:53:58

INTERKULTURALNA KOMUNIKACIJA

OSTVARENJE ISHODA PREDMETA TEHNIKA VANJSKOTRGOVINSJOG POSLOVANJA I MEĐUPREDMETNE TEME OSOBNI I SOCIJALNI RAZVOJ

Izradila: Ivana Prezzi

U sklopu nastavne cjeline Uspostavljanje veza na stranom tržištu iz sadržaja nastavne jedinice Interkulturalna komunikacija, predmeta Tehnika vanjskotrgovinskog poslovanja u trajanju jednog školskog sata, učenici navode primjer tradicije i mentaliteta poslovnih ljudi određene zemlje. U budućoj poslovnoj suradnji cilj je prilagododiti se u interkulturalnoj komunikaciji i naučiti primjenjivati novostečene vještine u suradnji s inozemnim partnerima i kolegama. 

 

Interkulturalna komunikacija pojam je koji se odnosi na komunikaciju između različitih kultura. Pod tim nazivnikom ubrajamo i razumijevanje kako nas naše okruženje i kultura u kojoj odrastamo oblikuje, a kako da izbjegnemo stereotipe i predrasude u komunikaciji i poslovanju s ljudima iz drugačijih poslovnih kultura.

U svijetu globalnog poslovanja svakodnevno smo u kontaktu i surađujemo s ljudima drugih kultura i nacionalnosti. Vještina u kojoj svjesno vladamo i uvažavamo kulturološke različitosti zovemo interkulturalna komunikacija. Uviđanje potrebe i važnosti učenja i istraživanja interkulturalne komunikacije, razvijanja svijesti o vlastitim kulturnim identitetima i uvažavanja drugih, razvijanju interkulturalne osjetljivosti,  učenje gledanja, analiziranja i rješavanja problema iz perspektive kulturnih razlika važni su za stjecanje različitih kulturnih znanja i specifičnosti.

 U sklopu nastavnog predmeta učenici će pogledati  virtualnu izložbu HUNCRO.Virtualna izložba HUNCRO- HRVATSKA – MAĐARSKA, 800 GODINA ZAJEDNIČKE BAŠTINE  zajednički je projekt Mađarskog narodnog muzeja (Budimpešta) i Galerije Klovićevi dvori (Zagreb). Cilj joj je predstaviti hrvatsko-mađarske kulturno-povijesne odnose u širokom i ilustrativnom kontekstu te na taj način jačati osjećaj zajedničke pripadnosti dvaju naroda. Virtualna izložba dostupna je na https://mnm.hu/virtualis/arsetvirtus/

Kulturalne razlike obogaćuju. Na ovaj način učenik ostvaruje i  ishode međupredmetne teme  osobnog i socijalnog razvoja (osr C.5.4.):

-analizira vrijednosti svog kulturnog nasljeđa u odnosu na multikulturalni svijet

-analizira i kritički se odnosi prema iskustvima svoje i drugih kulturnih zajednica

-živi u skladu s vrijednostima i kulturom svoje zajednice poštujući kulturni identitet drugih


Trgovačka škola Split