2021-12-14 13:40:00

MEĐUNARODNI DAN LJUDSKIH PRAVA

Međunarodni dan ljudskih prava obilježava se svake godine 10. prosinca na dan kada je potpisana Opća deklaracija Ujedinjenih naroda o ljudskim pravima 1948. godine.  Deklaracijom je prvi put u povijesti čovječanstva priznato pravo svih ljudi na „život, slobodu i sigurnost… bez ikakvih razlika”.

Ljudska prava ključan su preduvjet izgradnji mirnih, stabilnih i razvijenih društava

Samim postojanjem na ovom svijetu mi imamo pravo na njih i ona nam ne mogu biti oduzeta. Na nama je da budemo svjesni naših i tuđih prava te da poštujemo druge unatoč našim različitostima.

Međunarodni dan ljudskih prava s učenicima trećih i četvrtih razreda u našoj školi obilježile su profesorice Ivana Čota i Marija Istenić.

Radovi učenika 

 

AKTIVNOSTI UČENIKA

Učenici će istraživati na internetu  i proučiti zanimljivosti o zadanoj temi: Međunarodni dan ljudskih prava.  Učenici će odgovoriti na pitanja: Što su ljudska prava? Odakle nam uopće ljudska prava? Na kojim vrijednostima se temelje ljudska prava? Zašto je bitna borba za ljudska prava? Kako se obilježava Međunarodni dan ljudskih prava ? Učenici će prikazati razvoj ljudskih prava kroz povijest, pročitati će Opću deklaracija o ljudskim pravima te pronaći primjere kršenja ljudskih prava u današnje vrijeme?
Svoje odgovore i sve  zanimljivosti vezane za Međunarodni dan ljudskih prava prikazati će u jednom od digitalnih alata prema vlastitom odabiru ( PPT, Canva, Genially...).  Nakon izrade digitalnog sadržaja učenici će prezentirati svoj rad pred ostalim učenicima u razredu te se međusobno vrednovati prema unaprijed zadanim kriterijima. Najbolje radove  učenici će postaviti na Padlet.

Na satovima Hrvatskoga jezika učenici će za motivaciju dobiti zvučni zapis himne slobode („O lijepa, o draga, o slatka slobodo…) s kojom započinju tradicionalno Dubrovačke ljetne igre. Izradit će Padlet za 2. temu Hrvatskoga jezika koja nosi naziv O, slatka slobodo. Postavljat će svoje radove:

misli što je za njih sloboda istraživačke radove o slobodi nekad i danas komentar na govor Martina Luthera Kinga naslovnice za Gundulićevu Dubravku analiza ulomka (1.čin/2.skazanje – Ribarovo viđenje slobode u okupiranoj Dalmaciji)

ISHODI:

definirati pojam ljudskih prava prikazati razvoj ljudskih prava kroz povijest razlikovati kategorije ljudskih prava ukazati na nužnost poštivanja ljudskih prava razviti razumijevanje za društvene probleme jačati svijesti o vrijednosti i važnosti borbe za ljudska prava razviti razumijevanje i međusobno uvažavanje prepoznati ulogu i značaj zaštite ljudskih prava inicirati pozitivan stav o poštivanju ljudskih prava

ISHODI HRVATSKOGA JEZIKA:

SŠ HJ A.3.1. Učenik govori upućivačke i raspravljačke tekstove na temu slobode.
SŠ HJ B.3.1. Učenik izražava svoj literarni doživljaj o Dubravki Ivana Gundulića i uspoređuje svoje stavove sa stavovima drugih čitatelja, učenika iz razreda.
SŠ HJ B.3.4. Učenik se stvaralački izražava (Canva, Padlet) prema vlastitome interesu potaknut govorima o slobodi (Martin Luther King, Charlie Chaplin) i djelom za cjelovito čitanje (Ivan Gundulić, Dubravka).
SŠ HJ C.3.2. Učenik objašnjava tekstove iz europske kulturne baštine i kulturnoga kruga i njihov utjecaj na hrvatski kulturni identitet (Sloboda nekad i danas).

MEĐUPREDMETNE TEME:

IKT A 4. 1. Učenik kritički odabire odgovarajuću digitalnu tehnologiju.
IKT C 4. 4. Učenik samostalno odgovorno upravlja prikupljenim informacijama.
IKT A.5.1. Učenik analitički odlučuje o odabiru odgovarajuće digitalne tehnologije.
OSR A.5.3. Razvija svoje potencijale.
OSR B 4.2. Suradnički uči i radi u timu.
POD A.5.1. Primjenjuje inovativna i kreativna rješenja
POD B.4.2. Planira i upravlja aktivnostima.
UKU A.4/5.1. Učenik samostalno traži nove informacije iz različitih izvora, transformira ih u novo znanje i uspješno primjenjuje pri rješavanju problema.
UKU A.4/5.3. Učenik kreativno djeluje u različitim područjima učenja.
UKU A.4/5.4. Učenik samostalno kritički promišlja i vrednuje ideje.


Trgovačka škola Split