2022-04-21 15:25:45

Dani medijske pismenosti u Komercijalno-trgovačkoj školi Split

Agencija za elektroničke medije i UNICEF pokrenuli su 2018. projekt Dani medijske pismenosti s ciljem osvještavanja javnosti o važnosti medijske pismenosti, osnaživanja građana vještinama medijske pismenosti, stvaranja platforme za suradnju brojnih društvenih dionika i razvoja održivih projekata medijske pismenosti, te pružanja podrške odgajateljima i nastavnicima razvojem edukacijskih materijala za medijsko obrazovanje.

Dani medijske pismenosti održavaju se pod pokroviteljstvom Ministarstva kulture i Ministarstva znanosti i obrazovanja, uz sudjelovanje brojnih srednjih škola i drugih obrazovnih ustanova. I ove se godine naša škola pridružila projektu u organizaciji ovog događanja na državnoj razini. Prema službenom rasporedu dostupnom na https://www.medijskapismenost.hr/dani-medijske-pismenosti-2022-raspored-dogadanja/ naša je škola na rasporedu 05.05.2022. u 17:00. Pozivamo sve učenike, roditelje i nastavnike da nam se pridruže! Vaše organizatorice:  Magda Barišić, Mirela Maričić, Vanja Perković i Ivana Prezzi

Ove godine u fokusu Dana medijske pismenosti je važnost medijskog obrazovanja s naglaskom na kritičko razmišljanje, razumijevanje kako mediji funkcioniraju, prepoznavanje dezinformacija te razumijevanje utjecaja influencera, prikrivenog oglašavanja i algoritama koji određuju koje informacije i sadržaji nam se nude na internetu i društvenim mrežama i tako utječu na naše stavove i stvaranje slike o svijetu oko nas, ključnim društvenim temama i događajima.

Cilj radionice je upoznati naše učenike, nastavnike i roditelje o velikoj ulozi oglašavanja u životu mladih.  Mladi su okruženi različitim medijima 24 sata na dan.  Današnje generacije ne znaju živjeti bez medija. Medij 21. stoljeća - internet je sve moćnije oružje u borbi za kupce.  Nove "sile" koje neprestano jačaju - reklamiraju proizvode na društvenim mrežama su instagram, facebook, youtube, snapchat, a tu su i blogeri, influenceri...  Pod najvećim utjecajem oglašavanja su djeca i mladi. Zašto? Zato što mladi vjeruju. 

Informirat ćemo vas o prikrivenom oglašavanju, korištenju neetičnih propagandnih poruka (etika u marketingu) jer znamo da se rabe sva sredstva u cilju prodaje proizvoda.  Iako znamo kojim se trikovima služe oglašivači, često kupujemo baš onu maskaru koja produžuje trepavice za 60%, "čudotvornu" kremu  koja će nas pomladiti ili paštetu koja se promovira kao zdrava hrana, a poželjna je i u ishrani djece - "odobrile mame".  Nećemo zaboraviti ni influencere i njihovu ulogu u životima mladih. 

Magda Barišić, Mirela Maričić, Vanja Perković i Ivana Prezzi


Trgovačka škola Split