2022-05-27 22:32:38

eTwinning projekt “EUROPE’S REGIONS - ECONOMIC FEATURES” - završne aktivnosti

Posljednjim Zoom sastankom učenika i nastavnika naš eTwinning projekt “Europe’s regions - Economic features” priveli smo kraju.

Projekt je početkom listopada 2021. pokrenula Virginie Dernoncourt, profesorica ekonomske grupe predmeta iz Francuske, a kao partneri projektu su se priključili: Clara Alegre Barades iz Španjolske, Lenka Opatova iz Češke, Ludmilla Manns iz Njemačke i Marija Istenić iz Hrvatske.

Iz naše škole u projektu je sudjelovalo 29 učenika 3. i 4. razreda smjera komercijalist i Marija Istenić, prof. mentor koja je nositeljica eTwinning projekta u školi.

Surađujući na različitim aktivnostima učenici su se bavili gospodarskim temama, učili o povijesnim, kulturnim i prije svega ekonomskim značajkama različitih europskih regija.

Prema planu projektnih aktivnosti jedan od zadataka je bio predstaviti našim partnerima, nastavnicima i učenicima, povijesna, kulturna i ekonomska obilježja naše regije. Koristeći različite digitalne alate potrudili smo se što bolje prikazati Dalmaciju: naše prirodne ljepote, vrijednu kulturno-povijesnu i prirodnu baštinu, bogatu nematerijalnu kulturnu baštinu, tradicionalna jela, naše sportaše po kojima nas brojni stranci prepoznaju,  a poseban naglasak bio je na našim ekonomskim obilježjima.

Naši učenici su napravili virtualnu izložbu i predstavili svoje inovativne i kreativne radove online na virtualnom zidu Padleta:

Jedna od aktivnosti bila nam je predstaviti gospodarske sektore naše regije: primarne, sekundarne i tercijalne. Glavna pitanja naše grupne aktivnosti bila su:

Koji su gospodarski sektori najvažniji za naše regije? Koji su gospodarski sektori i industrije zajedničke za naše regije ? Što je posebno za lokalna poduzeća koja predstavljaju ove gospodarske sektore u našim regijama?

Učenici podjeljeni u 6 mješovitih, međunarodnih grupa radili su sa svojim mentorima. Svaka grupa trebala je iz svoje regije u zajedničku prezentaciju u Canvi predstaviti po jednu tvrtku iz primarnog, sekundarnog i tercijarnog sektora.

Međunarodne grupe i njihove radove možete pronaći na poveznici:

https://docs.google.com/document/d/1ZpYCsUW8BRMNQjkxLzqgZBPQurAczmuMjgMNuL5Zi_g/edit

 

Posebno zanimljivo je bilo rješavanje kvizova koje su osmislili učenici. Svaka zemlja morala je napraviti Kahoot kviz o nekoj od partnerskih zemalja, kako je zadano u tablici. Učenici su proučili prezentacije partnerskih zemalja i potrudili se što više zapamtiti i naučiti o kulturi i ekonomskim značajkama zemalja u projektu kako bi što bolje sastavili kviz i produbili svoje znanje o povijesti, kulturi i gospodarstvu zemalja uključenih u projekt.

Naši učenici napravili su kviz o Francuskoj, a rješavali su ga učenici iz Njemačke. Kviz o Hrvatskoj napravili su učenici iz Španjolske, a rješavali su ga učenici iz Češke. Kako je to izgledalo možete pronaći na poveznicama u nastavku.

https://kahoot.it/challenge/3adf03b0-4190-4a49-ab15-a993b2da97c0_1644954242780

https://kahoot.it/challenge/28d1a8a3-861b-4767-b706-c65563718f78_1644753151210

Svi učenici su aktivno sudjelovali u aktivnostima projektnog tima, kritički su raspravljali o gospodarskim sektorima zajedničkim za sve regije, važnosti očuvanja kulture i običaja jednog naroda kao i mogućnosti profesionalnog razvoja uz jačanje digitalnih i strukovnih kompetencija.

Sudjelovanje u ovom projektu učenicima je bilo novo, poučno i nezaboravno  iskustvo. Komunicirali su sa svojim vršnjacima na engleskom jeziku, dopisivali se i razmjenjivali iskustva, upoznali nove kulture i različite običaje te produbiti svoja znanja. Naučili su uvažavati međusobne razlike, razvijali kritičko mišljenje, timski rad, kreativnost, inovativnost, međusobnu komunikaciju, suradnju i osjećaj odgovornosti.​ Razvijali su i druge vještine poput jezičnih, medijskih, poduzetničkih, socijalnih i digitalnih što je i cilj projektne nastave. 

Evo što su rekli učenici?

Na ovakvim projektima kod učenika se razvijaju različite kompetencije pri čemu najveću korist imaju sami učenici koji ishode ostvaruju na zanimljiv način.

Napravljena je evaluacija projekta, a rezultate evaluacije možete pronaći na poveznici:

https://twinspace.etwinning.net/files/collabspace/4/24/924/199924/files/b2667e0df.pdf

Završne riječi partnera pune su hvale o našem zajedničkom radu i nade u ponovni susret u nekom drugom projektu.

Vidimo se već iduće godine na nekoj novoj temi!

                                                                           Marija Istenić, prof. mentor


Trgovačka škola Split