2022-10-09 10:58:04

I ove godine bez natjecanja Komercijalni poslovi

Državno natjecanje učenika strukovnih škola - WorldSkills Croatia 2022., najavljeno  kao najveće događanje u strukovnom obrazovanju u Hrvatskoj, nažalosti ni ove godine neće uključivati disciplinu Komercijalni poslovi.

 

Model natjecateljskog zadatka komercijalnih poslova koncipiran je tako da učenika potakne na prodajne i marketinške aktivnosti već neke postojeće tvrtke u okvirima srednjeg poduzetnika koja se bavi prodajom na veliko. U sklopu navedenog, učenicima je pušteno na volju da osmisle elemente marke novog proizvoda kao što su naziv marke,  znak marke, slogan, zaštitni znak,  dizajn i dimenzije ambalaže novog proizvoda,   proizvod s aspekta zdravlja i sigurnosti kupaca (sastav i ambalaža proizvoda), kvalitete u smislu dodijeljivanja cerifikata kao i strategiju za određivanje cijene novog proizvoda.

Komercijalno-trgovačka škola Split plasirala se na državno natjecanje Worldskills Croatia 2020. u disciplini Komercijalni poslovi. Međutim, natjecanje nije održano zbog korone. Učenica naše škole koja je tada pobijedila na međužupanijskom natjecanju, u sklopu svoje fiktivne tvrtke Jadranska nit koja se bavi trgovinom posteljnog i stolnog rublja, plasirala je na tržište novi proizvod – stoljnjak pod nazivom Paška nit  kao logičan slijed,  s namjerom uvođenja dodatnog posteljnog programa  Bračka nit i Hvarska nit. Dopadljivost našim kupcima htjela je postići upravo lokalnim nazivima i provjerenom kvalitetom, a stranim kupcima originalnošću i autentičnošću hrvatskog tradicionalnog proizvoda. Sam naziv usmjeren je na autohtonost i autentičnost hrvatskog proizvoda, povezivanje sa kulturnom baštinom i tradicijom kako bi bio prepoznatljiv na europskom tržištu, a opet uz očuvanje nacionalnog identiteta što se smatra povratkom na hrvatski tradicionalni proizvod i povezivanje s domaćim kupcima.

Kvalitetu proizvoda osigurala je certifikatima ISO 9001, ISO 14001, Hrvatska kvaliteta i Povjerenje u tekstilISO 9001 je međunarodno priznat standard za uspostavljanje i održavanje sustava upravljanja kvalitetom u bilo kojoj tvrtki. Prepoznat je kao temelj na kojemu će svaka tvrtka izgraditi sustav koji će osigurati zadovoljstvo kupaca i mogućnost unapređenja. Mnoge ga tvrtke zahtijevaju kao minimalan uvjet kojeg dobavljač treba zadovoljiti. ISO 14001 je certifikat koji se odnosi na zaštitu okoliša i primjenjiv je na sva područja poslovanja. Potvrđuje kontrolu sustava upravljanja okolišem od strane organizacije i potiče korporativnu odgovornost prema okolišu. Certifikat Hrvatska kvaliteta daje jamstvo da se radi o proizvodima koji predstavljaju sam vrh svjetske ponude u svojoj klasi, dok certifikat Povjerenje u tekstil pruža prepoznatljiv znak za kvalitetu tkanina izrađenih bez supstanci koje mogu biti štetne za ljudsko zdravlje.

Dizajn stolnjaka očitovao se i sastavom od 100% pamuka, od damasta što znači atlasnog veza koji mu osigurava poseban sjaj, te je dodatno obrubljen paškom čipkom. Svojom manjom dimenzijom bio je prigodan za tradicionalne obiteljske nedjeljne ručkove. Prigodno se može koristiti za vjenčanja, uoči Božića, Uskrsa i sl. Na proizvodu je naveden certifikat koji sam po sebi govori o  povjerenju u tekstil, a pokazuje kupcima kako je taj proizvod provjeren i odobren. Što se tiče dizajna ambalaže, stolnjak je pakiran u kutije proizvedene od 100% recikliranog kartona, koja ne samo da je ekološki opravdana  i naglašava prirodnost sastava samog proizvoda već ističe i društveno odgovorno ponašanje tvrtke u tenutcima kada europska komisija nalaže napuštanje plastične ambalaže. 100% reciklirana ambalaža od recikliranog kartona je zdravstveno ispravna, bez štetnih supstanci, oslobođena svih dodatnih tinti, olova i ostalih štetnih sastojaka koji nestaju u recikliranoj proizvodnji.

Učenica je pretpostavila marketinšku strategiju „pobiranja vrhnja“ što znači da bismo na tržište izašli sa najvišim cijenama stolnjaka što nam omogućuje kvalitetniji, specifičniji i inovativniji proizvod dok nas konkurenti ne počmu kopirati.

Učenici koji se školuju za zanimanje komercijalist su maštoviti i kreativni. Učeničke ideje općenito, kotačići su koji pokreću gospodarstvo. Žao nam je što ni ove godine njihove ideje, mašta i entuzijazam  neće doći do izražaja.

Piše: Ivana Prezzi, prof. mentor


Trgovačka škola Split