2022-11-09 08:05:25

100 GODINA SPLITSKOG PODUZETNIŠTVA, TRGOVINE I ZANATSTVA-rezultati 1.faze projekta

Inspirirani kulturnom baštinom grada Splita, naši su učenici ostvarili prva dva ishoda našeg školskog projekta:

-          olujom ideja odabrali ponudu vlastite trgovačke ili uslužne djelatnosti inspirirani poduzetničkim potvatima svojih sugrađana s početka 20. Stoljeća

-          pratili stručni razgled kroz Dioklecijanovu palaču te uočili postojeću ponudu u palači

Kroz ovaj projekt, maturanti naše škole izradit će poslovni plan otvaranja virtualne tvrtke. Na padlet-u možete pogledati njihove ideje za buduće poslovanje. Neki od njih osmislili su proizvod ili uslugu koja će ciljati na turiste kako bi promovirali kulturnu baštinu. Oni će razviti proizvod/uslugu, imajući na umu svoje domaće tržište i kulturnu pozadinu.

Ideje naših budućih poduzetnika se  odnose na zdravu hranu, parfumeriju, franšizing, studio za izradu web stranica, tvrtku za pružanje usluga digitalnog marketinga i web analitike te reciklažno dvorište.

Franšiza je vrsta poslovnog modela u kojem davatelj franšize prepušta primatelju franšize pravo na korištenje svog brenda i podučava ga svom načinu poslovanja. Zauzvrat, primatelj franšize na sebe preuzima odgovornost otvaranja i vođenja poslovnice. Na ovaj način davatelj franšize dobiva priliku lako i relativno brzo proširiti svoj brend na tržištu bez da se mora brinuti o logistici i zapošljavanju novih zaposlenika, dok primatelj franšize dobiva pristup davateljevom znanju i resursima i ulaže u posao koji je dokazano profitabilan. Međutim, primatelj franšize također se obvezuje davatelju isplaćivati tantijeme na godišnjoj razini, a za ulazak u posao davatelj će najčešće zahtijevati i uplaćivanje jednokratne naknade. Naši su se maturanti odlučili na dvije franšize: trgovinu obućom Jimmy Choo i trgovinu odjećom Versace. Prednosti primatelja franšize su brojne:

nedostatak znanja i iskustva može se nadoknaditi obukom korištenje uspješnoga i poznatoga poslovnog imena i reputacije primatelj je neovisan poslovni čovjek manji rizik od neuspjeha  standardizirani proizvodi i usluge     pomoć u poslovanju koristi od razvojnog  programa davatelja franšize zaštita od konkurencije grupne olakšice u nabavi

Iako bilježimo i nedostatke:

gubitak neovisnosti financijske obveze prema davatelju franšize moguća prevelika ovisnost o davatelju franšize nužnost usuglašavanja sa standardima propisanim od davatelja franšize   neelastičnost franšiznog sustava očekivanje prevelikog prihoda konkurencija ostalih primatelja franšize ako nije exkluzivna     

Istraživanje konkurenata pomoću digitalnog marketinga može dati jasnu sliku potencijalnog tržišta. Digitalni marketing uključuje istraživanja pomoću analitičkih alata kao što je Google Market Finder koji djeluje na principu pretraživanja ključnih riječi. Ovo ukazuje na geografska područja koja obiluju pretraživanjem upravo tih ključnih riječi. Bing-ov Keyword Research alat pomaže da saznamo sve o konkurenciji na određenom geografskom području, a alat web analytics omogućava uvid u klijente na različitim geografskim lokacijama koji su posjetili našu web stranicu. Uz pomoć digitalnih alata bez problema se stvara svjetska baza kupaca. Prilagođavanje e-trgovine međunarodnom tržištu ne uključuje samo prijevode na strane jezike, već i takozvanu lokalizaciju. Lokalizacija se odnosi na „local feel“, prilagođavanje potrebama lokalnih klijenata, lokalno oglašavanje. Potrebno je istražiti društvene mreže određenog lokalnog područja i brže širiti glas o kakao zrnu oglašavanjima na društvenim mrežama, na primjer korištenjem Business Meta Suite na Facebook-u. Pomoću Display advertising-a (prikazno oglašavanje) poboljšava se prepoznatljivost segmentu tržišta kojemu još nismo poznati. Za posjetitelje koji su već posjetili našu web stranicu treba koristiti retargeting (ponovno ciljanje), na primjer putem e-mail newsletter-a, kako bismo ih potakli da se vrate.

Prije otprilike godinu dana, Europska komisija je predstavila „Zeleni plan“ Europe koji uključuje razvojni plan kružnog gospodarstva do 2050. godine s naglaskom na sprečavanje stvaranja otpada, ponovnu uporabu otpada i ekološki dizajn proizvoda. Hrvatska je kao članica EU dio „Zelenog plana“ i ima potencijal za održivi razvoj. Zašto se ne bismo odlučili za otvaranje reciklažnog dvorišta?

Ivana Prezzi, prof.


Trgovačka škola Split