2023-02-28 09:00:19

Digitalni marketing-završena 3. faza školskog projekta "100 godina splitskog poduzetništva, trgovine i zanatastva"

U sklopu ovog školskog projekta, učenici 4.b razreda su polagali tečaj Digitalni marketing u trajanju od 40 sati te ga uspješno položili! Čestitamo našim učenicima!

   

Potrošačko društvo danas je izbirljivo. Učenici moraju osmisliti dobar proizvod za prodaju. Nakon odabira proizvoda, potrebno je usredotočiti se na formiranje cijene. Treba uzeti u obzir globalnu konkurentnost, ali i ciljanu skupinu. Primjerice, određeni segment potrošača spreman je izdvojiti veći iznos novca za luksuzni proizvod. Sve to upućuje na suvremenu promociju marketinškog miksa. Moramo naučiti naše učenike kako implementirati digitalni marketing u svoje marketinške planove. Online promocija je nezaobilazna bilo da se radi o lokalnoj ili globalnoj promociji. Na primjer, međunarodni marketing je izazov. To uključuje prelaženje mnogih granica i razumijevanje niza kulturnih razlika. No, marketinške strategije za izlazak na međunarodno tržište danas se uglavnom primjenjuju iz naslonjača kod kuće uz jednostavno korištenje prijenosnog računala. Vođenje globalne tvrtke s prijenosnog računala stvar je kreativnog razmišljanja. Cilj je doći do što većeg broja kupaca, stoga je početak svakog tržišnog nastupa izrada dobrog marketinškog plana. Prije svega, učenici trebaju odrediti ciljno tržište. Istraživanje konkurenata putem digitalnog marketinga može dati jasnu sliku potencijalnog tržišta. Digitalni marketing podrazumijeva istraživanje pomoću analitičkih alata kao što je Google Market Finder koji radi na principu pretraživanja ključnih riječi i potražnje za određenim proizvodom. Ovo označava geografska područja koja su bogata pretraživanjima ključnih riječi. Bingov alat za istraživanje ključnih riječi pomaže nam saznati sve o konkurenciji u određenom geografskom području, a alat za web analitiku pruža uvid u klijente na različitim geografskim lokacijama koji su posjetili našu web stranicu. Učenici su svjesni da se uz pomoć digitalnih alata lako stvara globalna baza kupaca dizajniranog proizvoda. U okviru marketinga učenici također uče da prilagodba e-trgovine međunarodnom tržištu ne uključuje samo prijevode na strane jezike, već i tzv. lokalizaciju. Lokalizacija se odnosi na “lokalni osjećaj”, prilagođavanje potrebama lokalnih klijenata i lokalnog oglašavanja. Potrebno je istražiti društvene mreže određenog lokalnog područja i brže proširiti glas o proizvodu oglašavanjem na društvenim mrežama, primjerice koristeći Business Meta Suite na Facebooku. Nastavnik kreira Facebook stranicu za svoj predmet, a učenike se potiče da je promoviraju pomoću alata za digitalni marketing. Navedeno oglašavanje poboljšava vidljivost naše stranice tržišnom segmentu koji nam još nije poznat. Za posjetitelje koji su već posjetili našu web stranicu, treba koristiti ponovno ciljanje, na primjer putem e-mail biltena, kako bi ih potaknuli da se vrate. Pozivajući se na 4P marketinškog miksa, sljedeće je mjesto. Mjesto uključuje izradu web stranice s integriranim sustavom plaćanja. Online poslovanje uključuje povrat robe, što nas vodi dalje od 4P marketinškog miksa i ukazuje na već dobro poznato proširenje istog na 7P. Važnost korisničke službe vrlo je često presudna pri online kupnji. Učenici trebaju voditi računa i o vremenu nakon prodaje, povratu robe i podršci nakon kupnje, jer je to vrijeme ključno za poslovanje jer tada nastoje pridobiti kupca. Za to su važni ljudi, ali i fizički dokazi uključeni su u marketinški miks u smislu računalne opreme, publikacija i signalizacije općenito. Moderna, pregledna web stranica, jednostavna za korištenje omogućuje poslovnu učinkovitost i to je tehnologija o kojoj studenti trebaju učiti. U sklopu ovog školskog projekta, učenici su polagali tečaj Digitalni marketing u sklopu Google garaže u trajanju od 40 sati te ga uspješno položili! Čestitamo našim učenicima!

Piše: Ivana Prezzi, prof. mentor


Trgovačka škola Split