2023-03-27 09:44:40

GEONIGHT 2023

Ove godine, događaj GeoNight u organizaciji EUGEO i IGU, bio je otvoren za javnost u prostorijama naše škole u petak 24.03.2023. Radionicu, otvorenu za sve srednjoškolce naše županije, posvetili smo pitkoj vodi u korelaciji općeobrazovnog predmeta Geografija i predmeta ekonomske struke. Fotografije i uratke radionice pogledajte pod opširnije. 

Vaše organizatorice: Lucija Čapalija, Ivana Prezzi, Vanja Perković i ravnateljica Mirela Maričić

Život bez vode nije moguć. Klimatske promjene u posljednje vrijeme ukazuju na važnost racionalnog korištenja vode kako ne bi došlo do nestašice. Učinkoviti ekološki instrumenti mogu pomoći da gubici vode budu što manji počevši od racionalnog upotrebljavanja i smanjenja potrošnje vode.

Republika Hrvatska obiluje pitkom vodom što nas čini jednom od najbogatijih zemalja svijeta, ali to ne znači da se vodom možemo neracionalno koristiti.  Stoga je važno da naše učenike upoznamo sa metodama učinkovitog upravljanja  zalihama vode što ne utječe samo na održivost okoliša nego na sve aspekte ekonomije od teške industrije do kućanstva.

Svjetski je problem neracionalnog  trošenja i rasipanja vode. Da bi podigli svijest učenika o nepotrebnoj potrošnji vode treba im ukazati na obnovljive izvore energije kao i na štednju vode u kućanstvu poput regulatora mlaza na slavinama, vodno štedljivim instrumentima i sl. Time bismo smanjili gubitke vode, ali i mjesečne troškove za plaćanje vode. Učenicima treba približiti i smisao plaćanja vodnih naknada koje se plaćaju društvima za upravljanje vodama, a služe za preventivno održavanje vodoopskrbnog sustava kako bi gubici bili što manji jer direktno utječu na cijenu vode. Jasan režim utvrđivanja cijene vode kao i upravljanje zalihama vode podižu svijest o zaštiti okoliša.

Potrebe 21. stoljeća traže od nas da održivi razvoj osim kao teorijsku podlogu ostvarimo i kao praktičan alat usmjeren na konkretne probleme. Ovakav pristup doveo je do određivanja triju domena: Povezanost, Djelovanje i Dobrobit, koje djeluju kao integrirana cjelina. Povezanost odgovara na pitanje što?, Djelovanje na pitanje kako?, a Dobrobit na pitanje zašto? Kroz navedene domene međupredmetne teme održivog razvoj, učenik ostvaruje sljedeće ishode:

kritički promišlja o povezanosti vlastitoga načina života s utjecajem na okoliš i ljude analizira načela održive proizvodnje i potrošnje analizira odnose moći na različitim razinama upravljanja i objašnjava njihov utjecaj na održivi razvo kritički promišlja o utjecaju našega djelovanja na Zemlju i čovječanstvo objašnjava povezanost potrošnje resursa i pravedne raspodjele za osiguranje opće dobrobiti.

Uradci naše radionice: https://storymaps.com/hr/stories/e0e3ae9e7ef447bc86bbecc69196016e

 

 

 

 


Trgovačka škola Split