2023-10-10 16:09:36

TIMSKI RAD I KOLEGIJALNA PODRŠKA

Primjer dobre prakse inovativnih metoda poučavanja

Izradila: Ivana Prezzi

Organizacija za ekonomsku suradnju i razvoj (OECD) je objavila drugi dio rezultata istraživanja TALIS 2018 u kojemu je sudjelovalo 48 zemalja, među kojima i Hrvatska. U tom istraživanju ukupno je sudjelovalo više od 240.000 učitelja i nastavnika te 13.000 ravnatelja iz 48 zemalja (Izvor: https://www.srednja.hr/zbornica/istrazivanje-pokazalo-nastavnicima-ravnateljima-skolama-hrvatskoj/). Prema navedenom istraživanju najrjeđe korišteni oblici suradnje među učiteljima i nastavnicima u svim zemljama, pa tako i u Hrvatskoj jesu timska nastava u istom razredu što nikada ne čini 60% učitelja i 66% nastavnika (TALIS prosjek iznosi 40%), promatranje i evaluacija rada drugih nastavnika što nikada ne čini 71% učitelja i 54% nastavnika (TALIS prosjek iznosi 37%) te sudjelovanje u aktivnostima organiziranima zajedno s različitim razredima i dobnim skupinama što nikad ne čini 13% učitelja i 24% nastavnika (TALIS prosjek iznosi 20%). Upravo iz navedenih razloga, kolegice ekonomske grupe predmeta, Ivana Prezzi i Jasna Topić odlučile su mijenjati takvu praksu.

Kolegica koja ove godine drži predavanja prvim razredima iz predmeta Računovodstvo 1 zamijenila se sa kolegicom koja je nastavu prvim razredima održavala prošle godine kako bi timski ostvarile cilj nastavne jedinice Imovina čiji se sadržaj usvaja u 1. razredu srednje strukovne škole komercijalnog usmjerenja. Nakon što su odslušali nastavnu jedinicu sa predmetnom profesoricom, učenici su izvršili rošadu nastavnica te se ponavljanje i vrednovanje usvojenosti ishoda učenika vršila od strane druge nastavnice.  Na ovaj način učenici su ostvarili ishode nastavne jedinice Imovina kako slijede:

povezati sadržaje s primjerima iz prakse razlikovati oblike imovine nabrojiti primjere za svaki oblik dugotrajne i kratkotrajne imovine povezati kratkotrajnu s dugotrajnom imovinom

Nastavnica Ivana Prezzi sa učenicima je ponovila sadržaj nastavne  jedinice Imovina kroz digitalni sadržaj dostupan na poveznici https://telegra.ph/Test-10-10-197 .

Vrednovanje se vršilo putem križaljke dostupne na poveznici https://crosswordlabs.com/view/2023-10-10-240 .

 

Navedena križaljka bila je podijeljena svim učenicima u papirnatom obliku kojeg su učenici zalijepili u bilježnice kao podsjetnik na nastavni sadržaj. Vrednovanje za učenje, odvijalo se tako tijekom cijelog nastavnog procesa kroz igru kako bi i učenici i nastavnica zajednički otkrivali pogreške, dobili povratnu informaciju o tome koliko još trebaju ponoviti da bi razlikovali oblike imovine te ih povezali međusobno i s primjerima iz prakse.

Kolegijalna podrška je oblik suradnje među kolegama kojemu je cilj unapređenje učenja i poučavanja. Ono može biti u obliku individualne edukacije, pružanja savjeta pri rješavanju različitih problema povezanih s nastavnim procesom, sudjelovanje u kolegijalnom vrednovanju praćenjem nastave i davanjem povratnih informacija i sl. Timski rad osmišljen na navedni način omogućuje profesorima kombinaciju navedenih oblika kroz razgovor, davanje savjeta, razmjenu iskustava, uspoređivanje nastavnih procesa te zajedničko rješavanje problema. Dobro je mijenjati praksu jer na taj način u nastavni proces svakodenevno unosimo inovativnost što kod učenika uzrokuje veću motiviranost i lakše ostvarenje predmetnih ishoda.


Trgovačka škola Split