2023-11-30 11:30:33

Objava rezultata istraživanja- stavovi o korištenju mobitela u školama

Osmislile i provele: Magda Barišić i Ivana Prezzi

Učenici su iz predmeta struke  proveli istraživanje o korištenju mobitela uopće, o preporuci županije da se isti ne koriste za vrijeme nastave kao i tendencijama da ih se u potpunosti zabrani u školama. 

Za formiranje ankete učenici su koristili Office 365 za škole, MS Forms pa su na taj način ostvarili ishode međupredmetne teme IKT-a:

učenik samostalno provodi složeno istraživanje radi rješenja problema u digitalnome okružju učenik samostalno provodi složeno pretraživanje informacija u digitalnome okružju učenik samostalno kritički procjenjuje proces, izvore i rezultate pretraživanja, odabire potrebne informacije učenik samostalno i odgovorno upravlja prikupljenim informacijama.

Istraživanje anketiranjem je provedeno među nastavnicima i učenicima grada Splita. U anketi je sudjelovalo 72 ispitanika (N=72), od čega 63% žena i 28% muškaraca. Njih 92% je u dobi od 14 - 20 godina što potvrđuje da su u ispitivanju sudjelovali uglavnom učenici. 

Pedeset osam posto ispitanika koristi android mobilni uređaj. Većina Ispitanika je izjavilo da koriste mobitel već prvi sat nakon buđenja, njih čak 88%. Rezultati također pokazuju da učenici koriste mobitele od 3 - 7 sat dnevno što je više od 60% i to ponajviše kako bi bili prisutni na društvenim mrežama (68%).

Pozitivno je da se pola ispitanih učenika ipak pokušalo odreć mobitela u nekom periodu. Većina učenika (53%) ponekad koristi mobitel za vrijeme nastave, dok njih 22% to uvijek radi i to na različitim nastavnim predmetima struke i općeobrazovnog sadržaja, kako navode. Iako njih 90% smatra da mobiteli ne bi trebali biti zabranjeni u školama, podjednako se slažu da bi rješenje problema bilo u zabrani mobitela i učenicima i nastavnicima, a čime bi dobrinijelo odlaganje mobitela u kutije ili predavanje istih predmetnim profesorima (složilo se ukupno 88% ispitanih). Mobiteli se u nastavi koriste u svrhu ostvarenja ishoda nastavnih sadržaja, smatra 65% ispitanih učenika. Većina učenika smatra da bi ostavljanje mobitela za vrijeme nastavnog sata rezultiralo:

boljim komunikacijskim vještinama poboljšanom konectracijom i  većom zainteresiranošću za nastavne sadržaje, dok njih 38% smatra da ništa od navedenog ne bi pomoglo.  

Trgovačka škola Split