2024-01-21 17:58:43

Obilježavamo Međunarodni dan obrazovanja 24. siječnja - Komunikacija i komunikatori

Primjer dobre prakse inovativnih metoda poučavanja- zadatak za učenike prvih razreda iz predmeta Poslovne komunikacije

Izradila: Ivana Prezzi

UN i UNESCO ovogodišnji Međunarodni dan obrazovanja posvećuju ključnoj ulozi koju obrazovanje i učitelji igraju u borbi protiv govora mržnjeU tom sjeru ukazujemo na važnost komuniciranja i uvažavanja različitosti. Ove godine osvrćemo se na obrazovne sadržaje vezane uz komunikaciju s naglaskom na ulogu komunikatora u komunikacijskom procesu. U procesu komuniciranja, osobito kod poslova upravljanja, pregovaranja i prodaje, od velike je važnosti osobnost komunikatora. Različiti ljudi različito reagiraju na isti događaj. I laiku je jasno da njegov/njen sugovornik želi ili ne želi komunicirati, odnosno da je njegov/njen sugovornik nepristupačan, zatvoren ili suprotno tome, sklon druženju, razgovoru. S obzirom na različite tipove osobnosti, u poslovnom komuniciranju razlikujemo nekoliko skupina komunikatora ovisno o njihovoj vještini i načinu komuniciranja.

Ø Defenzivni komunikatori su introvertirane (zatvorene, povučene) osobe koje se teže upuštaju u proces komuniciranja, odnosno koje ga nastoje izbjeći. Takve se osobe, jer priroda posla to od njih zahtijeva, nastoje približiti sugovorniku pokazivanjem vanjskih voljnih znakova kao što su osmijeh, vedro lice, koncentrirano slušanje sugovornika, prihvaćanje i sl. kako bi postale članovi radnog tima.

Ø Neutralni komunikator su osobe sposobne za komuniciranje, ali nedovoljno motivirane. Za razliku od defenzivnog komunikatora, svjesno ne izbjegavaju komunikaciju. Njih treba motivirati razgovorom ili treningom poslovnog komuniciranja. S vremenom mogu postati dobri, voljni komunikatori, osobito ako trajno zadrže posao koji se temelji na vještini komuniciranja.

Ø Optimalni komunikatori s pravom mjerom i istančanošću kontaktiraju s okolinom. Imaju šarm koji znaju iskoristiti u poslovnim vezama. Imaju razvijenu kulturu govora i mogu kontrolirati svoje emocije i temperament. Odlikuje ih sposobnost slušanja drugih, pri čemu im pomažu taktičnost i strpljivost.

Ø Ofenzivni komunikatori djeluju kao da imaju višak energije. Nasrtljivi su, a u poslovnim kontaktima jednako rado govore o sebi i svojim problemima kao o poslu, dok su manje posvećeni slušanju. Djeluju srdačno i prijateljski raspoloženo. Veći je dio njih uspješan, osobito zbog svoje goleme upornosti, iako ljudi nerado ponovno s njima sklapaju poslove. Za takav tip osobe u narodu se kaže : «Izbacite li ga kroz vrata – on će ući kroz prozor.» Uz dobru kontrolu i znalačko savjetovanje, ofenzivni komunikatori s vremenom nauče kontrolirati svoj temperament te kako korisno usmjeriti energiju.

Nema «čistih» skupina ili tipova, nego samo prevladavajućih s prevladavajućim karakteristikama. Najteže je naići na optimalnog komunikatora jer bi on bio idealan.

Ø Zadatak za učenike 1. razreda, rad u paru: Opišite koji ste vi komunikator, koristite rečenice iz prethodnog teksta i na taj način obogatite svoj riječnik! Opišite i svog kolegu, kojoj vrsti komunikatora on/a pripada. Ne zaboravite, cilj je svakog individualnog komunikatora da se u interakciji s jednim ili više sudionika što više približi idealu optimalnog komunikatora! Svoje radove pošaljite profesorici iz Poslovnih komunikacija na: ivana.prezzi@skole.hr

Radovi učenika bili su predstavljeni pred razredom. Ostvareni ishodi nastavnog sadržaja iz cjeline Upravljanje komunikacijskim procesima tvrtke:

razlikovati tipove i karakteristike komunikatora

Ostvareni ishodi međupredmetne teme Učiti kako učiti, Osobni i socijalni razvoj:

uku A.4/5.3. 3. Kreativno mišljenje: Učenik kreativno djeluje u različitim područjima učenja. uku A.4/5.4. 4. Kritičko mišljenje: Učenik samostalno kritički promišlja i vrednuje ideje. uku D.4/5.2. 2. Suradnja s drugima: Učenik ostvaruje dobru komunikaciju s drugima, uspješno surađuje u različitim situacijama i spreman je zatražiti i ponuditi pomoć. osr B.4.2. Suradnički uči i radi u timu

Uz ostvarene ishode, učenici su kroz zajedničko druženje u dobrom raspoloženju, predstavljajući svoje uratke, uočili međusobne različitosti. Obrazovni sadržaji o komunikacijama i komuniciranju doprinose uvažavanju razlika. Obilježavanje Međunarodnog dana obrazovanja na ovaj način sigurno je poboljšalo komunikaciju među našim prvašima!


Trgovačka škola Split