Primjer dobre prakse inovativnih metoda poučavanja
U sklopu Europskog tjedna mobilnosti, koji svake godine potiče građane na održive načine kretanja i promiče odgovoran odnos prema okolišu, učenici 3. razreda Komercijalno-trgovačke škole Split obilježili su ovaj važan tjedan zanimljivom aktivnošću pod nazivom „Kako se krećemo?“ – Anketa i prezentacija rezultata.
Aktivnost su osmislile i organizirale mentorice Marija Istenić i Ivana Čota, od 16. do 22. rujna 2025. godine, s ciljem poticanja promišljanja o navikama kretanja i važnosti održive mobilnosti.

Tijekom aktivnosti učenici su osmislili i proveli anketu među svojim vršnjacima o načinima dolaska u školu: biciklom, automobilom, autobusom, romobilom, pješice… ili javnim prijevozom. Nakon prikupljanja podataka, izradili su grafove i analize rezultata, te pripremili kratke izvještaje koje su predstavili pred razredom. Uslijedila je rasprava o značenju dobivenih podataka s ekološkog i ekonomskog aspekta, uz zajedničko promišljanje o mogućnostima poticanja održivijih načina kretanja.
Aktivnost je uspješno povezala sadržaje poduzetništva i hrvatskog jezika, a učenicima pružila priliku da razviju istraživačke, analitičke i prezentacijske vještine, kao i sposobnost timske suradnje. Kroz sve faze rada, od osmišljavanja pitanja i provedbe ankete, do obrade rezultata i javnog izlaganja, učenici su pokazali odgovornost, kreativnost i angažiranost.
Provedbom ove aktivnosti učenici su ne samo usvojili praktična znanja o istraživanju i prezentiranju podataka, nego su i razvili svijest o važnosti održive mobilnosti te promislili o vlastitim navikama kretanja. Na taj su način doprinijeli promicanju zdravijeg načina života, očuvanju okoliša i odgovornijem ponašanju u prometu.
Čestitke učenicima na uspješno provedenoj aktivnosti i vrijednom doprinosu obilježavanju Europskog tjedna mobilnosti!
Aktivnosti učenika, ishodi učenja, međupredmetne teme, rezultati ankete, obrada i analiza rezultata…


