Primjer dobre prakse: interdisciplinarna nastava i posjet Galeriji Emanuel Vidović

by | 02 pro, 2025 | Naslovnica, Vijesti

Izradila: Ivana Prezzi


Učenici 4. a, 4. b. i 4. c razreda Komercijalno–trgovačke škole Split, dana 23. 12. 2025. posjetit će Galeriju Emanuel Vidović kao dio interdisciplinarne aktivnosti koju zajednički provode profesorice Hrvatskog jezika, Engleskog jezika i predmeta struke poput Tehnike vanjskotrgovinskog poslovanja.

Ova aktivnost povezuje umjetnost, jezik i struku te pokazuje kako upoznavanje kulturne i povijesne baštine može biti izravno korisno za buduće komercijaliste. Posjet galeriji omogućuje učenicima da razumiju kako identitet, tradicija i mentalitet određene zemlje ili regije utječu na poslovno ponašanje, način komunikacije i izgradnju međunarodnih poslovnih odnosa.

Galerija Emanuel Vidović je posvećena jednom od najznačajnijih slikara dalmatinske moderne. Predstavlja izvrsnu polazišnu točku za promišljanje o tome kako se kultura i umjetnost koriste za predstavljanje identiteta grada, regije i države. Upravo je to važno i u poslovnom svijetu: partneri vole upoznati zemlju s kojom posluju, a prezentiranje kulturne baštine povećava povjerenje, profesionalni kredibilitet i olakšava komunikaciju.

   
✔ Ostvareni ishodi iz Tehnike vanjskotrgovinskog poslovanja

  • Navesti primjer tradicije trgovanja i mentaliteta poslovnih ljudi određene zemlje
    Učenici analiziraju dalmatinski mentalitet, kulturne vrijednosti te ih uspoređuju s primjerima iz drugih zemalja.
  • Nabrojiti čimbenike o kojima ovisi izbor poslovne veze na stranom tržištu
    Poseban naglasak stavlja se na kulturnu bliskost, povjerenje, poznavanje običaja i razumijevanje partnerova identiteta.
  • Navesti potrebna znanja za obavljanje poslova s inozemstvom
    Jezična komunikacija, poznavanje povijesnih i kulturnih specifičnosti, prilagodba međunarodnom poslovnom okruženju.
  • Identificirati izvore poslovnih informacija za poduzetnike u vanjskoj trgovini
    Učenici uče da kulturne institucije (galerije, muzeji) također mogu pružiti vrijedne informacije o identitetu i mentalitetu tržišta.
  • Prepoznati mogućnosti Interneta kao izvora poslovnih informacija
    Analiziraju mrežnu stranicu galerije i druge online izvore povezane s kulturnim identitetom i njegovom promocijom.
✔ Ostvareni ishodi međupredmetnih tema

  • Građanski odgoj – razvijanje svijesti o važnosti očuvanja i predstavljanja kulturne baštine; prepoznavanje kulturnog identiteta u umjetnosti; razumijevanje uloge kulture u komunikaciji.
  • Učiti kako učiti — povezivanje znanja iz različitih područja i njihova primjena u stvarnim situacijama.
  • Poduzetništvo — uočavanje važnosti kulturnog identiteta u izgradnji profesionalne slike i međunarodnih odnosa.
✔ Zadatak za učenike prije posjeta galeriji

Zadatak (obvezan za sve učenike):
1. Istraži jednu sliku Emanuela Vidovića (preko službene mrežne stranice galerije ili dostupnih online kataloga).

2. Zabilježi:
  • naziv djela
  • godinu nastanka (ako je dostupna)
  • motiv (npr. splitske ulice, interijer, Venecija, krajolik Dalmacije)
  • koji elementi slike prikazuju identitet, život, običaje ili duh mjesta.
3. Na temelju toga odgovori u nekoliko rečenica:
Kako bi ta slika ili motiv mogla poslužiti za predstavljanje hrvatske kulturne baštine stranom poslovnom partneru?
– npr. kao dio poslovne prezentacije, protokola dobrodošlice, poslovnog poklona ili brendiranja tvrtke.

4. Pripremi 3 primjera kako upoznavanje kulturne i povijesne baštine (kao što je Vidovićevo slikarstvo) može:
  • poboljšati komunikaciju s inozemnim partnerima
  • pomoći u izgradnji povjerenja
  • olakšati poslovne pregovore
5. Donesi svoj kratki uradak na dan posjeta galeriji, koristit će ti za lakše praćenje stručnog vodstva i za raspravu nakon obilaska!

Zašto je ova aktivnost dobra praksa?
Ovaj projekt pokazuje kako se kultura može uspješno povezati sa strukom, jezicima i poslovnim kompetencijama. Učenici uče:
✔ kako prezentirati vlastitu zemlju i njezinu baštinu poslovnim partnerima
✔ zašto je poznavanje kulture važno u međunarodnoj suradnji
✔ kako različiti sektori (umjetnost, jezik, trgovina) mogu zajednički razvijati profesionalne vještine

Ovakva interdisciplinarna iskustva čine učenike kompetentnijim, sigurnijim i profesionalno spremnijima za rad u međunarodnom okruženju.

Povezane vijesti

Skip to content