Izradila: Ivana Prezzi

Učenici 4. a, 4. b. i 4. c razreda Komercijalno–trgovačke škole Split, dana 23. 12. 2025. posjetit će Galeriju Emanuel Vidović kao dio interdisciplinarne aktivnosti koju zajednički provode profesorice Hrvatskog jezika, Engleskog jezika i predmeta struke poput Tehnike vanjskotrgovinskog poslovanja.
Ova aktivnost povezuje umjetnost, jezik i struku te pokazuje kako upoznavanje kulturne i povijesne baštine može biti izravno korisno za buduće komercijaliste. Posjet galeriji omogućuje učenicima da razumiju kako identitet, tradicija i mentalitet određene zemlje ili regije utječu na poslovno ponašanje, način komunikacije i izgradnju međunarodnih poslovnih odnosa.
Galerija Emanuel Vidović je posvećena jednom od najznačajnijih slikara dalmatinske moderne. Predstavlja izvrsnu polazišnu točku za promišljanje o tome kako se kultura i umjetnost koriste za predstavljanje identiteta grada, regije i države. Upravo je to važno i u poslovnom svijetu: partneri vole upoznati zemlju s kojom posluju, a prezentiranje kulturne baštine povećava povjerenje, profesionalni kredibilitet i olakšava komunikaciju.
-
Navesti primjer tradicije trgovanja i mentaliteta poslovnih ljudi određene zemlje
Učenici analiziraju dalmatinski mentalitet, kulturne vrijednosti te ih uspoređuju s primjerima iz drugih zemalja. -
Nabrojiti čimbenike o kojima ovisi izbor poslovne veze na stranom tržištu
Poseban naglasak stavlja se na kulturnu bliskost, povjerenje, poznavanje običaja i razumijevanje partnerova identiteta. -
Navesti potrebna znanja za obavljanje poslova s inozemstvom
Jezična komunikacija, poznavanje povijesnih i kulturnih specifičnosti, prilagodba međunarodnom poslovnom okruženju. -
Identificirati izvore poslovnih informacija za poduzetnike u vanjskoj trgovini
Učenici uče da kulturne institucije (galerije, muzeji) također mogu pružiti vrijedne informacije o identitetu i mentalitetu tržišta. -
Prepoznati mogućnosti Interneta kao izvora poslovnih informacija
Analiziraju mrežnu stranicu galerije i druge online izvore povezane s kulturnim identitetom i njegovom promocijom.
- Građanski odgoj – razvijanje svijesti o važnosti očuvanja i predstavljanja kulturne baštine; prepoznavanje kulturnog identiteta u umjetnosti; razumijevanje uloge kulture u komunikaciji.
- Učiti kako učiti — povezivanje znanja iz različitih područja i njihova primjena u stvarnim situacijama.
- Poduzetništvo — uočavanje važnosti kulturnog identiteta u izgradnji profesionalne slike i međunarodnih odnosa.
Zadatak (obvezan za sve učenike):
1. Istraži jednu sliku Emanuela Vidovića (preko službene mrežne stranice galerije ili dostupnih online kataloga).
2. Zabilježi:
- naziv djela
- godinu nastanka (ako je dostupna)
- motiv (npr. splitske ulice, interijer, Venecija, krajolik Dalmacije)
- koji elementi slike prikazuju identitet, život, običaje ili duh mjesta.
Kako bi ta slika ili motiv mogla poslužiti za predstavljanje hrvatske kulturne baštine stranom poslovnom partneru?
– npr. kao dio poslovne prezentacije, protokola dobrodošlice, poslovnog poklona ili brendiranja tvrtke.
4. Pripremi 3 primjera kako upoznavanje kulturne i povijesne baštine (kao što je Vidovićevo slikarstvo) može:
- poboljšati komunikaciju s inozemnim partnerima
- pomoći u izgradnji povjerenja
- olakšati poslovne pregovore
Ovaj projekt pokazuje kako se kultura može uspješno povezati sa strukom, jezicima i poslovnim kompetencijama. Učenici uče:
✔ kako prezentirati vlastitu zemlju i njezinu baštinu poslovnim partnerima
✔ zašto je poznavanje kulture važno u međunarodnoj suradnji
✔ kako različiti sektori (umjetnost, jezik, trgovina) mogu zajednički razvijati profesionalne vještine
Ovakva interdisciplinarna iskustva čine učenike kompetentnijim, sigurnijim i profesionalno spremnijima za rad u međunarodnom okruženju.


