Avatar: primjer dobre prakse  kroz korelaciju nastavnih sadržaja

by | 03 pro, 2025 | Naslovnica, Vijesti

Izradili: Ivana Prezzi, Ivan Lijić


Kinoprojekcija filma Avatar: Vatra i pepeo

18. 12. 2025. Premijerno gledanje za 3. b razred i učenike The English Club-a

U sklopu međupredmetnog povezivanja i razvoja suvremenih kompetencija učenici 3. b razreda, zajedno s članovima školskog The English Club-a, 18. prosinca premijerno će pogledati film Avatar: Vatra i pepeo. Aktivnost je osmišljena tako da poveže sadržaje engleskog jezika, predmeta Umjetna inteligencija: od koncepta do primjene te sata razrednika kroz iskustveno učenje i suradnički rad.

Tijekom projekcije i pripremnih aktivnosti učenici će:

Engleski jezik: upoznati se s izvornom audiovizualnom produkcijom, obratiti pažnju na vokabular vezan uz ekologiju, tehnologiju, emocije i međuljudske odnose te razvijati slušne i komunikacijske vještine.

Umjetna inteligencija: istraživati kako se CGI tehnologije, motion capture i računalni modeli koriste u filmskoj industriji, te kako se AI sve više uključuje u stvaranje vizualnih efekata.

Sat razrednika: razgovarati o bontonu i pravilima ponašanja tijekom zajedničkih školskih izleta, poticati pozitivno razredno ozračje, timski duh i kulturu zajedničkog doživljaja filma te povezivanje filma s nastavnom temom Diskriminacija (pojam diskriminacije; oblici diskriminacije).


Zadatak za učenike iz fakultativnog predmeta Umjetna inteligencija: od koncepta do primjene:

  1. Istražiti i opisati jednu tehnologiju korištenu u stvaranju filma (primjerice: motion capture, proceduralna animacija, AI za simulaciju pokreta ili okoliša, digitalna kompozicija).

  2. U kratkom izvještaju (1 kartica teksta) objasniti kako ta tehnologija koristi principe umjetne inteligencije ili računalnih modela.

  3. Izraditi mini-prezentaciju ili infografiku o toj tehnologiji s prikazom jedne konkretne scene iz filma gdje se ona primjenjuje.

Ishodi:
  • učenik prepoznaje i objašnjava najmanje jednu AI ili CGI tehnologiju prikazanu u filmu
  • učenik samostalno izrađuje digitalnu prezentaciju koja uključuje točne i jasno objašnjene elemente tehnologije
  • učenik primjenjuje osnovne principe računalnog razmišljanja i analize medijskog sadržaja
Osim edukativnih ciljeva, naglasak je stavljen i na druženje te razvijanje kulturnog ponašanja u javnim prostorima, čime se potiče cjeloviti rast i razvoj učenika.


Zadatak za učenike za Sat razrednika:

Tema 1: Diskriminacija kroz prizmu filma Avatar.

  1. Tijekom gledanja filma prepoznati primjere diskriminacije, predrasuda ili stereotipa (npr. odnos ljudi prema Na’vijima, nejednak tretman različitih klanova, nerazumijevanje tuđe kulture).

  2. Odaberi jednu scenu u kojoj se jasno vidi neki oblik diskriminacije te je opiši uz sljedeće smjernice:
    • koji oblik diskriminacije je prikazan u toj sceni (kulturalna, rasna/etnička, ekološka, statusna…)?
    • kako se likovi nose s tim problemom?
    • kakve su posljedice za zajednicu?
  3. Usporediti odabranu primjer iz prethodnog zadatka s mogućim situacijama iz stvarnog života (npr. u razredu, u društvu, na internetu).

Tema 2: Razvoj suradnje i razrednog zajedništva inspirirani filmom Avatar: Vatra i pepeo.

  1. Tijekom gledanja filma zabilježiti primjere suradnje, solidarnosti i odgovornog ponašanja među likovima (npr. unutar plemena Na’vija, unutar obitelji, između različitih klanova).

  2. Izdvojiti jednu scenu u kojoj likovi pokazuju pozitivan timski rad ili brigu za zajednicu te u kratkom osvrtu objasniti kako bi se takav model ponašanja mogao primijeniti u razrednoj zajednici.

  3. Na temelju prikazanih vrijednosti Na’vija (poštovanje prirode, empatija, jedinstvo zajednice), u skupinama oblikovati „Razredni kodeks kulturnog ponašanja“ za zajedničke izlaske i školske aktivnosti.

  4. Osmisliti jedan konkretan prijedlog kako razred može jačati zajedništvo i međusobnu podršku, inspirirano primjerima iz filma.

Povezane vijesti

Skip to content