Modularna nastava na djelu III: Telefonska prodaja

by | 04 pro, 2025 | Naslovnica, Vijesti

Izradila: Ivana Prezzi


Primjer dobre prakse inovativnih metoda poučavanja

Na samom smo kraju 1. polugodišta i u modulu Uvod u poslovne komunikacije, zaključit ćemo SIU2: Poslovni bonton u komunikaciji. Kroz nastavnu cjelinu Primjena poslovnog bontona po pojedinim oblicima komuniciranja , naši učenici ovih dana otkrivaju koliko je glas važan alat u poslovnom svijetu! Istražili smo kako nastaje prvi dojam kada klijent ne vidi sugovornika, koliko su bitni pristojnost, jasnoća, razgovjetnost i profesionalnost, te kako se uspješno nositi s prigovorima kupaca.

Na temelju prezentacije učenici su naučili:

  • kako zvuk glasa utječe na dojam u prodaji
  • koja se pravila ponašanja moraju poštovati u službenom pozivu
  • kojih je sedam pravila telefonske prodaje (od vedrine i pripremljenosti do razumijevanja potreba klijenta)
  • što su dolazni poziv, hladni poziv i kako se profesionalno odgovara na prigovore

A sada slijedi najzanimljiviji dio… Zadatak za učenike – Igra uloga: Klijent & Služba za korisnike

U paru izvodite simulaciju telefonskog razgovora.
Jedan učenik glumi klijenta, drugi zaposlenika korisničke podrške / teleprodaje.
Osmislite i odglumite telefonski razgovor u trajanju 1–2 minute u kojem ćete pokazati:

  • profesionalni pozdrav i predstavljanje
  • jasno i vedro vođenje razgovora
  • razumijevanje potreba i emocija klijenta
  • snalaženje u situaciji informativnog upita, ponovne narudžbe ili prigovora
  • korištenje prikladnih izraza poslovnog bontona
  • učinkovit zaključak razgovora (zahvala, ponuda daljnje pomoći, pozdrav)

Možete izabrati jedan od ponuđenih scenarija:

  • ✓ klijent želi informaciju o cijeni proizvoda
  • ✓ klijent ima prigovor (npr. “preskupo je”, “nisam zadovoljan proizvodom”)
  • ✓ klijent želi ponovnu narudžbu
  • ✓ hladni poziv – zaposlenik nudi uslugu nenajavljeno

Cilj je pokazati pristojnost, preciznost i profesionalnost, baš kako zahtijevaju pravila iz prezentacije.

Ishodi učenja:

  • učenik koristi pravila poslovnog bontona pri telefonskom razgovoru

Podishodi:

  • koristi prikladne izraze poslovnog bontona u službenom pozivu
  • pravilno upravlja tijekom razgovora (pozdrav, predstavljanje, vođenje, zaključak)
  • primjenjuje profesionalan, smiren i pozitivan ton
  • pokazuje razumijevanje potreba klijenta


Kriteriji vrednovanja

1. Poslovni bonton (0–5 bodova)
uredan pozdrav, predstavljanje, zahvala
korištenje pristojnih, jasnih i profesionalnih izraza

2.Vođenje razgovora (0–5 bodova)
logičan tijek razgovora
jasna komunikacija bez upadanja u riječ
smiren i ugodan ton

3. Reakcija na klijentove potrebe / prigovor (0–5 bodova)
sposobnost slušanja
empatičan i profesionalan odgovor
izbjegavanje rasprave (prema pravilima iz prezentacije)

4. Završetak razgovora (0–5 bodova)
uredno zatvaranje poziva
ponuda dodatne pomoći
ljubazan pozdrav
Ukupno: 20 bodova


Vršnjačko vrednovanje

Nakon izvedbe učenici daju jedni drugima kratku povratnu informaciju:

  • Što je bilo najbolje izvedeno?
  • Je li razgovor tekao prirodno i profesionalno?
  • Kako je učenik reagirao na prigovor ili pitanje?
  • Što bi se moglo unaprijediti?

Samovrednovanje

Svaki učenik ispunjava mini-upitnik:
Jesam li se profesionalno predstavio/la?
Jesam li koristio/la prikladne izraze i ton?
Jesam li dobro reagirao/la na prigovor klijenta?
Je li završetak razgovora bio uredan?
Što bih sljedeći put poboljšao/la?

Povezane vijesti

Skip to content