Izradili: Ivana Prezzi, Ivan Lijić
Kinoprojekcija filma Avatar: Vatra i pepeo
18. 12. 2025. Premijerno gledanje za 3. b razred i učenike The English Club-a

U sklopu međupredmetnog povezivanja i razvoja suvremenih kompetencija učenici 3. b razreda, zajedno s članovima školskog The English Club-a, 18. prosinca premijerno će pogledati film Avatar: Vatra i pepeo. Aktivnost je osmišljena tako da poveže sadržaje engleskog jezika, predmeta Umjetna inteligencija: od koncepta do primjene te sata razrednika kroz iskustveno učenje i suradnički rad.
Tijekom projekcije i pripremnih aktivnosti učenici će:
Engleski jezik: upoznati se s izvornom audiovizualnom produkcijom, obratiti pažnju na vokabular vezan uz ekologiju, tehnologiju, emocije i međuljudske odnose te razvijati slušne i komunikacijske vještine.
Umjetna inteligencija: istraživati kako se CGI tehnologije, motion capture i računalni modeli koriste u filmskoj industriji, te kako se AI sve više uključuje u stvaranje vizualnih efekata.
Sat razrednika: razgovarati o bontonu i pravilima ponašanja tijekom zajedničkih školskih izleta, poticati pozitivno razredno ozračje, timski duh i kulturu zajedničkog doživljaja filma te povezivanje filma s nastavnom temom Diskriminacija (pojam diskriminacije; oblici diskriminacije).
Zadatak za učenike iz fakultativnog predmeta Umjetna inteligencija: od koncepta do primjene:
- Istražiti i opisati jednu tehnologiju korištenu u stvaranju filma (primjerice: motion capture, proceduralna animacija, AI za simulaciju pokreta ili okoliša, digitalna kompozicija).
- U kratkom izvještaju (1 kartica teksta) objasniti kako ta tehnologija koristi principe umjetne inteligencije ili računalnih modela.
- Izraditi mini-prezentaciju ili infografiku o toj tehnologiji s prikazom jedne konkretne scene iz filma gdje se ona primjenjuje.
Ishodi:
- učenik prepoznaje i objašnjava najmanje jednu AI ili CGI tehnologiju prikazanu u filmu
- učenik samostalno izrađuje digitalnu prezentaciju koja uključuje točne i jasno objašnjene elemente tehnologije
- učenik primjenjuje osnovne principe računalnog razmišljanja i analize medijskog sadržaja
Zadatak za učenike za Sat razrednika:
Tema 1: Diskriminacija kroz prizmu filma Avatar.
- Tijekom gledanja filma prepoznati primjere diskriminacije, predrasuda ili stereotipa (npr. odnos ljudi prema Na’vijima, nejednak tretman različitih klanova, nerazumijevanje tuđe kulture).
- Odaberi jednu scenu u kojoj se jasno vidi neki oblik diskriminacije te je opiši uz sljedeće smjernice:
- koji oblik diskriminacije je prikazan u toj sceni (kulturalna, rasna/etnička, ekološka, statusna…)?
- kako se likovi nose s tim problemom?
- kakve su posljedice za zajednicu?
- Usporediti odabranu primjer iz prethodnog zadatka s mogućim situacijama iz stvarnog života (npr. u razredu, u društvu, na internetu).
Tema 2: Razvoj suradnje i razrednog zajedništva inspirirani filmom Avatar: Vatra i pepeo.
- Tijekom gledanja filma zabilježiti primjere suradnje, solidarnosti i odgovornog ponašanja među likovima (npr. unutar plemena Na’vija, unutar obitelji, između različitih klanova).
- Izdvojiti jednu scenu u kojoj likovi pokazuju pozitivan timski rad ili brigu za zajednicu te u kratkom osvrtu objasniti kako bi se takav model ponašanja mogao primijeniti u razrednoj zajednici.
- Na temelju prikazanih vrijednosti Na’vija (poštovanje prirode, empatija, jedinstvo zajednice), u skupinama oblikovati „Razredni kodeks kulturnog ponašanja“ za zajedničke izlaske i školske aktivnosti.
- Osmisliti jedan konkretan prijedlog kako razred može jačati zajedništvo i međusobnu podršku, inspirirano primjerima iz filma.


