Piše: Ivana Prezzi

U okviru SIU Poslovni bonton u komunikaciji, učenici prvih razreda radili su na zadatku u kojem su upoznavali različite tipove komunikatora i kroz razgovor otkrivali vlastiti stil komuniciranja. Cilj je bio razvijati svijest o važnosti uljudne i učinkovite komunikacije u poslovnom okruženju te ostvariti glavni ishod:
- primijeniti pravila poslovnog bontona u usmenoj komunikaciji
Kroz zanimljiv i poticajan zadatak učenici su najprije upoznali četiri osnovna tipa komunikatora:
- Povučeni komunikatori – osobe koje se rjeđe uključuju u razgovor, ali kad to čine, pažljivo slušaju i pokazuju interes neverbalnim signalima poput osmijeha, klimanja glavom i otvorenog držanja tijela.
- Umjereni komunikatori – osobe koje su sposobne za razgovor, ali im ponekad nedostaje inicijative. Kad se potaknu, jasno izražavaju misli i mogu postati sigurniji i aktivniji sugovornici.
- Uravnoteženi komunikatori – osobe koje znaju uspostaviti kontakt na prirodan način, slušaju i govore s mjerom, pokazuju empatiju te čuvaju profesionalan i pozitivan ton.
- Dominantni komunikatori – osobe pune energije i ideja, sklone preuzeti inicijativu u razgovoru, no trebaju paziti da daju prostora i drugima te nauče svoje izražavanje usmjeriti na suradnju.
- ✔ vertikalna komunikacija odvija se između nadređenih i podređenih (npr. između ravnatelja i djelatnika, voditelja i članova tima), dok se
- ✔ horizontalna komunikacija ostvaruje između osoba na istoj razini hijerarhije (npr. među kolegama, učenicima ili članovima istog tima).
Upravo je ovaj zadatak bio primjer horizontalne komunikacije u praksi – učenici su međusobno surađivali, razgovarali i izmjenjivali dojmove na jednakopravnoj razini, poštujući bonton i uvažavajući mišljenje drugih.
U drugom dijelu aktivnosti, učenici su radili u paru. Svaki je učenik najprije opisao sebe kao komunikatora, a zatim i kolegu ili kolegicu uz primjenu izraza i pojmova iz obrađenog teksta.
Uslijedila je usmena prezentacija opisa, pri čemu su učenici primjenjivali pravila poslovnog bontona – pristojan ton, aktivno slušanje, osmijeh, kontakt očima i poštovanje sugovornika.
Naglasak je bio na verbalnoj i neverbalnoj komunikaciji te na poštivanju tuđih osjećaja. Učenici su učili kako iskreno i kulturno izraziti svoje mišljenje bez povređivanja drugih, čime su ostvarili podishode:
- navodi primjere situacija u poslovanju u kojima je nužno poštivati pravila poslovnog bontona,
- primjenjuje pravila bontona u usmenoj komunikaciji (pozdrav, predstavljanje, vođenje razgovora).
Zadatak je zaključen zajedničkom raspravom o tome kako se svaki pojedinac može približiti idealu uravnoteženog (optimalnog) komunikatora, koji zna slušati, jasno govoriti i graditi dobre odnose s drugima.
Ova aktivnost pokazala je kako se kroz suradnju, dijalog i poštivanje poslovnog bontona učenici ne samo upoznaju s teorijom komunikacije, već i razvijaju vještine koje su temelj uspješne horizontalne komunikacije u svakom radnom okruženju.
Učeničke radove pogledajte na službenom instagram profilu škole kontas.split ili na web portalu KonTaŠ?.


