Piše: Ivana Prezzi

U sklopu modula Uvod u poslovne komunikacije, SIU- Poslovni bonton u komunikaciji, učenici ostvaruju ishod:
- koristiti pravila poslovnog bontona u pisanoj komunikaciji
Kroz praktični zadatak učenici su, koristeći Carnet Zimbra sustav, sastavljali i slali poslovni e-mail narudžbe školskoj zadruzi “Butiga”, naručujući eko proizvode koje će ponijeti kao poklone na Erasmus+ mobilnost u Foix, Francuska. Učenici su pritom primijenili pravila poslovnog bontona u pisanju e-maila, pazili na stil, ton i pravopisnu točnost, te pokazali kako se poslovna komunikacija može vježbati kroz stvarne životne situacije.
Posebnu poveznicu zadatak ima s modulom IKT u uredskom poslovanju što je također primjer interdisciplinarnosti i povezanosti nastavnih modula u našoj školi. Učenici su kroz ovaj zadatak spojili teoriju i praksu te naučili koliko su pristojnost, jasnoća i digitalna pismenost važni u suvremenoj poslovnoj komunikaciji.
Zadatak: Sastavi i pošalji poslovni e-mail narudžbe eko proizvoda školskoj zadruzi „Butiga“
Situacija:
Zamisli da si učenik koji uskoro putuje na Erasmus+ razmjenu u Foix, Francuska.
Želiš ponijeti eko poklone koje ćeš darovati francuskim učenicima i učiteljima – kao znak prijateljstva i zahvalnosti.
Eko proizvode planiraš naručiti od školske zadruge “Butiga”, koja izrađuje predmete od prirodnih i recikliranih materijala.
Tvoj je zadatak napisati i poslati e-mail narudžbu zadruzi putem Carnet Zimbra sustava.
Upute za pisanje e-maila
E-mail mora sadržavati sve elemente poslovne e-mail komunikacije:
- Polje “Za:” – upiši adresu zadruge (npr. butiga@skola.hr)
- Polje “Kopija (Cc):” – po potrebi dodaj adresu razrednika ili koordinatora Erasmus projekta
- Predmet (Subject): – kratko i jasno napiši svrhu poruke (npr. Narudžba eko proizvoda za Erasmus+ razmjenu u Francuskoj)
✉ Sadržaj e-maila
E-mail treba imati četiri dijela:
- Oslovljavanje – pristojan poslovni pozdrav (npr. Poštovani članovi školske zadruge “Butiga”,)
- Uvod – kratko predstavi tko si i zašto pišeš (učenik koji ide na Erasmus razmjenu u Foix, želiš naručiti poklone za francuske učenike)
- Glavni dio – napiši koje tri vrste eko proizvoda želiš naručiti, uz detalje (količinu, boju, materijal ili posebne oznake)
- Zaključak i pozdrav – zahvali na suradnji i kulturno se pozdravi (npr. Unaprijed zahvaljujem na odgovoru i suradnji. Srdačan pozdrav, [ime i prezime])
Primjeri eko proizvoda koje možeš naručiti:
- Eko bilježnice s koricama od recikliranog papira i logom KTŠS
- Platnene torbe s logom škole i natpisom „Croatia – Foix 2025“
- Privjesci sa školskim logom i motivom splitske tradicionalne nošnje
- Prirodni balzami za usne od pčelinjeg voska i lavande
- Jutene narukvice s logom škole
- Olovke od recikliranih materijala s natpisom „KTŠS“
Ishodi koje ostvaruješ ovim zadatkom:
- Koristiš pravila poslovnog bontona u pisanoj komunikaciji
- Primjenjuješ pravila poslovnog bontona u sastavljanju pisanih poslovnih dokumenata (e-mail)
- Objašnjavaš važnost stila, tona i pravopisne točnosti u poslovnoj komunikaciji
Osim predmetnih ishoda, učenici ostvaruju i ishode međupredmetnih tema:
- Održivi razvoj – kroz promicanje i korištenje eko proizvoda te razvoj svijesti o odgovornoj potrošnji
- IKT – kroz pravilnu i sigurnu uporabu digitalnih alata (Carnet Zimbra)
- Učiti kako učiti (UKU) – kroz samostalno planiranje, izradu i provjeru sadržaja pisanog poslovnog dokumenta
Napomena:
Prije slanja e-maila provjeri:
- Je li poruka pravopisno i gramatički točna?
- Koristiš li primjeren, jasan i pristojan poslovni ton?
- Jesi li uključio sve tražene dijelove (oslovljavanje, uvod, glavni dio, zaključak, pozdrav)?



