preskoči na sadržaj

Komercijalno-trgovačka škola Split

 > Naslovnica
OBAVIJEST O promjeni telefonskih brojeva Škole

 

PEDAGOŠKA SLUŽBA (pedagog, psiholog, voditelj)  091/38 03 947

REFERADA ZA UČENIKE I RODITELJE (potvrde, duplikati svjedodžbi...)  095/38 22 346

KNJIŽNICA   095/34 38 319

 

Ostale službe:

RAČUNOVODSTVO  095/38 35 697

TAJNIK                   095/37 86 238

RAVNATELJ             021/38 68 29


Vijesti

Predsjednički izbori u SAD-u na satu Poslovnih komunikacija

Autor: Vanja Perković, 8. 11. 2024.

Primjer dobre prakse inovativnih metoda poučavanja

Izradila: Ivana Prezzi

Nastavna jedinica: Vježba – prezentiranje
Korelacija: Međupredmetna tema - Građanski odgoj i obrazovanje (GOO), Narodne novine br. 10/2019
Trajanje: dva šk. sata

Tema poučavanja prezentacijskih vještina u strukovnom predmetu Poslovne komunikacije 3, povezana s temom građanskog odgoja i obrazovanja (GOO), pruža učenicima priliku da razviju svoje komunikacijske sposobnosti dok uče o demokratskim procesima. Na ovom satu, fokus je bio na izradi prezentacije na temu Predsjednički izbori u SAD-u, koja je obuhvatila specifične komunikacijske vještine, uz razvoj građanske svijesti.

Uvod u sat

Na početku nastavnog sata nastavnica je upoznala učenike s ciljevima i ishodima sata, naglašavajući važnost učinkovite verbalne i neverbalne komunikacije prilikom prezentiranja. Učenici su podijeljeni u grupe od 4-5 članova, čime se potiče timski rad, suradnja i dijeljenje odgovornosti. Učenicima je objašnjeno da će istražiti i prikazati ključne elemente izbora američkog predsjednika, a sve to koristeći pravila uspješnog prezentiranja.

Glavni dio – Istraživanje i izrada prezentacije

U SAD-u, proces izbora predsjednika prilično se razlikuje od onog na koji su hrvatski učenici navikli. Umjesto izravnog glasovanja, američki sustav koristi poseban sustav izbornog kolegija (Electoral College). Taj sustav podrazumijeva da građani prvo biraju elektore koji su dužni glasati za određenog kandidata. Svaka američka savezna država ima određeni broj elektora, a ukupno ih je 538. Kako bi postao predsjednik, kandidat mora osvojiti barem 270 glasova elektora.

Ovaj sustav može se činiti kompliciranim, ali ima za cilj ravnomjerno rasporediti utjecaj i većih i manjih saveznih država u procesu izbora. Tijekom istraživanja, učenici će se usredotočiti na ovaj proces i njegove korake (primarni izbori, stranačke konvencije, glasovanje i izborni kolegij), te na razliku između američkog i hrvatskog sustava izbora.

Izrada i prezentiranje rada

Učenici su u grupama strukturirali prezentaciju tako dam su obuhvali tri osnovna dijela:

  1. Uvod – kratko objašnjenje izbora u SAD-u i osnovnog sustava izbornog kolegija.
  2. Središnji dio – detaljniji opis kako se biraju kandidati te uloga elektora.
  3. Zaključak – usporedba s hrvatskim sustavom i diskusija o važnosti građanskog sudjelovanja.

Prilikom rada, učenici su korislie verbalne i neverbalne komunikacijske vještine. To uključuje primjenu tehnika kao što su jasan glas, kontakt očima, primjereno držanje tijela te izražavanje entuzijazma tijekom prezentiranja.

Završni dio – Prezentacija i evaluacija

Po završetku izrade prezentacije, svaka je grupa predstavila svoj rad, uz napomenu da su svi članovi aktivno sudjelovati u prezentiranju. Ovim pristupom svi učenici su im priliku pokazati svoje vještine te primijeniti pravila i načela koja su naučili.

Nakon prezentacija, uslijedila je kratka evaluacija tijekom koje su nastavnik i učenici zajedno analizirali prikazane radove. Rasprava se usmjeravala na snage svake prezentacije i prijedloge za poboljšanje, s posebnim naglaskom na komunikacijske vještine i razumijevanje političkog sustava SAD-a. Učenici su iznijeli svoja zapažanja o razlici između američkog i hrvatskog izbornog sustava i važnosti aktivnog sudjelovanja u demokratskim procesima.

Na kraju sata, učenici su ostvarili sljedeće ishode:

  • koristiti verbalne i neverbalne komunikacijske tehnike tijekom prezentacije,
  • objasniti osnovne korake u izboru američkog predsjednika,
  • usporediti američki sustav izbora s hrvatskim sustavom, te
  • prepoznati važnost sudjelovanja građana u demokratskim procesima.

Prema međupredmetnoj temi Građanski odgoj i obrazovanje (GOO) iz Narodnih novina br. 10/2019 za 5. ciklus, ishodi za učenike 3. razreda četverogodišnje srednje škole uključuju:

  1. Razumijevanje demokratskih procesa i političkog sustava:
    • Učenici će biti sposobni prepoznati i objasniti osnovne elemente demokratskog sustava i procesa donošenja odluka u demokratskom društvu, kao i načela izbornog sustava u različitim političkim sustavima, uključujući SAD.
  2. Razlikovanje vrsta izbora i demokratskih institucija:
    • Učenici će moći usporediti različite vrste demokratskih izbora (npr. parlamentarni, predsjednički), te razumjeti ulogu institucija kao što su izborni kolegij u SAD-u i izborna komisija u Hrvatskoj.
  3. Građanski identitet i angažman:
    • Učenici će razumjeti važnost građanskog identiteta i uloge aktivnog sudionika u demokratskom procesu, kroz istraživanje i raspravu o vlastitoj ulozi kao budućih glasača.
  4. Kritičko promišljanje i evaluacija informacija:
    • Učenici će razviti sposobnost kritičkog promišljanja o izbornim procesima, te analizirati i vrednovati različite izvore informacija i načine na koje se biraju politički vođe.
  5. Kultiviranje političke pismenosti:
    • Učenici će proširiti razumijevanje pojmova vezanih uz demokraciju i političko odlučivanje, kao i primjenu stečenih spoznaja na aktualne političke događaje u svijetu, poput predsjedničkih izbora u SAD-u.

Zaključak

Ova aktivnost učenicima omogućuje razvoj ne samo komunikacijskih vještina nego i razumijevanja demokratskih procesa. Kroz rad na ovoj temi, učenici povezuju teoriju i praksu, razvijaju svijest o svojoj ulozi u demokratskom društvu te uče kako izrađivati i izvoditi prezentacije na kvalitetan i profesionalan način.

Radovi učenika 3.a razreda u prilogu:




KonTaŠ?

Sva postiguća naših učenika i naše škole dijelimo kroz publicističke vrste preko našeg novog portala

KonTaŠ?

https://kontash.com/

                
ali i preko društvenih mreža:

  

 

 

ERASMUS+

 

 

 

PROJEKT MOBILNOSTI
„TREASURE THE EXPERIENCE”
Dublin, Irska, 29.siječnja 2023. – 11.veljače 2023.
https://radio.hrt.hr/radio-split/vijesti/splitski-maturanti-radili-u-irskoj--10635521
 
Erasmus + projekt
Poziv učenicima 
Obavijest o selekcijskom intervjuu 
Odabir sudionika
Spremni za polazak
We`re back
 

 

 

na stranici www.studij.hr možete pronaći detaljne informacije u vezi s postupkom prijava na visoka učilišta, rangiranju, kalendaru s rokovima u postupku prijava, kao i mogućnosti usporedbe studijskih programa i ostvarenim bodovima za upis prethodnih godina. Na stranici su objavljeni i statistički podatci za sva visoka učilišta kojima se stječe uvid u broj prijavljenih i broj ostvarenih prava na upis za prethodne akademske godine.

UPISI

PROJEKTI

Save, be happy! šk.god.2022./2023.

 

Projekt Come, See, Learn... dobio je europsku oznaku kvalitete 

 

PODUZETNIŠTVO

Izložba “Poduzetničke boje”

Split, KTŠS, 11. travnja 2019.

Marketing za male i srednje poduzetnike

Video kao rezultat projekta Postani/ostani poduzetnik (POP)

 

CARNET

ZNAŠ LI SE ZAŠTITITI NA INTERNETU ?

Korisni linkovi
EU projekti

 

CMS za škole logo
Komercijalno-trgovačka škola Split / A. G. Matoša 60, HR-21000 Split / ss-kom-trg-st.skole.hr / ured@ss-kom-trg-st.skole.hr
preskoči na navigaciju